Pred dvema letoma, ko so organizatorji prvič pripravili izbor najboljšega za volanom, se je za sodelovanje odločilo skoraj 1500 mladih, lani pa že več kot 3000. Koliko jih bo letos, bo znano po 17. marcu. Do tega datuma imajo namreč mladi vozniki in voznice čas, da opravijo test preizkusa znanja na spletni strani www.najboljsizavolanom.si, ki vključuje tako poznavanje cestnoprometnih predpisov kot tudi znanja iz prve pomoči, avtomobilizma in avtomobila. Najboljših 50 reševalcev in najboljših 50 reševalk spletnega preizkusa bodo nato povabili v AMZS Center varne vožnje na Vranskem, kjer se bodo v polfinalu 5. in 6. aprila pomerili v najrazličnejših spretnostnih in vozniških preizkušnjah. Najboljši bodo postali finalisti in finalistke izbora, ki se bodo 9. maja preizkusili še v finalnem tekmovanju, zmagovalec in zmagovalka pa bosta postala mladi ambasador in ambasadorka varne vožnje.

Opazili so nas tudi v tujini

Lani je postal najboljši mladi voznik Klemen Pongračič, ki je vse do danes številne, ki so se bili pripravljeni voziti z njim, spodbujal k razmišljanju o bolj odgovornem obnašanju za volanom. »Menim, da je tovrstni izbor zelo koristen za mlade, saj pripomore k njihovi večji samozavesti, prav tako pa se lahko naučimo, kako se avto obnaša v najbolj kritičnih situacijah,« pravi Pongračič, ki se je na izbor prijavil skupaj s prijatelji z namenom, da preizkusi samega sebe. Opaža, da so mladi kar dobro ozaveščeni, večji problem na cestah so starejši vozniki, ki so pogosto zato mladim tudi slab zgled. Da so s tovrstnim pristopom zagotovo pomembno prispevali k večji prometni varnosti, je prepričan France Kmetič, generalni sekretar AMZS, ki ga posebej veseli, da so izbor opazili tudi v tujini, saj so dobili kar nekaj vprašanj tujih avtomobilskih klubov v zvezi s tem. In pričakovati je, da ga bodo v prihodnje nadgradili tudi na mednarodni ravni.

Policist Matjaž Leskovar je postregel tudi z nekaj konkretnimi številkami. »Lani je bila prometna varnost pri nas ena boljših do zdaj, pa vendar se je število mladih, starih od 18 do 24 let, ki so bili udeleženi v prometnih nesrečah, povišalo z 10 na 14. Od teh jih je bilo kar 10 tudi povzročiteljev nesreč s smrtnim izidom. Se pa še naprej zmanjšuje število hudo telesno poškodovanih. Zato si želimo, da mladi v tovrstnih akcijah sodelujejo, s tem pa ne pridobivajo le izkušenj, pač pa postajajo tudi odgovornejši v prometu, pomembno pa se izboljšuje tudi sama kultura.« Da nihče ni dober voznik že samo s tem, ko opravi izpit in prevozi pot od točke A do B, meni tudi direktor Javne agencije RS za varnost prometa Igor Velov, ki z AMZS uspešno sodeluje že nekaj let. Pomemben del preizkušnje pa je tudi praktično znanje iz prve pomoči, saj, kot je dejal Željko Malič iz Rdečega križa Slovenije, takrat, ko se zgodi prometna nesreča, šteje ne vsaka minuta, pač pa tudi sekunda. »Pomembno je, da nihče ne ravna panično, pač pa ostane miren in pomaga, ko se znajde na kraju prometne nesreče. Za to pa je pomembno znanje tudi nenehno obnavljati, zato si prizadevamo, da bi vsi vozniki to znanje obnavljali vsakih pet let,« pravi Malič. So pa mladi pri tem zagotovo v prednosti, kar dokazujejo ravno tisti, ki se udeležujejo tega izbora.