Dan brez nakupov je nastal kot opozorilo na prekomerno potrošnjo. Nevladne organizacije pozivajo potrošnike, naj ta dan preživijo brez nakupovanja in tako tudi sami opozorijo na probleme potrošništva.

V Trgovinski zbornici Slovenije so pojasnili, da črni petek izvira iz ZDA, zato ni presenetljivo, da se je tudi v Evropi najbolj razširil v državah, ki so kulturno najbližje ZDA - torej predvsem v Veliki Britaniji. Opažajo pa, da se v zadnjih letih ta običaj širi tudi v ostale evropske države, kar je predvsem posledica razvoja svetovne spletne trgovine.

»Tem trendom seveda sledijo tudi slovenski trgovci. V sklopu črnega petka tudi letos zaznavamo predvsem posebne akcije in t. i. nočna nakupovanja. Primarno gre za prodajo tehničnega blaga (npr. televizorji, pralni stroji, mali gospodinjski aparati, zabavna elektronika, mobilne naprave ...) ter tekstila, obutve in igrač,« so izpostavili v zbornici.

V Sloveniji so vedno bolj priljubljena t. i. nočna nakupovanja, ki jih največja nakupovalna središča prirejajo tudi po večkrat na leto oziroma festivalov nakupov, ki trajajo običajno ob koncih tedna. Te dogodke spremljajo tudi številni popusti in ugodnosti, ki so poslovna odločitev vsakega posameznega trgovca, pojasnjujejo v zbornici.

Nakupovalna evforija kot posledica spremenjene zakonodaje o razprodajah

Predsednica društva Focus Živa Kavka Gobbo je za STA pojasnila, da letos pri nas razsaja evforija črnega petka, ki sicer velja za uradni začetek praznične prodajne sezone in ga trgovci v ZDA obeležujejo dan po zahvalnem dnevu. Evforijo vidi predvsem kot odgovor na spremenjeno zakonodajo o razprodajah, ki je odpravila časovno opredeljene zimske in poletne razprodaje.

Dan brez nakupa je medtem po njenih besedah namenjen opozarjanju na vplive potrošništva kot ideologije in ne zgolj protiutež črnemu petku, ki se je v Sloveniji sprevrgla kar v črni teden ali še eno priložnost za razprodaje.