Revija Forbes je za leto 2019 objavila lestvico najbogatejših ljudi na svetu, na kateri je 2153 milijarderjev, ki imajo skupno 8,7 bilijona dolarjev premoženja. To je 0,4 bilijona manj kot leto prej, približno 50 manj pa je tudi milijarderjev. Prvi je ustanovitelj Amazona Jeff Bezos, ki ima letos 19 milijard več, razlika med njim in drugouvrščenim pa se je samo še povečala, tako da bo soustanovitelj Microsofta Bill Gates Bezosovih 131 milijard težko ujel, čeprav je za 6,5 milijarde v zadnjem letu obogatel tudi sam in ima danes 96,5 milijarde dolarjev premoženja.

Tretji na seznamu je investicijski guru Warren Buffett, ki je zaradi padca vrednosti delnic proizvajalca hrane Kraft Heinz, v katerega je vložil denar, izgubil 1,5 milijarde dolarjev, a jih ima še vedno 82,5 milijarde, četrti pa je s 76 milijardami dolarjev šef francoske družbe luksuznih znamk LVMH Bernard Arnault. Buffetu in Arnaultu sledijo mehiški tajkun Carlos Slim, ustanovitelj Zare Amancio Ortega in soustanovitelj Oracla Larry Ellison, na osmem mestu pa je Mark Zuckerberg, ki je bil še lani peti. Bogastvo ustanovitelja Facebooka se je zaradi afer z varovanjem osebnih podatkov na njegovem družbenem omrežju in posledičnega padca vrednosti delnic podjetja zmanjšalo za 8,7 milijarde dolarjev, tako da je Zuckerberg namesto 71 milijard zdaj vreden 62,3 milijarde dolarjev.

Navdihnile so jo lastne ustnice

Zuckerberg je izgubil še en naslov. Od letos ni več najmlajši bogataš, ki je postal milijarder. To mu je uspelo pri 23 letih, še hitrejša od njega pa je bila kraljica kozmetike in nekdanja resničnostna zvezdnica Kylie Jenner, ena od mlajših predstavnic Kardashianovega klana. Jennerjeva je prvo milijardo zaslužila pri 21, le štiri leta po tem, ko je ustanovila kozmetično podjetje Kylie Cosmetics, v katero je vložila vse svoje prihranke – 250.000 dolarjev. Te je zaslužila kot ena od akterk resničnostnega TV-šova V koraku z družino Kardashian (Keeping Up with the Kardashians), nato pa tudi kot model za dostopnejše blagovne znamke, kakršen je Topshop.

A če se je zdelo, da se je mlajša sestra manekenke Kendall Jenner ter Kardashianovega trojčka Kim, Khloe in Kourtney v iskanju svoje karierne poti sprva še nekoliko lovila, njen boj za prostor pod žarometi v medijsko najbolj osvetljeni družini na svetu ni trajal dolgo. Prebila se je s svojimi ustnicami, ki so bile, ko je bil govor o Kylie, vedno glavna tema družbenih omrežij in medijev, ter s tem, kar je zanje storila na trgu kozmetike. »Od 15. leta sem bila obsedena s šminko. Nikoli nisem našla črtala za ustnice in šminke, ki bi se popolnoma ujemala. Tako sem dobila idejo, da bi ustvarila lasten izdelek.« Izmislila si je komplet za ustnice, slogan Kylie Lip Kits, ki pomeni zgolj »Kyliejin komplet za ustnice«, pa je postal zaščitni znak nje in njenega podjetja. V njem je redno zaposlenih le sedem ljudi, honorarno pa še dodatnih pet, medtem ko izdelke po njenih zamislih izdeluje kozmetična družba Seed Beauty, prodaja pa kanadsko spletno podjetje Shopify.

Razprodano brez promocije

Strahovi, da ji prvega kompleta, ki ga je ponujala v omejeni izdaji in po ceni 29 dolarjev, ne bo uspelo prodati, so bili odveč. Prestrašeni klici mami Kris, ki je tudi menedžerka vseh petih hčera, od katerih jemlje deset odstotkov zaslužka, pa tudi. Njeni prvi kompleti, v katerih sta bila ujemajoča se šminka in črtalo za ustnice, so bili razprodani v manj kot minuti, spletna stran pa se je sesula. Vse to brez kakršne koli reklame, samo s Kyliejinim obvestilom sledilcem na družbenih omrežjih, da so šli izdelki v prodajo. »To je moč družbenih omrežij. Velik doseg sem imela, še preden sem lahko kaj začela,« je za Forbes priznala 21-letnica, ki svoje podjetje vodi tako rekoč izključno prek mobilnega telefona, prek katerega obvešča javnost tudi o novih izdelkih. Ti so bili do lani na voljo izključno na spletu, novembra lani pa so njene komplete ličil za ustnice začeli prodajati še v trgovinah kozmetičnega velikana Ulta, kjer so jih kupci razgrabili v nekaj urah. Ulta za promocijo Kyliejine kozmetike ni porabila niti centa, kar se še ni zgodilo, a je neverjeten odziv kupcev vseeno nekoliko pričakovan. Kylie Jenner reklame glede na to, da ima več kot 175 milijonov sledilcev na instagramu, snapchatu, facebooku in twitterju, ne potrebuje. Kakšno moč ima, pa dokazuje en sam tvit, s katerim je lani za več kot milijardo dolarjev zbila vrednost delnic Snapchatu, ko je izjavila, da je ta »passé«.