Lani je Kamnik obiskalo skoraj 36.000 gostov, ki so skupaj opravili več kot 97.000 nočitev. Povprečna doba bivanja je znašala 2,7 dneva oziroma 3,1 dneva, če upoštevamo samo tuje turiste, povedo na kamniškem zavodu za turizem, šport in kulturo. Ob tem ne pozabijo pristaviti, da te rekordno visoke številke sledijo prav tako rekordnim številkam iz leta poprej, saj ima mesto oziroma vsa turistična destinacija v naročju Kamniških Alp že dve rekordni letini in to tako po številu prihodov kot po številu nočitev gostov.

Rekordna obiskanost priča tudi o tem, da se zavodu za turizem, šport in kulturo, ki so ga predčasno zapustile kar tri zadnje direktorice, zadrege in zapleti pri izbiri novega vodstva niso maščevali. Seveda pa pričakujejo, da bodo z direktorjem s polnimi pooblastili lahko zdaj delali še bolje. Od začetka meseca ga vodi Tomaž Simetinger, ki se je zavodu pridružil pred dobrima dvema letoma kot vodja oddelka za kulturo.

»Mislim, da je čas, da se po dveh rekordnih letih ne oziramo več samo na gole številke, ampak da celovito pogledamo ponudbo vse destinacije. Naš cilj ni, da bi Kamnik postal masovna turistična destinacija, ampak želimo še naprej staviti na zeleni aktivni turizem, kar bomo lažje dosegli, če nam bo uspelo proti temu cilju še naprej korakati z roko v roki s ponudniki,« opisuje načrte Simetinger.

Na statističnem uradu sicer izpostavljajo, da zaradi spremembe metodologije neposredna primerjava s prejšnjimi leti ni mogoča, a je iz podatkov kljub temu razvidno, da se Kamnik krepi kot privlačna turistična destinacija osrednje Slovenije. Dosežki so plod trdega dela turističnih ponudnikov iz Kamnika in okolice ter promocije zavoda, ki dobro sodeluje tudi s krovno Slovensko turistično organizacijo in s Turizmom Ljubljana kot pomembnim partnerjem znotraj osrednje Slovenije, še meni direktor zavoda.

Sezona se podaljšuje

Vrhunec sezone sta še vedno poletna meseca julij in avgust, ko imajo v mestu kar 31 odstotkov vseh prihodov oziroma 39 odstotkov vseh nočitev, a je že zaznati tudi podaljševanje sezone v jesenske dni. To opažajo tudi pri obisku osrednje TIC-točke na Glavnem trgu, kjer se je lanskega septembra število obiskovalcev podvojilo. Za nameček so ti pogosto iskali namestitve v kampih in penzionih, ugotavljajo na zavodu, kjer so v decembru prvič opazili večji obisk kot v oktobru. To velja tudi za število nočitev.

»Očitno se Kamnik krepi tudi kot zimska destinacija,« pravi Nina Irt, vodja oddelka za turizem, in dodaja, da je podaljševanje sezone iz poletnih mesecev v jesenske in krepitev zimske sezone tudi eden pomembnejših ciljev, začrtanih v strategiji za razvoj in trženje turizma v občini Kamnik, ki mu zvesto sledijo tudi pri promociji.

Statistični podatki kažejo, da med obiskovalci prednjačijo tuji gostje, ki predstavljajo 65 odstotkov vseh. »Zato bomo ob krepitvi promocije v tujini letos dodatno okrepili promocijo destinacije tudi na domačem trgu,« je še povedala Nina Irt.

Največ tujih turistov prihaja iz Italije, Hrvaške in Nemčije, leto prej je bil visoko tudi Izrael. Največ nočitev so prav tako opravili Italijani, sledijo Hrvati in Nizozemci, ki so v Kamniku najdlje, kar 4,7 dneva. Zato bodo letos okrepili digitalno promocijo zlasti na nizozemskem trgu in z njo odločneje vstopili še na britanski in španski trg, pravi Irtova.