Mestni terenci za prosti čas so osvojili ceste Evrope, zato ne preseneča, da ima Mazda zdaj v svoji ponudbi tri take predstavnike. A novinec CX-30 je več kot le to. Narejen na platformi modela mazda3 nagovarja s čustvi in tehnologijo, ki bo v prihodnje na voljo še v drugih modelih. Z oblikovnega vidika je to avtomobil, nad katerim skorajda morate biti navdušeni. Toliko dinamike, a tudi umirjenosti pa dobrega občutka izdelave, kakovostne in prostorne notranjosti ter obnašanja na cesti pri Mazdi že nekaj časa nismo videli. Vsaj ne v taki meri, zato ne bo pretiravanje, če napišemo, da je ob njem manjši CX-3 videti že malce zaspano. Pa je to avtomobil, ki nikakor ni za staro šaro. Le da je CX-30 enostavno še boljši in tudi večji, saj meri v dolžino 4,4 metra, medosje pa je dolgo 2,66 metra. To se pozna tudi pri udobju na zadnjih sedežih, o tistem na sprednjih tako ni dvoma, prtljažnik pa pogoltne od 430 do 1406 litrov. Ni kakšen presežek, to je dejstvo, a za vsakodnevne potrebe zadostuje.

Zasnovan je po znani Mazdini filozofiji Kodo v slogu »duša v gibanju«, oblikovalcem pa je uspelo na kolesa postaviti zanimiv in več kot všečen avtomobil, ki prepriča tudi s preglednostjo. Področje, na katerem predvsem mestni terenci tega kova lahko povzročajo voznikom kar nekaj težav. Med pogonskimi agregati so na voljo trije, bencinska s 122 (90 kW) in 180 konji moči (132 kW) ter dizelski s 116 (85 kW). Prvi je ravno še dovolj za mestno premikanje, zmogljivostnih čudežev pa od njega ne morete pričakovati, kar je po svoje škoda, podvozje namreč omogoča veliko več. Pri dizlu je zgodba podobna, oba sta za odtenek podhranjena, a kot sami pravijo, ni njuna naloga narediti prehiter in preveč poskočen avtomobil. Zmogljivi 2-litrski skyactive X pa vseeno piše drugačno zgodbo. Tehnologija združevanja bencinskega in dizelskega delovanja ni nova, a zdaj jim jo je končno uspelo uresničiti v praksi. Do določenih vrtljajev deluje kot običajni bencinski motor, le da deluje na veliko bolj revno zmes, torej je v valju na voljo za dva- do trikrat manj zraka kot sicer. Te motorne konjiče se na cesti sicer dobro čuti sploh v primerjavi z običajnim motorjem, njegovih 180 konjev je dovolj opaznih, a še vedno manj, kot bi si želeli. Sicer ima motor serije X dodan kompresor, a to vseeno ni turbomotor, za nameček je serija X nekaj kilogramov težja od običajnega bencinskega motorja. Dodano ima tehnologijo mehkega hibrida, kjer elektriko porabijo za pomoč pri delovanju motorja, s katerim bi lahko bili kupci zelo zadovoljni. CX-30 ima na tem področju še veliko potenciala, ki ostaja za zdaj neizkoriščen. Ob vsem velja omeniti tudi štirikolesni pogon, ki je dobil optimizirano mehaniko in tudi možnost nakupa samodejnega menjalnika s šestimi prestavami.

CX-30 voznika pritegne že, ko ga opazuje od daleč. Oblikovno dinamičen kar kliče, da si ga pogledaš od blizu, pri tem pa ne moreš biti razočaran. Sledi sodobnim trendom na vseh področjih, ko se zapeljete z njim, vam postane jasno, da so se veliko ukvarjali s podvozjem in udobnostjo. Za nameček jim je oblikovno uspelo na kolesa postaviti pravo malo mojstrovino, tehnično jim tudi ne moremo nič očitati. Avto je že naprodaj, cena pa je tista, ki govori svoj jezik. Z 22.290 osnovnimi evri je ugodna, najcenejši dizel stane dobrih 2000 evrov več, enako je treba doplačati za štirikolesni pogon, za katerega naj bi se odločilo 15 odstotkov kupcev. Modeli z motorjem skyactive X pridejo k nam oktobra, najcenejši pa bo stal 25.390 evrov. Tudi pri tej različici pričakujejo, da bo predstavljala okoli 15 odstotkov celotne prodaje. Glede na videno in občuteno bi se lahko strinjali z Mazdinimi pričakovanji, da bo v prihodnje CX-30 njihov najbolje prodajani model.