Potem ko so gasilci ljubljanske gasilske brigade pred dnevi pogasili požar v Čopovi ulici v središču mesta, je vodja intervencije opozoril na nevšečnosti, ki so jim pri tem povzročili potopni stebrički. Te je mogoče dvigniti in spustiti s čipom na kartici, ki po besedah vodje intervencije Blaža Kovača v tem primeru ni delovala. »V Čopovo ulico smo zapeljali s Slovenske ceste in res je bilo težko stati pred količkom in gledati gorečo hišo. Imeli smo dve kartici in nobena ni prijela. Šele po posredovanju našega dispečerskega centra so se stebrički le potopili,« je pred dnevi dejal Blaž Kovač in izrazil bojazen, kaj se bo zgodilo naslednjič ob morebitnem hujšem požaru, ko bodo nemara ogrožena življenja.

Gasilska brigada ne vidi težav

Tako se je porodilo vprašanje, ali so potopni stebrički, s katerimi je občina zaprla središče mesta za motorni promet, primerni z vidika reševanja. Nekaj dni po požaru je stališče gasilcev zvenelo precej drugače. Tiskovni predstavnik gasilske brigade Robert Okorn namreč pravi, da s potopnimi stebrički ni nobenih težav in da kartice vedno delujejo. »Ta situacija je bila bolj sproducirana, kot je bila resnična. Načeloma nimamo nikakršnih težav pri dostopih,« je dejal Robert Okorn in dodal, da težava ni bila v morebitno nedelujočih karticah, ampak da je voznik gasilskega vozila na tako imenovano zanko zapeljal tako, da ta ni zaznala vozila. »Naša vozila so različna, so visoka in široka, včasih šofer ne more primerno zaviti in se lahko zgodi, da se v zanko ne ujame. Fantje so poskusili eno in nato drugo kartico in seveda nista mogli delovati, če vozilo ni zapeljalo v zanko. Ampak potem so poklicali v centralo in so zadevo odprli.« Dejal je, da ves čas sodelujejo z Javnim podjetnem ljubljanska parkirišča (JPLPT), ki upravlja potopne stebričke. V kratkem načrtujejo, da bodo ponovno opravili teste z različnimi gasilskimi vozili in preverili delovanje.

Včasih so središče mesta zasedali avtomobili

Okorn enako kot JPLPT trdi, da so potopni stebrički v središču mesta z vidika reševanja ustrezna rešitev. Pravi, da pripomorejo k boljši intervenciji. »Ko je bilo središče zaparkirano, so bile intervencijske poti večkrat blokirane. Danes so intervencijske poti proste, ljudje jih mnogo bolj upoštevajo kot nekoč. Še vedno pa obstajajo nekateri, ki te zadeve kršijo. Mi v središču mesta še posebej s količki nimamo težav,« je dejal, medtem ko so na JPLPT pojasnili, da je bila v omenjenem primeru prva registracija vozila zavedena ob 23. uri 56 minut in 47 sekund, spust količka pa ob 23. uri 58 minut in 41 sekund. Torej so gasilci za prihod na mesto požara potrebovali slabi dve minuti.

Podobne izkušnje imajo zaposleni v reševalni postaja ljubljanskega kliničnega centra, ki zaradi potopnih stebričkov niso vpisali nobenega izrednega dogodka. »Reševanje brez stebričkov bi bilo  teoretično lahko hitrejše, vendar izkušnje iz preteklosti učijo, da so bile ravno te poti velikokrat zaparkirane z vozili,« so sporočili in dodali, da so imeli pred časom težave z nekaterimi na novo postavljenimi ovirami, ki jih ni postavila občina, ampak upravniki. Vendar so v dogovoru z upravniki te nevšečnosti rešili.