Ko je govor o pogonih, moramo vedeti nekaj osnov o dinamiki v vodljivosti avtomobila. Pnevmatike prosto vrtečih koles se najlažje oprimejo vozišča, saj jim oprijema ne otežuje nobena vzdolžna sila, pospeševalna ali zaviralna. Ko speljemo, pospešujemo in vzdržujemo hitrost, je na pogonskih kolesih prisotna pospeševalna sila, ko popustimo plin, se ta spremeni v zaviralno silo. Obe se v vzdolžni smeri stalno izmenjujeta. Ob zaviranju z zavorami je zaviralna sila precej večja, pojavi pa se na vseh kolesih. In tako v pogonih nastanejo osnovne razlike. Avto z zadnjim pogonom ima zaradi prosto vrtečih prednjih koles najboljšo vodljivost ter bolje in lažje pospešuje kot avto s sprednjim pogonom, ki ima zaradi prosto vrtečih zadnjih koles najbolj stabilen zadek vozila, avto s štirikolesnim pogonom pa ima najboljši izkoristek moči pogona, saj sta moč in navor najbolje razporejena na vsa štiri kolesa, s tem pa pnevmatike pridobijo najbolj enakomerno obremenitev s pogonskimi silami, kar omogoča dobro vodljivost in stabilnost ter s tem povezano višjo stopnjo varnosti. Z vsemi prednostmi opisan štirikolesni pogon pa potrebuje spoštovanje v vožnji. Omogoča lažjo vožnjo v zavojih z rahlo višjo hitrostjo, ki pa v trenutku morebitnega zdrsa vseh pogonskih pnevmatik pogosto povzroči tudi zdrs celega vozila, kar pa je zaradi višje hitrosti pogosto zelo težko ali pa celo nerešljivo. Avto s sprednjim pogonom bo v zavoju zaradi delujočih sil zdrsnil najprej s sprednjimi kolesi, pa tudi hitrost je nižja ter je lažje reševati in tudi rešiti. Tudi avto z zadnjim pogonom bo, če pride do zdrsa, zdrsnil najprej s sprednjimi kolesi, šele nato tudi z zadnjimi.

Sprednji pogon je kot najbolj razširjen za vsakega voznika ali voznico najbolj uporaben, zadnji pogon zahteva nekaj več previdnosti in prilagajanje načina vožnje ob poslabšanih voznih razmerah, štirikolesni pogon pa bo v razumevanju njegovih sposobnosti in posebnosti vsakomur vedno omogočil uspešno premagovanje različnih, predvsem poslabšanih voznih situacij. Vsak lahko tudi predvidi zahtevnost voženj, uporabe avtomobila in se na tej osnovi odloča, kakšen pogon potrebuje. Ne smemo pa pozabiti, da ne glede na to, kakšen pogon imamo, o njegovi zmogljivosti odločajo pnevmatike kljub različnim elektronskim varnostnim sistemom, ki voznikom pomagajo glede na način vožnje in uporabe tudi pri pogonu vozil.