Ideja za praznik 11. novembra se je porodila samskim študentom na nandžinški univerzi, ki so za protiutež valentinovemu ta dan izbrali zaradi simbolike štirih enk. Kitajski spletni velikan Alibaba je leta 2009 z le 27 sodelujočimi trgovci ta praznik »ugrabil« v komercialne namene in na ta dan začel ponujati ogromne popuste na svojih platformah. Letos bo na spletni trgovini Tmall in njihovih drugih platformah na voljo 15 milijonov različnih izdelkov kar 150.000 sodelujočih znamk, od katerih bo 60.000 tujih.

Kitajska potrošnja je v neverjetnem vzponu

Po napovedi svetovalne hiše McKinsey bo leta 2022 kitajski srednji sloj štel že 500 milijonov ljudi. 76 odstotkov urbanega prebivalstva naj bi bilo do leta 2022 v srednjem razredu, v primerjavi s štirimi odstotki v letu 2000. Po napovedih svetovalne hiše Boston Consulting Group pa naj bi do leta 2020 kitajska poraba rasla za 9 odstotkov na leto. BCG tudi napoveduje, da bo kitajsko potrošniško gospodarstvo od leta 2015 do leta 2020 naraslo za 2,3 trilijona ameriških dolarjev, kar je več kot trenutni potrošniški trg v Nemčiji.

Alibaba proti JD in drugim

Dan samskih je bil prvotno le dogodek Alibabe, dandanes pa je množični praznik, pri katerem sodelujejo praktično vse spletne trgovine na Kitajskem. Podjetje JD, glavni tekmec Alibabe, ima letos pri napadu na Alibabo podporo močnih zaveznikov. Poleg sodelovanja s spletnim gigantom Tencentom (ki je največji delničar podjetja JD in glavni tehnološki tekmec Alibabe), podjetjem Baidu (največji kitajski spletni iskalnik) in ameriškim veletrgovcem Walmart je JD investiral tudi milijone v oglaševanje. V Šanghaju se te dni zdi, da je polovica oglasnega prostora v mestu za dan samskih zapolnjena z različnimi oglasi podjetij Alibaba, JD, Sunning in drugih.

Več kot milijarda poslanih paketov

Pričakuje se, da bodo od 11. do 16. novembra poslali kar milijardo pošiljk, kar bo močno obremenilo logistične mreže po vsej državi. Tako Alibaba kot JD sta pripravila večstomilijonske subvencije za logistične partnerje, prodajalce in trgovce, ki jim bodo pomagali pri obvladovanju povečanega povpraševanja. Nasprotno od Alibabe, ki uporablja mreže logističnih partnerjev tretjih podjetij, kot so ZTO, YTO in SF Express, JD uporablja interno logistično omrežje, ki je običajno hitrejše in zanesljivejše, vendar bo med konicami še pod posebnim pritiskom.