Navsezadnje tega niti ne moremo vedeti, saj uporabe telefonov ne beležijo med vzroke prometnih nesreč. A odkar so v začetku leta ob predstavitvi zgornjih rezultatov pristojni opozorili, da je takšna in drugačna uporaba telefona med vožnjo vse pogostejša, vsak dan ob vsaki priložnosti tudi sam opažam, da je tega prav nenormalno veliko. Pa sploh ne gre zgolj za pogovarjanje v smislu držanja telefona pri ušesu, pri čemer je še posebej nerazumljivo, da ogromno takšnih opazimo tudi v najnovejših avtomobilih, ki omogočajo prostoročno telefoniranje. Ne, bistveno več je primerov, ko med vožnjo zasledimo voznika, ki ima pogled obrnjen navzdol in pošilja sporočila, bere elektronsko pošto, pregleduje družbena omrežja ali kaj četrtega. Vse pogosteje pa lahko opazimo tudi posameznike, ki se kar med vožnjo fotografirajo, snemajo sebe ali okolico, kot bi bili na sprehodu in ne za volanom avtomobila, ki v takšnem primeru hitro lahko postane (samo)morilno orožje. No, pa saj niti prometa ni treba posebej pozorno opazovati, dovolj je kratek »izlet« na instagram, na katerem je prav neverjetno veliko posnetkov številnih uporabnikov, ki snemajo sebe, ko svojim sledilcem kaj sporočajo, ali pa okolico, zaslon infozabavnega sistema, na katerem se vidi, katero skladbo trenutno poslušajo, merilnik hitrosti, ki po možnosti kaže hude prekoračitve in kršitve prometnih predpisov…

Če se za hip vrnemo k prostoročnemu telefoniranju, je seveda na mestu tudi opozorilo, da niti to ni posebej priporočljivo, saj je dokazano, da obremeni proste miselne zmogljivosti. A vseeno je to vsaj pogojno sprejemljivo in tudi ni prepovedano, medtem ko bi na prav vse druge »akrobacije« s telefonom med vožnjo kratko malo morali pozabiti. Navsezadnje je dokazano, da je telefoniranje med vožnjo enako, kot bi imel voznik v krvi 0,8 promila alkohola, med pisanjem sporočila SMS voznik štirikrat več časa ne gleda na vozišče, uporaba mobilnega telefona pa reakcijski čas voznika poslabša za 50 odstotkov ter poskrbi za počasnejše zaznavanje prometne signalizacije in reagiranje nanjo, daljši zavorni čas, zmanjšano zaznavanje okolice in prometa, manjše prilagoditve razmeram na cesti…

A vse to in marsikaj drugega že vemo, na to vseskozi opozarjajo in opozarjamo, vrstijo se takšne in drugačne akcije, preventivne in policijske z dodatnim nadzorom, položaj pa se ne izboljša. Še več: slabša se! Zato bo očitno spet treba udariti tam, kjer bo morda zaleglo – po žepu. In zato tokrat drugega kot podpore predlogu, da se kazen za uporabo mobilnega telefona med vožnjo zviša z zdajšnjih 120 evrov na 250 in še tri kazenske točke, ne moremo izreči.