Med deset krajev v Evropi, ki jih je letos vredno obiskati, popotniški vodnik Lonely Planet uvršča tudi Vipavsko dolino. Pisce in popotniške strokovnjake vodnika Lonely Planet, ki so opravili izbor in sestavili lestvico, je Vipavska dolina prepričala z lepoto pokrajine, izjemno vinsko ponudbo in lokalno vodenimi turističnimi turami. »Ob vsem, kar ponuja, je najbrž res presenetljivo, da njenih čarov še ni odkrilo več popotnikov,« so zapisali avtorji izbora.

Ključ je v povezovanju Vipavske doline kot enotne destinacije

Sporočilo o izboru je v Ajdovščino prišlo pred nekaj dnevi in zaradi embarga ga je moral ajdovski župan Tadej Beočanin še nekaj dni skrivati. »Priznanje prihaja v pravem trenutku, ko se med našimi ljudmi zavest o priložnostih v turizmu strmo dviga in je postalo jasno, da je ključ tako v povezovanju različnih ponudb kot tudi Vipavske doline kot enotne destinacije. Upam, da bo zasebna pobuda uspela slediti povečanemu obisku, kar praviloma pomeni uvrstitve na teh lestvicah,« je dejal danes, ko je novico že lahko javno komentiral. Zaveda se, da Vipavska dolina nima pogojev za množični turizem, jih ima pa zato v butičnosti in drugačnosti.

Lani sedmina nočitev več kot v letu pred tem

Zgodbo turističnega razvoja tako dolina gradi na treh povezanih stebrih: na naravnih in zgodovinskih danostih doline, vrhunskih vinskih in kulinaričnih zgodbah ter športnih in adrenalinskih doživetjih, ki omogočajo preživljanje prostega časa v naravi skozi vse leto. Pred tremi leti so vse občine v Vipavski dolini združile svoja prizadevanja za hitrejši razvoj turizma in predstavile enotno turistično znamko Vipavska dolina s sloganom Vse drugače. Vse leto. Skupna prizadevanja so že obrodila rezultate. Lani je bilo v Vipavski dolini 14 odstotkov več nočitev kot leto prej.

Vipavska dolina je druga slovenska turistična točka na omenjenem seznamu v zadnjih letih. Lani so se na njem znašle Julijske Alpe. »Uspeh Vipavske doline je rezultat sodelovanja in truda različnih deležnikov, ki jo razvijajo kot skupno turistično destinacijo z razvito infrastrukturo in zanimivo ponudbo raznovrstnih proizvodov,« je ob novici dejala Maja Pak, direktorica Slovenske turistične agencije in dodala, da je turističnim ponudnikom s tem uspelo opozoriti na del naše države, ki je bil zaradi svoje umeščenosti med slovensko Istro, Kras in Brda pri popotnikih včasih spregledan.