Prvi razlog za pocenitev delnic je sicer to, da podjetje prvič od leta 2015 ni uresničilo oziroma preseglo napovedi analitikov glede četrtletnih prihodkov. Napovedi so namreč znašale 13,3 milijarde dolarjev. Delnice Facebooka so se po objavi rezultatov tako najprej pocenile za sedem odstotkov.

Nato je nastopil glavni finančni direktor podjetja David Wehner, ki je povedal, da se bo rast prihodkov najverjetneje upočasnjevala do konca letošnjega leta. Ni povedal, da bodo prihodki nazadovali, ampak da se bo le upočasnila rast in sprožil se je plaz.

Delnica Facebooka se je v nadaljevanju poborznega trgovanja pocenila za 24 odstotkov, izpuhtelo je 130 milijard dolarjev tržne vrednosti, ustanovitelj Facebooka Mark Zuckerberg je v dveh urah izgubil skoraj 17 milijard dolarjev in padel s tretjega na šesto mesto Bloombergove lestvice milijarderjev.

Padec vrednosti delnic, ki so se kljub vsem težavam podjetja letos do srede podražile za 23 odstotkov, tako ni posledica poslovnih rezultatov, ampak tega, da bo zaradi vseh ukrepov za zaščito zasebnosti uporabnikov in boja proti manipulacijam tega družbenega omrežja prihodkov in dobička v prihodnje manj. Do konca trgovanja se je tečaj delnic sicer nekoliko popravil in padec je dosegel nekaj čez 20 odstotkov.

Število uporabnikov kljub vsemu narašča

Kljub novim evropskim pravilom o zaščiti podatkov se je število dnevnih uporabnikov Facebooka od lanskega drugega četrtletja povečalo za 11 odstotkov na 1,47 milijarde, a analitiki so napovedovali 1,48 milijarde. V ZDA in Kanadi je številka ostala na 185 milijonih, v Evropi pa je malce nazadovala na 279 milijonov.

Čisti dobiček Facebooka je v drugem četrtletju dosegel 1,74 dolarja na delnico, analitiki so napovedovali 1,71 dolarja. Prihodki od mobilnih oglasov so predstavljali 92 odstotkov vseh oglasnih prihodkov.

Facebook ima pod seboj še aplikacije Messenger, Whatsupp in Instagram, ki imajo vsaka po več kot milijardo mesečnih uporabnikov.

Facebook se je skozi četrtletje ubadal z vprašanji zaščite zasebnosti in manipulacij, kot je bila ruska kampanja lažnih informacij pred ameriškimi predsedniškimi volitvami 2016. Zaradi tega zaposluje dodatne ljudi, ki se borijo proti temu. Od drugega četrtletja lani je število zaposlenih naraslo za 47 odstotkov na 30.275, do konca letošnjega leta pa bo podjetje zaposlilo skupaj 20.000 novih sodelavcev.

Podjetje namerava še naprej vlagati v video vsebine, v umetno inteligenco in v navidezno resničnost.