Strup je v majhnih stekleničkah. Priljubljeno frazo, ki jo je sicer mogoče povezati z različnimi stvarmi, smo v zadnjem času pogosto slišali predvsem v povezavi z atraktivnimi nizkoraslimi zvezdnicami, denimo pevkami, ki izstopajo s svojo izzivalno podobo. Brez večjih težav pa jo lahko preslikamo tudi na področje avtomobilov. Med katerimi nemara bolj kot kateri koli drug temu opisu ustreza volkswagen up!. A ne katerikoli, temveč up! z oznako GTI.

Omenjene tri črke v povezavi s Volkswagnom verjetno ne potrebujejo posebne razlage. Večina jih najprej zagotovo poveže z golfom, ki v različici GTI že od leta 1975 predstavlja močnejšo, bolj športno verzijo tako po motorni kot, z nekaterimi dodatki, oblikovni plati te legendarne kombilimuzine. Natanko dve desetletji kasneje se je ta oznaka prvič pojavila tudi na manjšem polu, od takrat pa je moralo miniti še 23 let, da je na ceste zapeljal še najmanjši GTI, malček up!. Ta v dolžino meri vsega 3,6 metra, s čimer je to tudi najkrajši volkswagnov GTI doslej. A kje je tu strup? No, če bi pričakovali, da tega predstavlja kakšnih 200 konjev, kolikor jih ima polo GTI, da golfovih 245 niti ne omenjamo, bi se pošteno zmotili. Ne, tudi tovrstni strup se pri tem avtu skriva v majhni steklenički, ki jo predstavlja vsega litrski trivaljni turbobencinski motor, ki iz sebe spravi na papirju vse prej kot impresivnih 115 konjev (85 kilovatov). A ko se vse omenjene sestavine pomešajo in z avtomobilom zapeljemo na cesto, hitro postane jasno, da gre dejansko za natanko to, kar smo že omenili – strup v majhni steklenički. Pri čemer dodajmo, da je pohvalno tudi, kar številnim podobno velikim avtomobilom dandanes manjka, da je ta majhen le po zunanjih merah, v notranjosti pa ponuja presenetljivo veliko prostora. Zdaj pa na ceste…

Prva stvar, pri kateri nas je up! GTI presenetil, je položaj za volanom. Prav nič namreč ne pretiravamo, ampak drži kot pribito, da smo imeli s svojimi 190 centimetri telesne višine že večkrat precej manj prostora in smo se za volanom precej bolj stiskali tudi v več kot meter daljših avtomobilih. V up! pa smo idealen položaj našli tako rekoč v hipu! Za dodaten dober občutek poskrbijo kakovostni materiali, ki jih v malčkih te velikosti tudi nismo ravno vajeni, smo pa zato že skorajda v vsakem avtu kakšnega večjega barvnega zaslona, ki ga up! pač ni imel. A nič ne de, saj povezava s telefonom in druge funkcije infozabavnega sistema niso prav nič trpele, ob tem pa smo na vse skupaj hitro pozabili, ko smo se osredotočili na vožnjo in cesto pred nami. Te je, pa najsi je šlo za mestne, deželne ali avtoceste, up! GTI požiral z velikim užitkom, pri čemer je njegov omenjeni trivaljnik prav lepo po športno brnel. Ko smo omenili mesta, dodajmo, da ob pomanjkanju avtomobilov njegovih mer človek kar pozabi, kako priročno je s takšnim malčkom poiskati denimo parkirni prostor, pri deželnih cestah sta podvozje in vzmetenje avtomobila tako rekoč idealna, saj omogočata trdnost in nenagibanje v ovinkih ter hkrati še vedno dovolj visoko stopnjo udobja, na avtocestnih odsekih pa smo imeli pogosto občutek, da sedimo za volanom večjega avtomobila. Po nekaj sto kilometrih v kosu nismo bili namreč prav nič utrujeni, ob tem pa je bil up! GTI presenetljivo poskočen in odziven tudi pri visokih hitrostih. In kar je posebej pohvalno: če boste z njim želeli biti varčni, se ne bo prav nič upiral. Pri naši vožnji pa je porabil precej solidnih 6,9 litra bencina na 100 kilometrov.

Cena? Slabih 15 tisočakov za tako majhen avto ni malo. A ko seštejemo vse skupaj, tudi niti slučajno ne veliko. Jasno, za ta denar dobite večji avto, toda vprašajte se: kolikokrat in zakaj ga zares potrebujete ter kolikokrat bi vam manjši prišel celo bolj prav?