Enajst. Toliko je namreč varnostnih sistemov oziroma strukturnih izboljšav na avtomobilih, ki jih kot obvezne v vseh novih štirikolesnikih lahko pričakujemo od že omenjenega leta 2021. Na podoben način torej, kot je v avtomobilih že desetletja obvezen varnostni pas, kot je dobro desetletje obvezen protiblokirni zavorni sistem ABS ali kot sta nekaj let obvezna elektronski sistem za nadzor stabilnosti ESP in merilnik tlaka v pnevmatikah. Po svoje je ta korak torej zgolj logično nadaljevanje te prakse, sploh ker se je večina predlaganih sistemov že uveljavila v kar lepem številu avtomobilov, ki so naprodaj tu in danes.

Med enajst obveznih novosti bi namreč med drugimi spadali tudi sistemi za napredno samodejno zaviranje v sili, utripajoče zavorne luči, ko bi voznik zaviral z vso močjo, vzvratna kamera, opozorilo ob nenamerni menjavi voznega pasu, izboljšana zaščita za glave kolesarjev in pešcev v višini vetrobranskega stekla, prepoznavanje utrujenosti voznika… Torej sistemi, ki jih ima lahko domala že sleherni novi avto in ki so, vsaj nekateri, po svoje »obvezni« že v tem trenutku. V narekovajih zgolj zato, ker brez njih proizvajalci s svojim avtomobilom ne morejo doseči najvišje ocene na testnih trčenjih EuroNCAP. A čeprav jih številni proizvajalci v svoja vozila vestno vgrajujejo ali jih ponujajo tudi po povsem sprejemljivih cenah, je dejstvo, da razlika med »obvezno« in obvezno vseeno obstaja. Če ne bi oziroma ko ne bo, pa je izračun torej jasen.

Seveda je, kot je v takšnih primerih pogosto, vse skupaj vseeno treba jemati z zrnom soli. Razlogov je več. Prvi je, da so nekateri predlagani sistemi vendarle še v povojih. Denimo napredni omejevalnik hitrosti, ki bi v povezavi s prepoznavanjem prometnih znakov samodejno prilagodil najvišjo hitrost vozila, pri katerem so kritiki prst že usmerili v marsikje neprimerno infrastrukturo in neenotne prometne znake, ali pa predlagana obvezna napeljava, ki bi omogočila vgradnjo sistema, ki preveri raven alkoholiziranosti voznika in lahko prepreči zagon motorja. Prav tako si zakonodaje zaradi varstva osebnih podatkov še vedno niso enotne glede vgradnje zapisovalnika podatkov v primeru nesreče (tako imenovane »črne skrinjice«), ne nazadnje pa utegne težavo predstavljati še ena stvar, ki je spet vezana na številke – tiste, ki prikazujejo evre. Naj se proizvajalci še tako potrudijo, a toliko dodatnih pripomočkov za isto ceno, kot če jih ne bi bilo, seveda ne bodo mogli ponuditi. No, časa, da se tudi ti problemi in »problemi« rešijo, je vendarle še dovolj. Pot je v vsakem primeru prava.