V Steklarni Hrastnik, kjer bodo letos ustvarili 58 milijonov evrov prihodkov in dobiček pred davkom povečali za 14,5 odstotka (na 7,9 milijona evrov), že prihodnje leto napovedujejo »rekord vseh časov«. Konec marca bodo kar za 25 ton na dan povečali proizvodne zmogljivosti za specialne steklenice ter prestižno kozmetično in parfumsko embalažo. V nove stroje bodo vložili 4,2 milijona evrov, je povedal generalni direktor hrastniške steklarne Peter Čas. Po njihovih izračunih se jim bo naložba povrnila še v istem letu, saj si bodo na trgu odprli priložnosti za 30-odstotno rast. Hkrati bodo marca zaprli enoto Opal, proizvodnjo svetil, ki je z leti vse bolj usihala in ni več dobičkonosna. Tamkajšnje zaposlene bodo prezaposlili v segment specialne embalaže. Ohranjali bodo tradicijo ročne proizvodnje, a v sodobnejši obliki, s pečmi na vodik, ki jih bodo lahko prižgali po potrebi, ko bodo izdelovali promocijske izdelke ali gostili turiste.

A kljub novim tehnologijam in digitalizaciji proizvodnje Steklarna Hrastnik še ni pametna tovarna. Čas pravi, da si to želijo postati do leta 2022. Do takrat nameravajo utrditi svoj položaj na svetovnem trgu in se povezovati s pomembnimi igralci v proizvodnji prestižnega stekla. Tako urejajo dokumentacijo za 70 milijonov evrov vredno naložbo v tovarno na Poljskem, ki jo bodo predvidoma leta 2019 gradili skupaj s poljskim dekoraterjem stekla. Nedavna vladna poteza, da bodo finančne spodbude omogočili tudi domačim vlagateljem, jih je spodbudila k načrtom za postavitev še ene tovarne v Hrastniku. To bi lahko takoj, ko bodo zagnali poljsko tovarno, oziroma leta 2020 začeli graditi s partnerjem iz Mehike, je povedal Andrej Božič, predsednik divizije stekla, ki bi za takšno naložbo pričakoval četrtino nepovratnih sredstev države.

Toda tovarna mora temeljiti na inovativni tehnologiji in pametnih delovnih mestih, da si nepovratna sredstva sploh zasluži, je prepričan Božič. Prav tako se ne želi zanašati na subvencije, ki se jim ponujajo za tovarno na Poljskem. »Projekt mora biti dobičkonosen tudi brez subvencij in pomembno je, da ne greš v naložbo zaradi subvencije,« je jasen Božič, ki se tudi zaradi finančne vzdržnosti naložb usmerja v povezovanje s svetovnimi partnerji. Kot pravi, je to izjemno pomembno zaradi svežega kapitala oziroma zato, da se podjetje ne prezadolži, saj bi jih to ob vnovičnem zlomu gospodarstva znova pahnilo v težave. »Kriza gotovo bo in takrat mora tovarna preživeti tudi s polovico manjšimi prihodki,« je pragmatičen Božič, ki računa, da bodo njihove tovarne z novimi tehnologijami našle svoj prostor v Evropi.

Že zdaj imajo zapolnjena naročila do marca, s tovarnami na več lokacijah si bodo odprli vrata v multinacionalke, ki si zdaj s Steklarno Hrastnik ne upajo sodelovati, ker dobavitelji, odvisni od le ene peči, pomenijo preveliko tveganje. »Lahko bi bili uspešni še nekaj let in bi nas nato kdo kupil, z novimi tovarnami pa lahko postanemo svetovni igralec v nišnem programu prestižne emabalaže,« je prepričan Božič.