Ko se je peščica ljubiteljev motorjev iz Moto kluba Trebnje pred dvajsetimi leti odločila za blagoslov motorjev, nihče ni niti pomislil, da bo prireditev prerasla v najbolj množično tovrstno srečanje v Sloveniji, kaj šele da bo »zdržala« celih dvajset let. »Začeli smo v prijateljskem krogu, naslednje leto se nam je pridružilo nekaj sosednjih moto klubov, od leta 2003 naprej pa so številke motoristov že šle v stotine,« se spominja tedanji mirnopeški župnik Janez Šimenc, ki je skupaj z Leopoldom Pungerčarjem, predsednikom Zveze moto klubov Slovenije, tudi glavni »krivec«, da se je vse skupaj sploh začelo.

»Prvi razlog je bil, da je spet začel delovati Moto klub Trebnje, ki je tudi mene sprejel v svoje vrste. Drugi pa, da smo prav tisto leto imeli nekaj novih motorjev v okolici. In ker smo posamezniki že prej blagoslavljali nove motorje, sem rekel, fantje, kaj pa če bi letos to skupaj naredili,« pripoveduje Šimenc, ki mirnopeškega blagoslova ne izpusti nikoli. Tudi danes se je v Mirno Peč pripeljal z motorjem iz Kranjske Gore, kjer službuje zadnjih pet let. »Zdaj je dvajset let mimo, za dvajset let smo se postarali, otroci so dvajset let starejši. Zdaj že oni prihajajo sem, so že naši člani. Mislim, da smo prišli do prelomnice, ko mora zadevo prevzeti mlada generacija,« dodaja Pungerčar.

Prva sončna in topla pomladanska nedelja je danes v Mirno Peč, središče najmanjše dolenjske občine z manj kot 3000 prebivalci, privabila okoli 10.000 motoristov in na stotine tistih, ki so želeli videti takšne in drugačne motorje z vseh koncev Slovenije. In medtem ko je župnik Janez Rihtaršič v nabito polni cerkvi sv. Kancijana vodil bogoslužje, so motoristi še kar hrumeli v središče kraja. Na dvajset let starem motorju s 84.000 prevoženimi kilometri se je iz Komende pripeljal tudi Nikolaj Zalaznik, a mirnopeški blagoslov, ki naj bi bil nekakšna neformalna otvoritev motoristične sezone, ni bila njegova prva letošnja pot. »Kje pa! S prijatelji smo se prvič zapeljali pred kakšnimi tremi tedni. Na leto prevozim od 5000 do 10.000 kilometrov. In to samo po Sloveniji. Je tako zelo lepa, pa se ljudje tega sploh ne zavedajo.«

Tokrat je župnika Rihtaršiča med blagoslovom spremljal tudi Šimenc. S hitrimi koraki sta zaokrožila med dvokolesniki, že pred tem pa vsem voznikom zaželela srečno in varno vožnjo. A blagoslov vendarle ni dovolj, je prepričana tudi tridesetletna Nina Grden iz Soteske, ki je ljubiteljica motorjev deset let. »Ko enkrat začneš, te zasvoji. Ampak vedno rečem: srečno, previdno in predvsem po pameti.«

Nasvet prav gotovo ne bo odveč, saj sodijo motoristi med najbolj ranljive udeležence v prometu. Lani je bilo v Sloveniji po podatkih Javne agencije RS za varnost prometa registriranih več kot 117.000 enoslednih motornih vozil, kar je za petino več kot leto prej in kar za 50 odstotkov več kot pred desetimi leti. V zadnjih letih je vse več nesreč, ki se zgodijo v prvem letu po opravljenem vozniškem izpitu. »Začetnikom vedno polagam na srce: znanje, ki ga prinesejo iz avtošole, je zelo okrnjeno. Treba se je navaditi, spoznati prometno kulturo, predvsem pa znati predvideti ravnanje drugih udeležencev v prometu, da te situacije sploh zaznaš in se jim izogneš. To pa dobiš samo z izkušnjami,« pravi Pungerčar.

Motociklizem ima sicer v Mirni Peči dolgo brado, saj od tod izhaja tudi eden najboljših dirkačev minulega stoletja, večkratni jugoslovanski prvak Ludvik Starič, ki so mu pravili tudi Leteči Kranjec. V 30. letih je slavil na mnogih mednarodnih tekmah, potem pa je druga svetovna vojna prekinila njegovo uspešno kariero.