TELT je po poročanju AFP objavil povabilo k oddaji ponudb za dela na francoski strani, ki so ocenjena na okoli 2,3 milijarde evrov. V družbi so ob tem zapisali, da pogodb ne bodo podpisovali, dokler ne dobijo zelene luči Rima in Pariza, časa za to imata Italija in Francija še približno pol leta.

Novica je nekoliko pomirila razgrete strasti v italijanski koaliciji, kjer so mnenja o projektu različna. Italijanski premier Giuseppe Conte si pri odločitvi o projektu prizadeva kupiti čim več časa, a so v TELT vztrajali, da se morajo postopki nadaljevati, saj na nitki visi 300 milijonov evropskih sredstev, ki jih je za projekt odobrila Evropska komisija.

Projekt zagovarjajo v skrajno desni koalicijski stranki Liga, medtem ko mu zaradi visokih stroškov in vpliva na okolje močno nasprotujejo v populističnem Gibanju pet zvezd. Kamen spotike je predvsem 57,5-kilometrski predor pod Alpami, ki naj bi stal 8,6 milijarde evrov in katerega del je že izkopan.

Račun za celotni projekt si bodo razdelile Evropska unija (40 odstotkov), Italija (35 odstotkov) in Francija (25 odstotkov), še poroča AFP.

Iz Milana v Pariz v dobrih štirih urah

Francoska infrastrukturna ministrica Elisabeth Borne je potezo družbe TELT označila za pozitiven korak, ki dovoljuje napredek pri projektu, ohranitev evropskih sredstev, italijanski vladi pa daje čas, da se izjasni o svojih željah. Poudarila je, da Francija projekt podpira.

Povezava naj bi čas potovanja med Lyonom in Torinom po poročanju AFP skrajšala na dve uri, potovanje med Milanom in Parizom pa naj bi po realizaciji projekta trajalo le nekaj več kot štiri ure. Po mnenju političnih analitikov nasprotnike projekta moti predvsem obseg financiranja projekta na strani Francije. Če se projekta že ne da v celoti ustaviti, si Italijani želijo predvsem, da bi Francija prispevala več denarja in s tem razbremenila italijanske davkoplačevalce.

Conte je sicer minuli vikend dejal, da je že pisal francoskemu predsedniku Emmanuelu Macronu in predsedniku Evropske komisije Jean-Claudu Junckerju s prošnjo za srečanje, na katerem bi lahko sprejeli skupno odločitev o projektu. Italijanske medije pa je Conte pozval, naj se umirijo s poročanjem o projektu, pri čemer jim je dejal, da so že »obsedeni« z njim. »Imam večjo težavo: ponovno zagnati italijansko gospodarstvo,« je dejal.

Najbolje prodajani italijanski časnik Corriere della Sera je ocenil, da bi bilo projekt težko ustaviti. »Da bi projekt ustavili, bi bilo treba sprejeti poseben zakon, a Gibanje pet zvezd nima zadostne podpore za to,« so zapisali pri časniku.