V ZDA so jo poznali tudi pod imenom mazda GLC, kar je bila kratica za »veliki mali avto« (Great Little Car), drugod tudi pod drugimi imeni, ko so torej leta 2003 predstavili prvo mazdo3, pa se je ta drugače imenovala le na Japonskem in Kitajskem – mazda axela.

1. in 2. generacija mazde3 sta nastali še na osnovi Fordove globalne platforme C1. Prva generacija si jo je tako med drugim delila na primer s fordom focusom in volvom S40, v drugi pa so jo pri Mazdi že precej predelali. S tretjo generacijo so tudi pri mazdi3 uvedli šasijo »skyactiv«.

2 karoserijski različici, petvratna kombilimuzinska in štirivratna limuzinska, sta vseskozi zastopani pri mazdi3 in sta tudi edini, v katerih je bil in je ta avto na voljo. Tako je eden redkih v svojem razredu, ki ne ponuja karavana. Pri tem je zanimivo, da je pri kombilimuzini razlika v dolžini med prvo in zadnjo, četrto generacijo vsega…

4 centimetre. Medtem ko velika večina tekmecev v segmentu raste, je bila mazda3 že na začetku s 4,42 metra dolžine med daljšimi, odtlej pa sta imeli druga in tretja ter ima tudi četrta enako dolžinsko mero – 4,46 metra. Drugače je pri limuzini, ki je s 4,49 metra (1. generacija) zrasla na 4,58 (2. in 3. generacija) in zdaj na 4,66 metra.

»Mazda3 je globalni model, ki je bil zaslužen tako za napredek in prepoznavnost naše znamke kot za boljše poslovanje podjetja. Je ključen, osrednji model v naši ponudbi in je vsakič znova predstavil številne novosti in pokazal, česa smo pri Mazdi zmožni na različnih področjih,« pravi Kota Beppu, produktni vodja.

10 držav po svetu je v svojih tovarnah doslej proizvajalo ali še proizvaja avtomobile mazda3. To so Japonska, Kitajska, Kolumbija, Iran, Filipini, Južna Afrika, Zimbabve, Malezija, Tajska in Mehika. V njih je doslej nastalo že več kot…

6 mio. teh vozil, januarja letos pa je to številko presegla tudi prodaja po vsem svetu, s čimer je mazda3 najbolje prodajan avtomobil te japonske znamke, prav tako je že kmalu postala tudi mazda, ki je najhitreje dosegla milijon prodanih primerkov.

4500 avtomobilov mazda3 je v slovenskem voznem parku.

2004 je bilo leto, ko je mazda3, torej prva generacija tega avtomobila, postala slovenski avto leta. Leto pred tem je ta naziv pripadel mazdi6 in še do danes sta to edina avtomobila te znamke in hkrati tudi edina japonska, ki se lahko pohvalita s tem dosežkom.