Sedem novih kombijev se je v centru varne vožnje Avto-moto zveze Slovenije (AMZS) na Vranskem postavilo v vrsto. Vozniki so čakali na znak inštruktorja varne vožnje Braneta Legana, da bodo začeli vadbo. Pred njimi je bil dan, poln novih spoznanj, povezanih z različnimi elementi, ki so pomembni na cesti. Še posebno, če v avtomobilu preživiš veliko časa, kot ga preživijo vozniki, ki so svojo vožnjo izpopolnjevali včeraj. Za volanom so namreč sedeli trenerji slovenskih skakalnih klubov. Njihovo delo je učenje otrok smučarskih skokov. Vendar po koncu treningov in tekem nadobudne smučarske skakalce odpeljejo še domov.

Potem ko so opravili prvo vajo, to je bila vožnja med stožci, jim je Legan razložil, kako je treba v kombi naložiti prtljago. Smuči, ki imajo ostre robove, in drugi predmeti so lahko zelo nevarni, ko se zgodi nesreča, kar se je v preteklosti že potrdilo. Odprli so zadnja vrata enega od kombijev, nato je Legan začel razlagati, kako je najbolje pritrditi prtljago, da v nesreči ne bo letela sem in tja. »Ko se vozilo znajde v kritični situaciji, to s seboj prinese kup težav. Če prtljaga ni ustrezno pritrjena, povzroči težave že pri morebitnih manevrih reševanja. Če pride do trčenja, pa se potniki lahko hudo poškodujejo,« je dejal Brane Legan in pojasnil, da pri trčenju s 50 kilometri na uro kilogram težka smučka v resnici dobi moč 25-kilogramskega predmeta.

Zgodilo se je že, da je celo plastenka vode s tako silo udarila v sedež, da ga je prebila. »Pri hitrosti 80 kilometrov na uro je ta smučka težka 80 kilogramov. Če je oprema dobro zavarovana, imamo pri trčenju možnosti, da ostane na mestu. Sicer bo letela po avtomobilu in tudi ubijala,« je dejal Legan, medtem ko so trenerji njegovim besedam prikimavali. Doslej niso vedeli, kako najbolje pritrditi prtljago. A zdaj imajo novo informacijo, ki jim bo pomagala pri naslednjih vožnjah. Legan jim je povedal tudi, da bi bilo bolje, če kombiji ne bi bili do vrha napolnjeni s prtljago.

»Zelo koristne informacije smo dobili. To je še posebno pomembno, ker vozimo otroke. Prej nikoli nismo imeli takšnih tečajev,« je povedal Brane Iskra iz Smučarsko-skakalnega kluba Bohinj, ki ima za seboj tudi neprijetno izkušnjo s ceste. »Bilo je pozimi, po klancu navzdol smo drseli v polnem kombiju otrok in se nismo mogli ustaviti. Imeli smo srečo. Naključje je bilo, da sem avto tako usmeril v brežino, da smo se nekako ustavili,« je dejal. Glavna težava je velikokrat utrujenost, zato se morajo trenerji zelo potrditi, da med vožnjo ostanejo zbrani in budni. »Pozimi smo ves dan na mrazu, potem gremo v kombi, kjer je 22 stopinj Celzija. Tekmovalci zaspijo, jaz moram pa iz Avstrije ali Nemčije peljati domov,« je omenil situacijo, ki je lahko nevarna. Legan je dejal, da osem ur vožnje po osmih urah dela ni primerno. V takšnih primerih svetuje, da se vozniki menjajo za volanom ali si vzamejo čas za počitek.

Več kot milijon kilometrov

Trenerji šoferji so se učili še različnih drugih veščin. »Opazil sem, da nekatere stvari podzavestno dobro počnem, ko gre za reševanje vozila. Poleg tega sem spoznal nekaj novosti, predvsem to, kdaj je treba izključiti mehanizem za drsenje,« je dejal trener mladih skakalcev kranjskega Triglava Sandi Čimžar, ki ima v 38 letih treniranja in šofiranja za seboj že nekaj nesreč in ogromno kilometrov. »Izračunal sem, da sem naredil med 1,6 in 1,7 milijona kilometrov,« je dejal.