Letalska družba Finnair je v zadnjih dneh potnike prosila, da pred vkrcanjem na letalo stopijo še na tehtnico. V družbi pravijo, da bodo potnike tehtali zato, da bodo lahko natančno določili težo potnikov v kabini. »Vemo, koliko tehta letalo in koliko tehta gorivo. Vemo tudi, kakšna je teža prtljage, pri oceni teže potnikov pa smo se doslej zanašali na povprečne vrednosti, ki jih določa Evropska agencija za varnost v letalstvu,« je za BBC dejal Päivyt Tallqvist, vodja odnosov z javnostmi pri Finnair.

Ocene Evropske agencije za varnost v letalstvu so preveč splošne

Doslej je Finnair uporabljal izračun Evropske agencije za varnost v letalstvu (EASA), ki predvideva, da odrasel moški tehta 84,6, ženska pa 66,5 kilograma. Za potnike, ki so mlajši od 12 let, se pri izračunavanju končne teže v kabini uporablja vrednost 30,7 kilograma. Toda kot v zadnjem času ugotavljajo pri EASA, te vrednosti niso najbolj točne. Pogosto namreč moški, ki potujejo v prvem razredu, tehtajo več od tistih, ki potujejo v ekonomskem, medtem ko je pri ženskah ravno nasprotno. Povprečna teža ročne prtljage je dobrih šest kilogramov, a EASA ugotavlja, da se teža precej spreminja glede na letni čas in spol potnika.

Zaradi nezanesljivosti povprečnih vrednosti, ki jih je določila EASA, so se pri Finnairu odločili, da bodo iz varnostnih razlogov sami tehtali svoje potnike. Družba Finnair sicer severno Evropo povezuje s precejšnjim številom azijskih destinacij. Kot poroča BBC, so v družbi prepričani, da bo povprečna teža potnikov, med katerimi so visoki Finci v zimskih plaščih, popotniki iz Azije in poslovneži na kratkih evropskih letih, nekoliko drugačna od te, ki jo določa EASA.

Naj potniki, ki tehtajo več, tudi plačajo več?

Za tehtanje potnikov pred poletom se je pred leti že odločila letalska družba Samoa Air, ki pa svojih potnikov ni tehtala iz varnostnih razlogov, pač pa je na osnovi teže potnika določala ceno njegove letalske vozovnice. Odločitev letalske družbe je takrat sprožila burno debato z močnimi argumenti tako na strani zagovornikov kot na strani nasprotnikov uredbe.

Kot pravi Tallqvist, nima Finnair nikakršnega namena težjim potnikom za letalske vozovnice zaračunavati več kot tistim, ki tehtajo manj.