Po črnem petku danes na vrsto pridejo še navdušenci nad elektroniko in računalništvom. Kiber ponedeljek je dan, ko lahko preko spleta računalniško opremo in storitve ter ostalo elektroniko kupite po nižjih cenah. Ta dan lahko marsikaterega spletnega trgovca reši rdečih številk.

Kiber ponedeljek se je prvič pojavil že leta 2005, lani pa so ameriška podjetja zabeležila rekordno prodajo, ki je znašala skoraj 5,8 milijard evrov. Tudi sicer se kupci vse raje odločajo za nakupovanje na razprodajah prek spleta. To potrjujejo tudi prvi podatki o praznični prodaji v ZDA. Poleg enostavnosti spletnega nakupovanja je ta oblika vse bolj privlačna tudi zaradi prometnega kolapsa in splošnega prerivanja v trgovinah med razprodajami, ki je lahko tudi življenjsko nevarno.

V trgovskih središčih tudi streljali

Ameriški mediji letos poročajo o tragični zgodbi, ki se je zgodila v Alabami, kjer so policisti ustrelili temnopoltega najstnika, sluteč, da je oboroženi strelec. Streljali so se med drugim tudi v velikem trgovskem centru v državi New Jersey, drugod po Wallmartih in drugih trgovinah pa so se kot vedno prerivali in celo tepli za ugodne nakupe.

Podjetje Adobe Analytics po drugi strani ocenjuje, da je spletna prodaja na črni petek letos v primerjavi z istim dnem lani narasla za 23 odstotkov čez magično mejo šestih milijard dolarjev. Črni petek je tradicionalno najboljši dan za ameriške trgovce, ki po zahvalnem dnevu ponujajo velike popuste. Črni je zato, ker se rdeče številke, ki pomenijo izgubo, na ta dan v bilanci obarvajo črno, kar pomeni dobiček.

Odstotek prodaje na spletu strmo narašča

Adobe Analytics sledi prodaji v 80 od 100 največjih ameriških trgovskih verig. Na zahvalni dan, ki je vsako leto na četrtek, je prodaja po internetu glede na ocene podjetja v primerjavi z lansko narasla za 28 odstotkov na 3,7 milijarde dolarjev.

Uvodni podatki podjetja RetailNext, ki spremlja prodajo v fizičnih trgovinah, pa ugotavljajo, da je takšna prodaja na letošnji črni petek v primerjavi z lanskim padla za štiri do sedem odstotkov, trgovine pa je obiskalo med pet do devet odstotkov manj kupcev. RetailNext številk za vrednost prodaje v soboto še ni imel.

RetailNext je podoben trend ugotovil že za lani in predlani. Leta 2017 je prodaja v fizičnih trgovinah v primerjavi z letom 2016 padla za 8,9 odstotka, leta 2016 pa v primerjavi z letom 2015 za 4,2 odstotka.

Nacionalna maloprodajna zveza ZDA je že pred prazniki napovedala, da se bo letošnja prodaja na drobno novembra in decembra v primerjavi z enakim obdobjem lani povečala za 4,3 do 4,8 odstotka in bo trgovcem navrgla med 717,45 do 720,89 milijarde dolarjev.