Spletna stran in aplikacija Yelp, ki deluje kot družbeno omrežje, sta v svetu, sploh ko gre za metropole, dobro znani. Platforma, na kateri spletna skupnost ocenjuje restavracije, zdravnike, šole, taksi službe in predvsem manjša podjetja, ki ponujajo storitve in izdelke, ima po več kot 170 milijonov unikatnih klikov na mesec in več kot 110 milijonov ocen, financira pa se z oglaševanjem podjetij, torej tistih, ki so tudi ocenjevana. Podjetja na yelpu lahko objavljajo informacije o svojih storitvah in ugodnih ponudbah ter podatke, kot sta odpiralni čas in lokacija, yelpovi uporabniki pa njihove storitve in izdelke ocenjujejo z zvezdicami od ena do pet, pišejo kritike, komentirajo kritike drugih in se pogovarjajo med seboj.

Yelpova spletna stran velja za eno najpomembnejših spletnih strani na svetu, vedno bolj pa tudi za eno najbolj spornih. Vse pogosteje ji namreč očitajo, da manipulira z ocenami in izpostavlja negativne, nekatere pa blokira, da bi spodbudila oglaševanje, tako da se pojavlja vprašanje legitimnosti ocen. Kritike letijo tudi na varovanje zasebnosti uporabnikov, ki pišejo ocene.

Stavi na instagram

Ko so ga o tem povprašali pri Business Insiderju, pa je na temo yelpa in njegovih ocenjevalcev – yelperjev svoje povedal tudi chef Anthony Bourdain. »Ni bolj groznega in bolj nizkotnega človeškega bitja, kot je elitni yelper. Je slika negativne energije. Slab je za kuharske mojstre, slab je za restavracije. Ko odpreš restavracijo, se eno leto trudiš, da zbereš denar, pustiš srce na delu, nato pa deset minut po odprtju neka nesrečna p…. tvitne ali na yelpu napiše: 'Najbolj. Grozna. Večerja. Sploh.'« Kot je v intervjuju dodal eden najbolj znanih kuharjev oziroma kuharskih TV-osebnosti, do yelperjev nima nobenih simpatij, enako pa bi po njegovih besedah menili tudi drugi kuharji.

»Gre za protislovje. To je tako, kot da bi rekel jumbo rakec. Kako si lahko eliten in yelper hkrati?« se je vprašal Bourdain. Raje stavi na instagram, na katerem ima 2,6 milijona sledilcev, in twitter, kjer jih ima 7,4 milijona. Sta kot »popolnoma demokratična stena v kopalnici, na katero vsak lahko piše, mi pa iz te množice zapisov različnih ljudi z različnimi mnenji izluščimo tisto, kar bi lahko koristno uporabili. Ena od stvari, ki sem jih ugotovil, je, da če bi, hipotetično, na instagramu objavil fotografijo sebe, dalajlame in Keitha Richardsa v vroči kopeli, kako kadimo džojnt, bi dobil 5000 všečkov. Ko pa, kar sem že storil, objavim fotografijo preprostega burgerja na mizi v neznani sobi, v desetih minutah dobim 50.000 strastnih všečkov in komentarjev. Neverjetno je, kako blizu so ljudem določene jedi in kako čustveni so, ko gre zanje. In potem jih želijo deliti na instagramu ali pa z objavljanjem fotografij želijo, da bi se drugi počutili slabše glede tega, kar jedo sami.«