So primerjalni avtomobilski testi in so PRIMA avtomobilski testi. Pri prvih se po navadi primerja lastnosti dveh avtomobilov, pri drugem smo si člani uredništev osmih sodelujočih medijev (poleg časnika Dnevnik še portali Avtomobilizem.com, Siol.net in Žurnal24.si, televizijska oddaja Volan, vlog Komotar minuta, časnik Finance in mesečnik Avto Fokus) za cilj zadali primerjati vse predstavnike določenega segmenta na trgu. Pri tem smo odvisni tudi od »dobre volje« uvoznikov, ki je je v večini veliko. Če nadaljujemo v podobnem smislu, bi lahko rekli, da so tudi PRIMA supertesti. Tokratni je bil namreč prav takšen, saj smo pod drobnogled vzeli kar 13 predstavnikov avtomobilov nižjega razreda, kar je bil največji zalogaj doslej. Pri tem smo si drznili izločiti fiata punta, ki je prestar in preveč zastarel (ne nazadnje o tem priča 0 zvezdic na testnih trčenjih EuroNCAP) za enakovreden boj z mlajšimi tekmeci, omenjene »dobre volje« pa tokrat niso pokazali pri Kii in Nissanu, s čimer se v boj s trinajsterico nista podala rio in micra.

Trinajst izbrancev so predstavljali naslednji avtomobili: citroën C3, dacia sandero, ford fiesta, hyundai i20, mazda2, opel corsa, peugeot 208, renault clio, seat ibiza, suzuki swift, škoda fabia, toyota yaris in volkswagen polo. Če se vam zdi nenavadno, da ste jih v tabelah in okvirjih našteli le deseterico, naj pojasnimo, da smo zaradi prostorske stiske zadnje tri uvrščene (C3, i20 in sandero) morali prikrajšati za objavo podrobnejših podatkov. A tako je pač povsod, ljudje se spomnijo zmagovalcev, preostali gredo v pozabo. Čeprav je res tudi, da je v našem primeru vseeno malo drugače, saj ima vsak od avtomobilov kakšno lastnost, s katero bo znal prepričati več ali manj kupcev – tudi omenjena trojica zadnjeuvrščenih. A pod črto je bil rezultat jasen: najboljši avto testa je tudi slovenski avto leta – volkswagen polo.

Podrobni opisi, vsi ključni podatki, plusi in minusi vsakega izmed prvih desetih so v okvirjih in tabelah, prav tako točke po posameznih segmentih in njihovi deleži pri končni oceni. Če pojasnimo le, kako smo se vsega skupaj lotili, pa bo jasno, da dvomov o končnih rezultatih ne more biti. Vso trinajsterico smo namreč deset dni »trpinčili« tako na vseh možnih konfiguracijah cest, na katerih smo ocenjevali njihovo obnašanje in natančno izmerili porabo v povsem enakih pogojih na dobrih 120 kilometrov dolgem testnem krogu, kot na poligonu varne vožnje AMZS na Vranskem, kjer smo si z njimi privoščili še preizkus tistih lastnosti, ki jih je najbolj varno preizkusiti v okolju brez vsakdanjega prometa. Vmes smo si seveda vestno zapisovali merljive komponente in nemerljive občutke, enako smo storili tudi, ko so avtomobili stali na mestu. Takrat smo v roke vzeli še meter in natančno izmerili velikosti prtljažnih odprtin in višine nakladalnih robov, iz prtljažnika v prtljažnik prelagali enake štiri kovčke in s tem dobili bolj realno sliko o zmogljivosti, kot jo ponujajo le podatki o litrih na papirju. Ob tem smo podirali naslonjala sedežev, člani nekaterih uredništev različnih telesnih mer so se presedali s sprednjih na zadnje sedeže in tako dobili še bolj natančno sliko o prostornosti in udobju, predstavniki drugih pa so z blazinicami prstov natanko preverili kakovost uporabljenih materialov ter z različnimi testi natančno ocenili delovanje infozabavnih sistemov in tehnoloških pripomočkov, zvočno izoliranost kabine… Prav tako smo, vsak po lastnem okusu, ocenili tudi atraktivnost in skladnost oblike, po vsem omenjenem pa prvič sešteli točke, ki so povedale, da je najboljši volkswagen polo pred fordom fiesto in suzukijem swiftom.

A ker pri nakupu avta, v tem segmentu pa še toliko bolj, zelo pomembno vlogo igrajo tudi cena in z avtomobilom povezani stroški lastništva (zavarovanja, servisi…), smo seveda primerno ovrednotili tudi to, pri čemer smo v račun vzeli kar najbolj primerljive različice motorjev in opreme ter temu delu namenili četrtino vseh točk pri končni oceni. To je na koncu vrstni red premešalo. Mesti »na stopničkah« sta tako zamenjala swift (na koncu drugi) in fiesta (tretja), medtem ko je največji skok uspel corsi (z desetega na šesto mesto), najgloblji padec pa je utrpela ibiza (s šestega na deseto). No, povsem na vrhu sprememb ni bilo – čeprav zgolj v tem segmentu polo ni bil med najboljšimi, je njegova zaloga točk iz drugih zadostovala za dokaj gladko končno zmago in naziv PRIMA avtomobila nižjega razreda.