Minilo je že kar nekaj dni, odkar so se roškarji vrnili iz ruske prestolnice, vendar so njihovi vtisi s tekmovanja, ki je potekalo v okviru Synergy Global Foruma 2017, še zelo živi. »Nepozabna izkušnja,« sta v en glas dejala Jana Grlica in Nik Dobnikar, dijaka četrtega letnika Srednje ekonomske šole Ljubljana – Roška, ki sta s pomočjo mentorjev Matica Pilka in Tee Seliškar Otrin uspešno prestala dva izločitvena kroga. V prvem so morali dokazati podjetniško znanje z odgovarjanjem na vprašanja in napisati kratek esej, v drugem pa prispevati inovativno idejo na temo življenja v mestih. Staknili so glave, pustili domišljiji prosto pot in rodil se je Doživljajski park Drago.

»Ta park bi ponujal pustolovščino, skozi katero bi obiskovalec spoznal Slovenijo na enem mestu v eni uri. Različne sobe bi prikazovale različne regije in vsaka bi bila razgibana na svoj način, tako da bi bil obisk zabaven za otroke in odrasle. Vključili bi tobogane, vodo, čolne, animacijo, morda tudi degustacijo, da bi res okusili Slovenijo, jo vonjali, slišali slovensko glasbo in podobno,« je zamisel predstavila Jana, ki je z Nikom na spletu že našla košček zemlje za Bežigradom, kjer bi lahko postavili takšno stavbo. »Največ težav smo imeli s tem, kaj bi dali v teh šest sob, ker je res toliko vsega. Imamo morje, smučišča, termalne vrelce, gore in ravnine. Vso to pestrost smo želeli zajeti pod eno streho,« jo je dopolnil Nik.

Naj podaljšajo bivanje ali se vrnejo

Njihova glavna motivacija je bila popestriti dogajanje v Ljubljani in približati turistom druge zanimive kraje v Sloveniji, ki jih navadno ne obiščejo. Običajno vsi izberejo Ljubljano, Bled in Postojnsko jamo, medtem ko nikoli ne izvedo za Logarsko dolino, Goriška brda, Prekmurje in še veliko drugih točk, vrednih obiska. Njihov predlog vključuje tudi povezavo s turističnimi agencijami, ki bi lahko ob izhodu iz parka ponujale svoje aranžmaje. »Tako bi turiste prepričali, da podaljšajo bivanje pri nas oziroma da se spet vrnejo in raziščejo, kar jih je navdušilo,« je pojasnila domiselna četverica.

Prepričani so, da bi bil takšen inovativen park odličen za promocijo Slovenije tudi na mednarodnih sejmih, izjemno promocijo pa so v Moskvi opravili tudi sami – s svojimi belimi puloverji z napisom, da imajo radi svojo Roško, in s pomočjo zmajčka Draga, po katerem so poimenovali doživljajski park. »Malo smo se poigrali z angleško besedo za zmaja, ki je seveda simbol Ljubljane,« je spomnila profesorica, ki si želi, da bi to svežo idejo predstavili še občini oziroma Turizmu Ljubljana.

Podjetniška ekonomska šola

Pustili se bodo presenetiti, vsekakor pa jih je Drago že pripeljal med dvanajst najboljših dijaških poslovnih idej na tekmovanju, na katerem je sodelovalo več kot 20.000 dijakov iz več kot 50 držav. Še več kot toliko obiskovalcev pa je gostil Synergy Global Forum 2017, ki velja za največji podjetniški forum na svetu. Za dijaka in mentorja je bila velika nagrada že to, da so imeli priložnost v živo poslušati navdihujoče govorce, od podjetnika Richarda Brensona do motivatorja Nicka Vujicica. Tako Jana kot Nik, ki nista niti za trenutek oklevala, ko sta jima mentorja predstavila tekmovanje, čeprav je bilo treba delati med jesenskimi počitnicami, pa sta kot nagrado izpostavila še spoznavanje novih ljudi in kultur. Izmed Evropejcev so poleg njih sodelovali samo še Avstrijci.

Nova poznanstva so navdušila tudi mladega učitelja Pilka, ki poučuje gospodarske predmete in vodi podjetniški krožek. »Vedno je dobro spoznavati ljudi, ki so vodilni na svojih področjih, ker ti lahko predajo veliko znanja, ki ga lahko izkoristiš doma. Če gre kaj narobe, jih lahko vprašaš za nasvet, tretjič pa ti takšni uspešni ljudje dajo motivacijo, da tudi sam narediš kaj izjemnega.«

Potovanje v Moskvo je dalo krila pravzaprav celi šoli, ki je zelo podjetniško naravnana. Kot je pojasnila ravnateljica Andreja Preskar, so se že pred sedmimi leti odločili, da se bodo diferencirali od drugih 31 ekonomskih šol in prek podjetništva krepili proaktivnost dijakov. Zadnji uspeh tako ni bil zgolj naključje, je poudarila Preskarjeva in dodala, da jim je bil izziv pisan na kožo. Kljub zelo kratkim rokom jim je uspelo vse odlično izpeljati, saj imajo potrebne izkušnje, znanje in zagon. Že v prihodnjih dneh bodo znova iskali ideje med svojimi dijaki, saj bo že šesto leto potekal podjetniški projektni teden. Jana in Nik že komaj čakata, saj je to zanju vrhunec šolskega leta.