Kdor je, ko je slišal, da skupina Editors nastopa v Zagrebu, upal, da se bo ustavila tudi v Ljubljani, je bil uslišan. K nam prihaja 31. maja v sklopu spomladanskega Kurzschlussa, sledil pa ji bo nizozemski glasbeni producent in DJ Joris Voorn. Ta se na Kurzschluss vrača na željo oboževalcev in k nam prihaja dan pozneje, 1. junija, eni in drugi pa bodo igrali na Gospodarskem razstavišču.

Hrvaški mediji petčlanske britanske zasedbe, ki je pred dobrim tednom nastopila v Tvornici, niso mogli prehvaliti. Skupina Editors jih je obiskala že šestič v svoji 16-letni karieri, občinstva pa niso razočarali niti zdaj, ko so predstavljali svojo novo ploščo Violence. V več kot dveh urah, v katerih so se, četudi v elegantnih oblekah, pošteno spotili, so odigrali 21 pesmi. Ker so do zdaj izdali že šest albumov, jim dolgega repertoarja ni težko sestaviti, večji problem je z izbiro pesmi, saj lahko nanj uvrstijo katero koli s katere koli plošče, pa jo bodo njihovi poslušalci dobro poznali. Na koncu so odigrali kombinacijo starejših uspešnic in novih pesmi, ki to hitro postajajo. Uspešnic tej indie rock zasedbi iz Birminghama ne manjka. Munich, Blood, Papillon, Eat Raw Meat = Blood Drool, vsi pa so vedno bolj temačni kot veseli. Takšen je tudi novi album Violence, za katerega Tom Smith pravi, da je brutalen. Pa ne zaradi zvoka, ki je morda celo najbolj pop do zdaj, ampak zaradi teme oziroma prikazovanja današnjega sveta, ki je krut sam po sebi.

Pestrosti si želijo tudi starejši

»Ljubljana zaradi skromne izbire nočnih klubov in glasbenih zvrsti, ki jih ponujajo, potrebuje alternative. Kljub temu da ekonomska logika klubom v programski shemi morebiti ne dopušča vsakotedenskih indie rock večerov, povpraševanja po takšnih in drugačnih glasbenih zvrsteh ni malo. Za prestolnico in širšo Slovenijo so zato pomembni koncerti in drugi glasbeni dogodki, ki lahko z večjimi prizorišči pokrijejo višje honorarje izvajalcev in na trg prinesejo pestrost,« o izbiri nastopajočih pravi Ula Spindler, lastnica in ustanoviteljica Kurzschlussa, ki je v petih sezonah dobil potrditev, da po raznolikosti ne hrepeni samo mlajša ciljna skupina, temveč tudi starejše občinstvo, zato bo Kurzschluss letos potekal kar štirikrat, in sicer spomladi, jeseni in pozimi, vsakič pa bo tako kot zdaj šlo za programske sklope.

Zadovoljni s kolobarji pod očmi

Edina stalnica Kurzschlussa sta lokacija in žanrska raznolikost, sicer pa po besedah Spindlerjeve vsako leto pogumneje pristopajo k oblikovanju programske sheme: »Izvajalce izbiramo tako na podlagi želja naših zvestih obiskovalcev kot našega poznavanja slovenskega in tujega glasbenega trga. Sanje in želje vsakega organizatorja so, da prvi odkrije vzhajajoči supertalent in z njim sklene pogodbo za nastop, še preden mu cena zraste do te mere, ko za takšne majhne trge, kot je Slovenija, organizacija dogodka ni več mogoča. Tudi letos si bomo prizadevali odkrivati sveže talente ter zadovoljiti zahtevne, mlade, starejše in specifične glasbene okuse.«

Takšni večeri oziroma programski sklopi, kjer si koncerti sledijo en večer za drugim, niso majhen zalogaj, pripravlja pa jih 15-članska ekipa iz agencij Pristop in FM. »V ekipi imamo strokovnjake za glasbene talente, organizatorje dogodkov, izkušene oglaševalce, urednike družbenih omrežij, oblikovalce, producente, skrbnike ključnih kupcev in še mnogo drugih profilov,« našteva Ula Spindler, tem pa se, ko pride čas, pridružijo še sodelavci, ki delajo na dogodku, ter podizvajalci, tako da jih je na večer koncerta skupno kar 40. Ula pravi, da se to, za kako velik zalogaj gre, vidi tudi po kolobarjih pod očmi, a še vedno uživajo, sicer tega ne bi počeli že toliko let.