Prvi potniki so se v Stritarjevi ulici včeraj lahko vkrcali na novi turistični vlakec urban. Lani vlakec ni vozil, ker je prejšnji urban zgorel, v javnem podjetju Ljubljanski potniški promet (LPP) pa so z javnim razpisom iskali novo vozilo. Že kmalu po požaru in popolnem uničenju prvega urbana so v podjetju napovedali, da bodo nov električni turistični vlakec zagotovili še pred začetkom poletne turistične sezone 2018, svojo obljubo pa so včeraj tudi uradno izpolnili.

Uro in pol dolga krožna vožnja

Vlakec je včeraj turiste pa tudi številne radovedne domačine po mestu prevažal brezplačno. V prihodnje bodo morali odrasli potniki za vožnjo plačati osem, otroci pa štiri evre. Na voljo so tudi cenovno ugodnejše družinske in skupinske vozovnice.

Električni urban odslej vozi po približno devet kilometrov dolgi krožni poti, ob trasi pa je urejenih deset postajališč, kjer lahko potniki vstopajo in izstopajo. Svojo pot vlakec začne pred mestno hišo. Dnevno je predvidenih osem krožnih voženj, ki jih urban v Stritarjevi ulici začne ob 9.30, 11. uri, 12.30, 14. uri, 15.30, 17. uri, 18.30 in 20. uri. Izpred Magistrata se vlakec najprej vzpne na Ljubljanski grad. Z grajskega griča nadaljuje pot proti Špici in Trnovskemu pristanu, se ustavi pri Plečnikovi hiši in Križankah, potnike nato zapelje še mimo Kongresnega trga, parlamenta in opere ter se ustavi na končni postaji pri avtobusnem postajališču Ajdovščina. Krožna vožnja traja približno uro in pol, odvisno od prometa, potniki pa lahko na vlakcu prisluhnejo zvočnemu vodniku, ki je na voljo v devetih jezikih.

Prejšnji urban zapeljal 17.000 potnikov

Kot so zapisali na zemljevid z označenimi postajami, ki ga poleg slušalk dobijo potniki, je prejšnji električni urban, ki je marca 2017 zgorel med polnjenjem v garaži podjetja LPP, leta 2016 prepeljal 17.000 potnikov. Za novega urbana ta številka ne bi smela biti prevelik izziv, saj je prejšnji urban večkrat obtičal v garaži.

Okolju prijazen vlakec, ki je po petnajstih letih nadomestil dizelskega in je bil »plod znanja in izkušenj sodelavcev Ljubljanskega potniškega prometa in slovenskih strokovnjakov iz podjetja Stoja«, je testno na ulice zapeljal spomladi 2016. Že kmalu zatem so v podjetju LPP pojasnili, da »vlakec urban trenutno ne obratuje zaradi tehničnih dopolnitev«, s katerimi so želeli pospešiti njegovo vožnjo v grajski klanec. Vlakca v mestu ni bilo tudi dobršen del avgusta 2016: najprej zaradi del na gradu, kjer so zanj urejali primerno obračališče, potem zaradi »tehnične nadgradnje«. V času veselega decembra 2016 je bila trasa vlakca nekoliko skrajšana zaradi gneče v mestu, v začetku lanskega leta pa vlakec od sredine januarja do sredine februarja ni vozil zaradi poledice. Marca je zgorel.