»Le zakaj je že konec Toura? Bilo je super. Neverjeten Tour. S celo ekipo smo lahko ponosni. Tour je res drugačen, kot so že prej menili vsi. Zahteva nekaj več. In tudi zadoščenje je večje, če kaj uspe dobro narediti. Zame se je zaključil lep Tour in z veseljem se ga bom spominjal,« so bile zaključne besede Primoža Rogliča. Spisal je zgodbo, ki jo bo težko ponoviti, čeprav meje njegovih sposobnosti še vedno niso določene. Četrto mesto je zastavilo zelo visoko letvico pri prihodnjih izzivih. Primož Roglič je Tour odpeljal skoraj brez težav, bil le enkrat vodoravno na pločniku, a brez posledic in v vetru ni padel v past. Tour je nakazal, da bo prav tretji teden njegova najmočnejša plat. Primož Roglič je priznal, da v Parizu ni bil tako utrujen kot lani. »Zdi se mi, da so tlakovane ulice Pariza bolj gladke kot lani,« se je pošalil.

Roglič je gledano splošno eden najbolj prepoznavnih novih obrazov Toura. Za Juliana Alaphilippa mnogi menijo, da bo težko še kdo osvojil pikčasto majico in dve etapi tako suvereno kot on. Peter Sagan je ikona in je znova dokazal, da se ni zaman šestič pripeljal v Pariz v zeleni majici. Geraint Thomas nadaljuje prevlado Skya (2012–2018), ki jo je prekinil le Nibali leta 2014. Napoveduje se tudi kolesar prihodnosti – Egan Bernal, Kolumbijec, ki bi lahko bil med najboljšimi petimi, če ne bi bil Skyev pomočnik. Ekipa Movistar je dokaz, da sistem s tremi kapetani ne deluje. Tudi v LottoNl-Jumbo bi z nekaj pomoči Kruijswijka v ključnih trenutkih Pirenejev Rogliča pripeljali na zmagovalni oder. Morda niso verjeli v Rogličev potencial, morda niso želeli žrtvovati Nizozemca. Vrednost Rogličevega dosežka je še toliko večja, ker je večino postoril sam.

Tour prinaša medijsko izpostavljenost

Med pomembnimi temami ob koncu Toura se izpostavlja dvojček dirk Giro-Tour, ki sta ga Dumoulin in Froom oba končala na zmagovalnem odru. Prvič po letu 1998. »Zame je bilo ključno, da je bil med koncem italijanske dirke in začetkom francoske zaradi nogometa teden več za počitek. Prihodnje leto bo znova po starem in v mojih močeh dvojček znova skoraj nedosegljiv,« razmišlja Tom Dumoulin. Zaradi malce spremenjenega koledarja se bodo zvezdniki bolj razdelili po dirkah. Roglič o Touru 2019 pušča razmislek za zimo.

Njegov legendarni spust z Aubiqua v Laruns je ena od najbolj posebnih akcij Toura. Vožnja, ki jo bodo posebej pomnili. Roglič mora Nizozemcem razlagati, da to ni le dediščina iz Planice. »Ne vem, ali ima kolesarstvo kaj posebno skupnega s smučarskimi skoki,« je zanikal poseben vpliv, ki ga prinaša s svoje odraščajoče športne panoge. »Edina podobnost je le visoka hitrost, saj gre na kolesu tudi od 90 do 100 kilometrov na uro kot na smučeh. Preostalo je popolnoma drugače.«

Tour prinaša tudi medijsko izpostavljenost in mimogrede, tudi novinarje je zanimala velika tetovaža s križem na Primoževi roki. »Sem in nisem zelo veren. Verjamem v nekatere stvari in mi veliko pomenijo. Verjamem, da če delaš dobro, dobiš tudi nekaj dobrega nazaj.« Morda je tudi to globlje sporočilo nekaj, kar je dobrega prišlo z Rogličem.

Rogličev motivator tudi Kristijan Koren

Četrto mesto in etapna zmaga sta na svetovni kolesarski lestvici Rogliča dvignila na peto mesto. Zgodovinsko visoko. Pred njim so le Peter Sagan in velika trojica rumene razvrstitve Thomas, Froome in Dumoulin. Čeprav bi ga po tako uspešni tritedenski dirki navdušeni slovenski navijači želeli pozdraviti doma, pa se, tako kot lani, verjetno še ne bo tako hitro vrnil domov. Sam ne čuti »roglamanije«, ki zagotovo presega navdušenje, ko sta se v deseterici Toura borila Tadej Valjavec in Jani Brajkovič. Tudi v njuni dobi je bilo navdušenje veliko.

»V veliko čast mi je, da toliko ljudi navija zame. Že dolgo nisem bil doma v Sloveniji, zato ne vem, kako je. Med Tourom se osredotočim na dirkanje in skušam odmisliti druge stvari,« pojasnjuje Roglič. Tujim medijem je tudi razlagal, da je navdušenje v Sloveniji razumljivo, saj takih dosežkov doslej ni bilo. Zdaj ne bo počitka. Koledar večine največjih zvezdnikov, med katerimi Roglič je, je zaznamovan s kriteriji po Touru, revijalnimi krožnimi mestnimi dirkami, predvsem v Belgiji, na Nizozemskem, v Nemčiji in Franciji, ki jih prirejajo z udeležbo največjih zvezdnikov Toura. Lani je Roglič vozil tri ali štiri, že v soboto pa vozi klasiko svetovne serije San Sebastian. Klasiko, ki je po profilu najbolj pisana za njegove sposobnosti. Ključna bo motivacija.

V senci Rogličevega Toura je francosko pentljo zavezal Kristijan Koren. Ni zgolj eden od anonimnih obrazov. Prevozil je osmi Tour. Kljub mukam po padcu na trasi Roubaixa, po katerem je stisnil zobe predvsem zaradi želje podpreti Vincenza Nibalija. Okoliščine v ekipi Bahrain Merida je razložil Gorazd Štangelj. Koren je od leta 2010 na števcu obrnil že 27.719 kilometrov. In med Tourom je bil vedno nasmejani Primorec tudi Rogličev motivator. Kot je razkril Primorec, je velikokrat zjutraj tožil nad utrujenostjo. »Zjutraj toži, da je utrujen, potem pa zmaga etapo. Vsa čast, kar dela.«