Danes se začenja drugi del nacionalne preventivne akcije za večjo varnost voznikov tovornih vozil in avtobusov. Potekala bo do nedelje, njen namen pa je spodbuditi voznike k doslednejšemu spoštovanju prometnih predpisov. Nadzor bo usmerjen predvsem k preprečevanju in opozarjanju na najpogostejše kršitve, kot so neuporaba varnostnega pasu, prekoračitev hitrosti, neupoštevanje obveznih počitkov in odmorov ter manipulacije in goljufije pri uporabi tahografov. V prvem delu akcije, potekal je od 26. februarja do 4. marca, se je izkazalo, da bi bilo treba na naših cestah zagotoviti stalen nadzor nad vozniki teh vozil – med njimi so ugotovili kar 227 kršitev prometnih pravil.

Lani se je na naših cestah zgodilo 2294 prometnih nesreč, tri so terjale življenja voznikov tovornih vozil. Med vozniki in potniki v avtobusih smrtnih žrtev ni bilo. V nesrečah, v katere so bili vpleteni omenjeni vozniki, v zadnjih petih letih izstopa predvsem število smrtnih žrtev zaradi prehitre vožnje. Lani je v nesrečah, ki so jih povzročili vozniki tovornih vozil, umrlo devet ljudi. Predlani je bilo smrtnih žrtev 14, leta 2015 pa 17. Število umrlih voznikov tovornih vozil je lani ostalo enako, se je pa med njimi povečalo število povzročiteljev nesreč, in sicer za 12 odstotkov (lani 1512, leta 2015 pa 1356). Povečal se je tudi delež povzročiteljev, ki so bili tujci, teh je bilo 39 odstotkov (587 nesreč). Letos se ta delež še viša, povzročili so 333 od skupno 809 prometnih nesreč). Največ nezgod, v katere so bili vpleteni vozniki tovornih vozil, se je lani zgodilo na cestah v naselju (49 odstotkov). Največ smrtnih nesreč je bilo na avtocestah.

Zaspanost bo zmagala

Agencija za varnost prometa je predlani na podlagi sistematičnega opazovanja ugotovila, da so vozniki tovornih vozil in avtobusov pravzaprav najbolj tvegani vozniki. V povprečju je varnostni pas uporabljalo 67 odstotkov voznikov tovornih vozil (na sprednjih sedežih je bilo pripetih 63 odstotkov potnikov) in zgolj 36 odstotkov voznikov avtobusov. Zato strokovnjaki ponovno opozarjajo, da se, če je voznik pripet, v primeru trčenja tveganje smrtnega izida zmanjša za 50 odstotkov. Prav tako mora biti varno in pravilno pripet tovor. Spoštovati je treba omejitve hitrosti in voziti na primerni varnostni razdalji, ki mora biti pri težjih tovorih daljša. Upoštevati je treba predpisane čase vožnje, odmorov in počitkov, ne le zaradi visokih kazni, ampak predvsem zaradi varnosti sebe in drugih. Prav tako je treba biti pozoren na zehanje, pogosto mežikanje, težave z ostrino vida, nenamerno spuščanje glave. V tem primeru je treba vozilo varno ustaviti, si privoščiti krajši spanec (15 do 20 minut), popiti kavo in šele potem nadaljevati vožnjo. Nikar se ne borite z zaspanostjo, ker vas bo premagala, svetujejo na agenciji za varnosti prometa.

Agencija je tudi letos pripravila posebno zloženko z osnovnimi informacijami o prometnih pravilih v naši državi, o stanju varnosti ter s pomembnimi priporočili za pravilno nalaganje, zavarovanje in pritrditev tovora.