Nadaljujemo predstavitve finalistov izbora najboljših zaposlovalcev Zlata nit 2018, ki se zavedajo, da je za dobre poslovne rezultate ključno zadovoljstvo zaposlenih. V Plastiki Skaza, finalistu v kategoriji velikih podjetij, svoje kadre oblikujejo v miselnosti, da niso le izvajalci, ampak soustvarjalci zgodbe podjetja. »Smo sodelavci bolj kot to, da bi bila jaz lastnica in oni delavci,« pove direktorica Tanja Skaza, ki spodbuja proaktivnost. Vsi, tudi tisti iz proizvodnje, dajejo predloge za investicije in inovacije ter so za to ustrezno nagrajeni. Skozi sistem zbiranja predlogov, ki mu pravijo Brezmejne ideje Plastike Skaza, so zaposlenih lani zbrali ideje, vredne 380.000 evrov. Podjetje je nedavno zamenjalo organigram, zdaj je matrična organizacija, kar pomeni decentralizirano in nizko formalizirano obliko vodenja. »Vsak zaposleni sam ve, kakšna so pričakovanja in njegove odgovornosti,« je razložila direktorica. »Nekateri ljudje imajo rajši vodje, ki jim povedo, kaj bodo delali, pri nas ni tako. Zaposleni so samostojni in imajo vsa orodja, da prispevajo najprej sebi, potem pa podjetju.«

Sem srečen, danes je lep dan

Izdelke Plastika Skaza najdemo v več kot pet milijonov gospodinjstev po vsem svetu. Direktorica ob globalnih uspehih visokotehnološkega podjetja omenja uresničene osebne potenciale, ki jih prepoznajo tudi s pomočjo mentorskega programa, namenjenega zaposlenim in tistim, ki še prihajajo. »Kdor koli se pri nas zaposli, se udeleži predstavitve oddelkov in se potem sam prijavi na določen projekt, kjer se vidi kot najbolj konkurenčen. Ni mu ni treba čakati leta, da se uveljavi, ampak takoj dobi priložnost, da pokaže, v čem je najboljši,« je povedala Tanja Skaza. V podjetju izvajajo izobraževanja s področja osebne rasti in vodenja. Zaposlene učijo, kako lahko bolje povežejo poslovno življenje z zasebnim. V svoje kroge so povabili psihologinjo, s katero se lahko zaposleni pogovorijo. Po prostorih so izobesili pozitivne afirmacije: »Sem srečen«, »Sem zadovoljen«, »Danes je lep dan«.

Vsakih šest let novo delovno mesto

»Naš cilj je, da vsak zaposleni v šestih letih zamenja delovno mesto horizontalno ali vertikalno po podjetju,« je dejala Tanja Skaza. Zaposleni iz proizvodnje se lahko javijo, da bi šli denimo v kadrovsko službo, in s pomočjo mentorja spoznavajo želeno delovno mesto in začutijo, ali jih tovrstno delo motivira ali ne. »Meni se zdi, da je ta možnost največji potencial podjetij. Da dovolimo ljudem, da rastejo.«

V pisarni fotelj

Plastika Skaza ima športno-kulturno društvo, ki organizira različne dogodke, organizirajo tudi timbildinge. »Ko se zaposleni začnejo povezovati tudi na osebni ravni, začne podjetje drugače delati. Spremeni se utrip,« je povedala Tanja Skaza, ki si prizadeva, da delovno okolje približa udobju doma. »Zaposlenim prilagodimo njihova delovna mesta, da se počutijo kot doma,« je dejala. V pisarne so prinesli rože, fotelje, odprli so službeni fitnes in teraso za sprostitev.

Prvič izmerili vzdušje v podjetju

Summit avto je najnovejši in najsodobnejši Fordov salon v Sloveniji, ki se poleg prodaje vozil blagovne znamke Ford ukvarja s servisiranjem vozil ford, jaguar, land rover in volvo. Podjetje je del mednarodne korporacije Sumitomo Corporation, ki ima po svetu zaposlenih več kot 63.000 zaposlenih. Izboru najboljšega zaposlovalca leta so se letos pridružili prvič in so finalisti v kategoriji srednje velikih podjetij. »O projektu Zlata nit smo že prej slišali veliko lepega. Poleg tega smo imeli enkratno priložnost izmeriti klimo zaposlenih v našem podjetju in tako pridobiti dragocene podatke o njihovem zadovoljstvu z delom v podjetju. Z rezultati smo zelo zadovoljni,« je povedala Anja Urbanica, specialistka za splošne in kadrovske zadeve pri Summit avtu, ki v poročilu, ki ga vsako podjetje v projektu Zlata nit prejme na podlagi izpolnjenih vprašalnikov s strani zaposlenih, opaža rezerve. »S podatki, ki smo jih pridobili, se bomo lahko v prihodnje samo še izboljšali,« je dejala optimistično.

Skrb za dobro počutje

Summit avto se zaveda pomena človeškega kapitala in zaposlene vedno postavlja na prvo mesto. V ta namen jim daje možnost, da izrazijo svoja mnenja in predloge, omogoča jim različna izobraževanja, tako doma kot tudi v tujini, s katerimi dopolnjujejo svoje znanje in spretnosti. Leta 2017 so ustanovili športno društvo, prek katerega zaposlenim ponujajo različna izobraževanja s področja fizičnega in psihičnega zdravja ter organizirajo več kot 12 športnih aktivnosti na leto. »Vsak zaposleni pomaga pri uspehu podjetja, zato jih vključujemo tudi v razdelitev dobička,« je poudarila Anja Urbanica. »Prav tako se trudimo skrbeti za dobro počutje na delovnem mestu. Smo po vsej verjetnosti edini serviser vozil, ki je poskrbel, da avtomehaniki, ličarji in kleparji delajo v klimatiziranih prostorih, vsak teden zagotavljamo sveže sadje za vse zaposlene, organiziramo izobraževanja o zdravi prehrani ipd. Prav tako podjetje vsem zaposlenim plačuje dopolnilno zdravstveno zavarovanje in nezgodno zavarovanje,« je še povedala specialistka za kadre.