Včerajšnji slovenski finale največjega tekmovanja za startupe s področja trajnostne energije PowerUp! 2018, ki je potekal na Ljubljanskem gradu, je izmed desetih najobetavnejših slovenskih energetskih startupov izbral najboljšega: naziv zmagovalne rešitve je prejel MyWater, nov urbani vir vode, ki bo populaciji celega sveta vsak dan, kjerkoli in kadarkoli zagotavljal neoporečno pitno vodo. Na drugo mesto se je uvrstil SunContract s prvo P2P platformo za trgovanje z električno trgovino, na tretje pa podjetje Geoenergetika s produktom Plain I Luminaire.

Zmagovalec se bo udeležil velikega finala v Pragi in se tam potegoval za denarne nagrade, prejel bo vrhunsko mentorstvo in pomoč pri razvoju poslovnega modela, vsa podjetja pa tudi možnost vključitve v InnoEnergyjev pospeševalnik Highway®.

Zmagovalcu odprta pot na finale v Pragi

PowerUp! je največje tekmovanje za startupe s področja trajnostne energije, ki ga v 24 srednje- in vzhodnoevropskih državah že četrto leto organizira InnoEnergy, vodilni evropski podjetniški pospeševalnik na tem področju. Kot je na včerajšnjem dogodku uvodoma spomnil soustanovitelj ABC pospeševalnika startupov Jakob Gajšek, ki je tam zadolžen tudi za odnose z investitorji, je bil lanski PowerUp! zelo uspešen, saj je odprl pot slovenskemu podjetju Mebius na veliki finale v Budimpešti in do InnoEnergyjeve investicije. Državna finalna tekmovanja se bodo tudi letos zvrstila v petnajstih državah, zmagovalci pa bodo 19. junija povabljeni na veliki finale v Pragi.

»ABC pospeševalnik, ki je od svoje ustanovitve pospešil že preko sto startupov, z InnoEnergyjem sodeluje že tri leta in izkazali so se kot zelo dober partner. So odličen povezovalec zasebnega in javnega sektorja na področju energetike in izjemno nas veseli, da smo se spet povezali pri ustvarjanju tega inspirativnega dogodka,« je še povedal Gajšek.

Zmagovalca čaka še intenzivnejši bootcamp

Čeprav so imeli za urjenje svojih predstavitvenih veščin slovenski tekmovalci le dva dni, so jih v ABC pospeševalniku opremili za uspešne in navdihujoče nastope pred investitorji in občinstvom iz cele Evrope. Svoje inovativne rešitve je na slovenskem finalu, ki je bil včeraj na Ljubljanskem gradu, predstavilo sedem tekmovalcev, koordinatorka zunanjih komunikacij pri InnoEnergy Agata Mazepus pa je uvodoma dejala, da se že veselijo letošnjega zmagovalca, ki ga bodo gostili junija na še intenzivnejšem bootcamp-u s trenerji iz desetih držav.

Prihodnost energetike: onesnažen zrak kot vir čiste vode

Kako bo izgledala energetska prihodnost Slovenije, so včeraj s svojimi rešitvami namignili najobetavnejši slovenski energetski startupi, žirija pa je kot najboljšo prepoznala rešitev myWater, nov urbani vir vode, ki bo populaciji celega sveta vsak dan, kjerkoli in kadarkoli zagotavljal neoporečno pitno vodo. Z napravo, ki bo iz zraka črpala vodo, bodo ljudje po vsem svetu na ulicah lahko dostopali do čiste vode po konkurenčni ceni 20 centov za 500 ml. Njihov prvi cilj je postavitev naprav na svetovni razstavi EXPO v Dubaju.

Kot drugo najboljše podjetje je žirija prepoznala SunContract, inovativni energetski startup, ki je lansiral prvo vsak-z-vsakim (ang. Peer-to-peer - P2P) platformo za trgovanje z električno energijo. Ta bo proizvajalcem elektrike omogočila večji zaslužek, kupcem pa nižjo ceno. Tretjeuvrščeno pa je podjetje Geoenergetika s Plain I luminaire, sofisticirano rešitvijo za nov izgled urbanega okolja, ki ni le svetilo, temveč ikona urbane razsvetljave.

Svoje rešitve so predstavljali še:

1) ETOS Solutions, ki podjetjem ponuja poslovne in IT rešitve, je inovator na področju razvoja digitalnih vmesnikov za sistemsko integracijo in gradnje interoperabilnih podatkovnih omrežij. Glavni produkt podjetja je ETOS Smart Buildings Platform, ki bazira na naših lastnih rešitvah za vodenje uporabnikov, vzdrževanje stavb, elektronsko odločanje o investicijah, masovni obračun z možnostjo vodenja plačil na več uporabnikih po različnih ključih delitev;

2) iENERGY (beta verzija: www.i-energy.info), ki je digitalna, prosto dostopna izobraževalno-raziskovalna platforma o prožnosti in zanesljivosti oskrbe z nizkoogljično energijo, nastala pod okriljem neprofitnega društva za krepitev energetske pismenosti EN-LITE. iENERGY bo prispevala k uresničevanju ambicioznih ciljev EU na področju razogljičenja energetike in družbe, k čemur lahko pomembno prispevajo energetsko ozaveščeni evropski državljani (kot odjemalci-proizvajalci);

3) ACSM, ki ponuja rešitev za zmanjšanje porabe energije v stavbah in izboljšanje ubdobja in uporabniške izkušnje. Napredni sistem upravljanja energije v stavbah je izdelan tako, da optimizira porabo energije, stroške in udobje, pri čemer upošteva model stavbe, vremenske napovedi, vedenje uporabnikov in sistem javnih storitev ter

4) Energy Capacity Plus, ki predstavlja rešitev na področju shranjevanja energije. Na osnovi unikatnih materialov (specifičnih vrst ogljikovih nanocevk) omogoča kar petkrat večjo kapaciteto baterije, s katero lahko voznik avtomobila doseže dvakrat večjo razdaljo, uporabnik mobilnika pa polni svojo napravo le enkrat na teden.

Potencial je povsod, kjer je energija

V programu je poleg sodelujočih startupov navdušil Andy Baynes, nekdanji vodilni pri podjetjih Apple, Nest in Google, investitor v inovacije in startupe ter eden od mentorjev ABC pospeševalnika. Na vprašanje, kako v start-upih prepoznati potencial, da bodo uspeli v svetu, je Baynes odgovoril s tremi ključnimi kazalci: »Ključni so ljudje, tako ustanovitelji kot cela ekipa, ki morajo imeti ne le talent in inženirska znanja, temveč predvsem ambicioznost in energijo. Pomembna je tudi velikost ekipe in kako kakovosten je lahko vstop na trg, nenazadnje pa tudi čas: vprašati se moramo, ali je trg v določenem trenutku dovolj pripravljen za disrupcijo.«

Startupi lahko velikim podjetjem resnično koristijo

Kje pa je prostor za disrupcijo v energetskem sektorju? »Priložnosti so na vseh ravneh, tako na ravni pridobivanja in prenosa energije kot upravljanja s strankami,« je dejal Baynes in dodal, da je »za startupe, ki se soočajo s pomanjkanjem kapitala, največ potenciala na strani uporabnikov. Na strani pridobivanja pa je prostor predvsem za tiste startupe, ki teh izzivov nimajo. »Je pa resnično uporabno za velika podjetja, korporacije, če startupi uspejo odkriti načine zanje, kako vključevati in doseči uporabnike. Povprečno podjetje ima namreč v povprečju le štiri minute uporabnikove pozornosti, kar pa ni dovolj, če se želi razširiti. S strankami se morajo začeti pogovarjati na drugačen način in v tej točki jim start-upi lahko pomagajo.«

Andy Baynes je bil včeraj sicer tudi član žirije slovenskega PowerUp! finala, ki so jo sestavljali še državni sekretar na Ministrstvu za infrastrukturo RS Klemen Potisek, predsednik Slovenskega komiteja Svetovnega energetskega sveta in svetovalec generalnega direktorja v družbi Plinovodi Franc Žlahtič, Nina Vodopivec iz Petrola ter Michał Kraszewski, ki je v InnoEnergyju odgovoren za iskanje novih startupov in upravljanje investicij.

Absolutnemu zmagovalcu 30 tisočakov

Na velikem finalu v Pragi bodo razglašeni trije najboljši projekti letošnjega PowerUp! tekmovanja. Tretje uvrščeni startup bo prejel finančno nagrado v vrednosti 5000 evrov, drugo uvrščeni 10.0000 evrov, absolutni zmagovalec pa 30.000 evrov, povabilo v prestižni InnoEnergyjev podjetniški pospeševalnik Highway® z možnostjo investicije do 150.000 evrov, vrhunsko mentorstvo, mednarodne poslovne kontakte in seveda medijsko pozornost. nr