Lisette Sutherland, virtualna podjetnica in vodja pisarne na daljavo, se profesionalno ukvarja s tako imenovanim virtualnim poslovnim sodelovanjem. O tej aktualni temi je spregovorila na konferenci AgileSlovenia, izdala pa je tudi priročnik za lažje delo na daljavo.

Organizacija e-timskega dela

Ker ne sedijo skupaj v pisarnah, se digitalni nomadi ali virtualni podjetniki, kakor nekateri poimenujejo ljudi, ki delajo na daljavo, soočajo z izzivi, ki tradicionalnim zaposlenim niso blizu: kako zgraditi in ohranjati zaupanje ter timskega duha z ljudmi, ki jih ne vidiš vsak dan, sploh pa ne v živo.

Po mnenju Sutherlandove je ključno, da si virtualni tim, kolikor je mogoče, olajša in poenostavi komunikacijo ter sodelovanje. Dobra komunikacijska tehnologija, ki zagotavlja kakovosten zvok in sliko ter je enostavna za uporabo, pa tudi hitra internetna povezava sta osnova. Odlično je, če je na voljo miren prostor. Skupina mora določiti tudi pravila sodelovanja in prisotnosti, da so vsi člani na voljo ne glede na časovni pas, v katerem so.

»Še vedno uporabljamo orodja, ki so zastarela, na primer skype. Optimalno bi bilo, da bi zgolj pritisnili en gumb in se povezali, se dobro slišali in dobro videli,« poudarja Sutherlandova.

Vprašanje produktivnosti

Menedžerji se bojijo, da bodo ljudje, ki delajo na daljavo, neproduktivni, a je ravno narobe: pogosto so bolje organizirani in produktivnejši od kolegov v pisarnah. Pri delu na daljavo ni izziv neproduktivnost, temveč izgorelost zaradi nenehne prisotnosti in dosegljivosti. Da smo vedno na voljo, ni v redu, opozarja sogovornica.

»Res je, da moramo v virtualnih timih drugače določiti produktivnost, saj v resnici ne vidimo, koliko nekdo dela,« poudarja Sutherlandova. »Edino merilo je, da je delo kakovostno narejeno do roka. Vendar smo profesionalci, ki vemo, kaj delamo, in smo odgovorni. Določeni so smer in cilji, tim pa se nato sam organizira, da jih uresniči. Ne potrebujemo vodenja v klasičnem pomenu besede. Imamo pa tudi v e-timih oddaljenega vodjo pisarne, ki je koordinator in povezovalec.«Tovrstno sodelovanje je agilno ter temelji na zaupanju in transparentnosti. Zaupanje se zgradi na zanesljivosti, vztrajnosti za dokončanje naloge in odzivnosti, ko nas nekdo potrebuje. Sodobna podjetja se, ko iščejo nove sodelavce, vse pogosteje odločajo za sodelovanje v slogu »oddaljeno ima prednost«. Mladi radi svobodno organizirajo svoj čas, radi dosegajo smiselne cilje in sodelujejo v motiviranih timih. Niso več obremenjeni s klasičnimi oblikami dela in oddaljenost zanje ni težava, temveč izziv, poudarja Sutherlandova.