Kot so navedli v Gospodarski komisiji ZN za Evropo, ki je pripravila predlog, bi novost izboljšala predvsem varnost v mestih. Tam je v prometnih nesrečah leta 2016 umrlo 9500 ljudi, kar je predstavljalo 38 odstotkov vseh smrtnih žrtev prometnih nesreč tega leta, je poročala francoska tiskovna agencija AFP.

Sistem za samodejno zaviranje v sili je namreč najbolj učinkovit predvsem pri vožnji pri nižjih hitrostih, saj je pri višjih hitrostih zavorna pot običajno predolga, da bi sistem lahko preprečil trčenje oz. vsaj omilil njegove posledice za potnike v avtomobilu ali pešce.

Po predlogu ZN bi moral sistem delovati do hitrosti 60 kilometrov na uro. Poudarjajo, da je treba varnostne standarde na tem področju poenotiti, da varnost ne bo odvisna od pripravljenosti avtomobilskih proizvajalcev na investicije.

Rešitev deluje na osnovi senzorjev, ki zaznajo približevanje predmetu in predvidijo možnost trka. Sistem običajno voznika najprej opozori z zvočnim in svetlobnim signalom, če se ta ne odzove, pa avtomobil samodejno zavre. Tudi če mu trka s tem ne uspe preprečiti, lahko občutno zmanjša njegove posledice.

Avtomatično zaviranje v sili del evropske resolucije

Pri avtomobilih, ki so trenutno na trgu in ponujajo takšno varnostno rešitev, so možnosti običajno tri in so odvisne od paketa, ki je na voljo pri posameznem modelu oz. ki ga kupec izbere. Osnovna izvedba sistema zgolj zvočno in svetlobno opozori na hitro približevanje vozila drugemu vozilu oziroma predmetu pred njim, kar je podobno prednjim parkirnim senzorjem. Običajna različica omogoča samodejno zaviranje, najbolj napredna pa v obliki polavtonomne vožnje tudi sama prevzame krmilo in skuša trk preprečiti tudi z zavijanjem vstran.

Obvezno vgrajevanje sistema za samodejno zaviranje v sili je tudi del resolucije o reševanju življenj - spodbujanje varnosti vozil v EU, ki jo je konec leta 2017 z veliko večino sprejel Evropski parlament. Slišati je bilo tudi druge pozive k takšnemu ukrepu. Mnogi opozarjajo, da relativno visoka cena takšne dodatne opreme številnim voznikom onemogoča varnejšo vožnjo.

Tovrstni sistemi sicer lahko preprečijo tudi trk z divjadjo. Nekateri avtomobilski proizvajalci, kot je švedski Volvo, so šli pri tem še korak dlje in preizkušajo ultrazvočni sistem za odganjanje divjadi, ki bi ga namestili v avtomobil.