V industriji potovanj, v kateri se obrne 35 milijard dolarjev na leto, so postali potovalni agenti, posredniki med potniki in hoteli, letalskimi prevozniki in drugimi ponudniki potovalnih storitev, precej odveč. V zadnjih letih so njihovo vlogo še posebej razvrednotile spletne strani, kot sta na primer Airbnb in Trivago, ki potnikom pomagajo, da si sami poiščejo, izberejo, organizirajo in rezervirajo način potovanja in nastanitve. Hkrati so te spletne strani prinesle tudi nove težave. Nenadoma je namreč izbire preveč. Za manj izkušenega potnika je lahko nepregledna ponudba letalskih prevozov, hotelov in drugih možnosti preprosto neobvladljiva: ali je bolje iskati najcenejši let ali tistega z najbližjega letališča in ob najugodnejšem času? Je tisti hotel zares tako dober ali mogoče le pretirava v svojem oglaševanju in celo plačuje profesionalne ocenjevalce, da ga orkestrirano hvalijo?

Paul English, soustanovitelj Kayak.com, ene najuspešnejših spletnih strani za rezervacije potovalnih in hotelskih storitev, se je lotil reševanja teh težav. Predlani je ustanovil zagonsko podjetje Lola, ki uporabnikom omogoča dostop do več kot 50 izvrstno podkovanih potovalnih agentov, ki si pri svojih nasvetih pomagajo s programsko opremo, podprto z umetno inteligenco. Storitve Lole na zahtevo za zdaj brezplačno uporablja manjša skupina povabljenih uporabnikov, kmalu pa bo kot plačljiva storitev za 99 dolarjev na leto na voljo vsakomur. Kot pravi English, agenti v Loli pomagajo članom pri vsakem koraku v procesu izbire in rezervacije potovanja.

Svetovanje s pomočjo umetne inteligence

V središču storitev Lole sta dve koristni inovaciji. Prva je aplikacija za pametne telefone (tako z androidom kot s sistemom iOS), namenjena pogovoru s potovalnimi agenti. Namesto telefonskega pogovora uporabnik aplikacije z agentom komunicira oziroma klepeta prek kratkih sporočil. Druga inovacija je programska oprema, podprta z umetno inteligenco, ki lahko sledi preferencam uporabnikov in pomaga agentom, da pridejo do boljših, za vsakega uporabnika posebej prilagojenih predlogov.

V dveh letih delovanja so v Loli zbrali 45 milijonov vlagateljskih sredstev. Pred letom dni so ugotovili, da dve tretjini njihovih uporabnikov uporablja njihovo aplikacijo za poslovna potovanja, zato so se osredotočili predvsem na ta segment industrije potovanj.

Novi uporabnik ob registraciji izpolni vprašalnik, v katerem navede nekaj svojih najljubših hotelov, umetna inteligenca pa na osnovi teh podatkov razbere relevantne informacije o uporabniku – na primer velikost njegovega idealnega hotela, cenovni razpon njegovih izdatkov za potovanje, povezane blagovne znamke, ki so zanj pomembne, in tako dalje. Izmed ogromno ocen uporabnikov na različnih spletnih straneh so v Loli izločili najpogostejše kvalitete posameznih hotelov, na primer, da je določen hotel trendovski, da so hotelske sobe odlično opremljene ali pa da ima hotel dobro postrežbo in da so v bližini odlične restavracije.

Kmalu bo pomagal pogovorni robot

Poleg iskanja zelo personaliziranih podrobnosti v Loli oblikujejo tudi skupine uporabnikov s podobnimi željami in zahtevami. Podobno je pri letalskih prevozih. Kot pojasnjuje English, njihova aplikacija poslovnemu potniku preprosto ne bo ponudila nepotrebnega, neželenega čakanja med posameznimi leti. »Poslovni potniki so odvisni od učinkovitosti in si med potovanjem nikoli ne privoščijo dolgega postanka, razen če bi s tem prihranili veliko denarja,« pravi.

V sodelovanju s podjetjem Sabre, vodilnim ponudnikom programske opreme v industriji potovanj, Lola omogoča uporabnikom, da izkoristijo različne bonuse, od tistih, ki jih imajo pri neposredni rezervaciji, do točk lojalnosti. Tehnološko ekipo za izboljševanje umetne inteligence kot pomoči potovalnim agentom so v Loli sestavili iz strokovnjakov, ki so delali v velikih podjetjih (Facebook, Amazon in Microsoft), aplikacijo pa nameravajo nadgraditi s pametno glasovno storitvijo na osnovi Amazonovega glasovnega pomočnika Alexa. Tako bo lahko na vprašanja uporabnikov kmalu odgovarjal pogovorni robot.