Družba Kolektor CPG je umaknila zahtevek za aneks v višini 2,45 milijona evrov, da bi se pripravljalna dela ob predvideni trasi drugega tira vendarle lahko začela. Tako so za časopis Delo (družba Delo je v 100- odstotni lasti družbe FMR, ta je v 23,63- odstotni lasti družbe Kolektor Koling, ki je lastnik družbe Kolektor CPG, ki je bila na javnem razpisu skupaj s sarajevsko družbo Euroasfalt kot najugodnejši ponudnik izbrana za izvajalca pripravljalnih del ob predvideni trasi drugega tira) zatrdili v Kolektorju CPG.

Spomnimo, pogodba za pripravljalna dela za drugi tir med direkcijo za infrastrukturo in konzorcijem Kolektorja CPG ter Euroasfalta v višini 14,5 milijona evrov (z DDV) je bila sicer podpisana decembra lani, a vsebuje odložilni pogoj, da začne veljati po uveljavitvi zakona o drugem tiru. Potem ko je prestal dva referenduma, je ta zakon stopil v veljavo 21. julija letos. Že 9. avgusta pa je, kot smo poročali v Dnevniku, Kolektor na direkcijo poslal omenjeni zahtevek za aneks k pogodbi, ki pripravljalna dela draži za 17 odstotkov oziroma za 2,45 milijona evrov, za toliko naj bi bili višji stroški materiala, dela, bencina in oprema. Če bi ministrstvo upoštevalo Kolektorjev zahtevek za aneks, bi bila Kolektorjeva ponudba s končno ceno 16,93 milijona evrov dražja od naslednjih dveh najcenejših ponudb prispelih na javni razpis; podjetji JV IMP in Pondus bi dela opravili za 15,98 milijona evra, družba Kostak pa bi pripravljalna dela izvedla za 16,58 milijona evrov, je razvidno iz njunih prijav na razpis.

»Naša, moja zahteva je, da gre ta aneks z mize in da se izvajalec pripravljalnih del s tem strinja, sicer do prenosa pogodbe z direkcije za infrastrukturo na 2TDK ne bo prišlo. V gradivu, ki bo šlo na skupščino naslednji teden (torej v tem tednu, op.a.) – skupščina je vlada –, bo jasno zapisano, da se Kolektor temu zahtevku odpoveduje. Če tega ne bodo podpisali, bo pogodba ostala na direkciji za infrastrukturo, kjer pa pravzaprav nimajo z njo kaj početi, ker je investitor projekta 2TDK,« je bila v četrtek jasna ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek. »Zato jih jaz tukaj javno prosim ali apeliram nanje, da upoštevajo podatke, s katerimi so se prijavili na javni razpis,« je dodala.

V Kolektorju so ji preko Dela odgovorili: »Sprejeli smo odločitev, da bomo kljub povečanju stroškov, ki so nastali zaradi zamika začetka del, umaknili zahtevek. Menimo, da bomo s tem zmanjšali oportunitetne stroške, ki nam nastajajo zaradi odložitve del.« Dodali so, da naj bi se pripravljalna dela začela v najkasneje mesecu dni.

Ministrica Bratuškova je v oddaji Tarča minuli četrtek napovedala, da bo vlada investicijski program za drugi tir sprejela v četrtek. To pomeni, da ga bo pred tem obravnaval in potrdil projektno- finančni svet. Prav tako naj bi bila v tem tednu končno prenesena vsa dokumentacija, ki zadeva projekt drugi tir, z direkcije za infrastrukturo na družbo 2TDK. Če se bodo te ministričine napovedi v tem tednu uresničile in če bo današnji sestanek slovenske delegacije na Evropski investicijski banki, potekal kot načrtovano in bo banka Sloveniji odobrila kredit v višini (največ) 311 milijonov evrov, pravzaprav ne bo več nobenih zadržkov, da delavci Kolektorja in Euroasfalta ne bi nemudoma začeli pripravljalnih del, to je gradnjo cest ob predvideni železniški trasi.