Google chrome ne bo več prikazoval najbolj nadležnih oglasov na spletnih straneh. Pri tem gre za pojavna okna, oglase, ki odštevajo čas, preden lahko uporabnik obišče spletno stran, oglase, ki samodejno predvajajo zvok in videoposnetek ter oglase, ki prekrijejo velik del zaslona in sledijo uporabniku, ko se ta premika po strani.

Potrebno je opozoriti, da ne gre za funkcijo blokiranja oglasov, te boste namreč še vedno videli, prav tako vam bodo spletne strani še naprej sledile prek piškotov. Pri posodobitvi gre za filter, ki bo preprečeval prikazovanje oglasov, ki niso v skladu s Koalicijo za boljše oglase, katere soavtor je tudi Google.

Po Googlovih podatkih je le poldrugi odstotek na 100.000 spletnih strani problematičnih. Od tega pa je na le 0,9 odstotka straneh raba motečih oglasov čezmerna. Ko bo Chormov uporabnik obiskal takšno stran, ne bo filter samodejno prikazal različice strani brez oglasov. Kot pišejo na spletni strani revije Wired, bo lastnik spletne strani z več »slabimi« oglasi prejel opozorilo, da naj v 30 dneh moteče oglase odstrani ali spremeni v dovoljene oblike. Če tega ne bo storil, bo po pretečenem roku chromov filter blokiral prikaz vseh oglasov te spletne strani – tudi tiste, ki so v skladu s Koalicijo za boljše oglase. Z novo posodobitvijo gre tako v veliki meri za kaznovanje lastnikov spletni strani, ki ne želijo igrati po Googlovih pravilih.

Google je sicer že poleti napovedal, da chrome ne bo prikazoval oglasov, ki ne ustrezajo določenim standardom. Po tem obvestilu je 42 odstotkov spletni strani, ki so prikazovalne neustrezne oglase, te spremenilo ali umaknilo – med njimi tudi spletni strani Forbesa in Los Angeles Timesa.

Posodobitev bo koristila predvsem Googlu

Poteza je na prvi pogled res pohvale vredna in daje občutek, da je podjetju Google mar za boljšo internetno izkušnjo uporabnikov. Toda v resnici gre za potezo, ki bo najverjetneje še povečala multinacionalkin dohodek.

»Potezo gre razumeti kot Googlovo varovanje lastnih finančnih interesov, saj je zanj oglaševanje glavni vir dohodka,« je za Wired povedal David Tuffley, sicer predavatelj etike in sociotehnoloških znanosti na Griffith University. »Gre za večji strateški korak, s katerim želijo zaščititi večje izdajatelje, ki se zanašajo predvsem na oglaševalski denar,« pojasnjuje Tuffley. Te spletne strani je namreč zelo prizadel razmah rabe zunanjih aplikacij, ki blokirajo prikazovanje vseh oglasov, kakršni sta denimo aplikaciji AdBlock in uBlock.

»Zaradi odstranitve oglasov, ki samodejno predvajajo zvok, videov, ki se samodejno predvajajo in fotografij, ki zavzamejo ves zaslon, bodo oglaševalci prisiljeni oblikovati oglase, ki bodo obiskovalcem spletnih strani všeč ali pa jih vsaj ne bodo motili,« je za Wired še razložil Tuffey. Tako bodo ljudje morda nehali uporabljati aplikacije, ki blokirajo vse oglase. Tovrstne razširitve v brskalnikih so čedalje bolj priljubljene, po nekaterih navedbah jih uporablja približno petina uporabnikov.