Mladinska iniciativa za 3. razvojno os je bila pobudnica za sestanek na ministrstvu za okolje in prostor, na katerem so govorili o umeščanju izključno koroškega dela trase od Slovenj Gradca do Dravograda in naprej proti Holmcu.

Kot je po sestanku povedal koordinator mladinske iniciative Aljaž Verhovnik, vztrajajo pri stališču, da je treba sprejem državnega prostorskega načrta (DPN) na relaciji Slovenj Gradec–Dravograd nadaljevati tam, kjer je ta leta 2013 po zamrznitvi vlade obstal. »Vlada mora sprejeti stališča do pripomb in izvesti nadaljnje postopke za sprejem. Na odseku DPN Dravograd–Holmec, ki je od leta 2013 prav tako v mirovanju, ni bila sprejeta nobena varianta,« opozarja Verhovnik, ki zato pričakuje, da bodo v skladu s podpisanim protokolom do decembra 2017 sprejeli varianto na relaciji Dravograd–Holmec, na podlagi katere bodo izvedli nov postopek umeščanja trase. Zaključek umeščanja trase je v protokolu predviden čez tri leta.

Še ena nova študija Darsa

Mladinska iniciativa vztraja, da je treba hitro cesto zgraditi vse do Holmca, saj je prav Mežiška dolina gospodarsko središče regije. »Zato se lahko pogovarjamo le o tej cesti, ne pa zgolj o rekonstrukciji obstoječih cest od Slovenj Gradca proti Holmcu. Če hitre ceste ne bi bilo do Holmca, bi hitro cestno povezavo izgubila tudi Dravska dolina. To pa tudi ne bi razbremenilo obvoznic okoli Dravograda, Raven na Koroškem in Prevalj. V Slovenj Gradcu pa bi na koncu štiripasovnice nastajali zastoji,« opozarja Verhovnik, ki ga skrbi izjava generalne direktorice Direktorata za infrastrukturo Darje Kocjan, da je ministrstvo Družbi za avtoceste RS naročilo v izvedbo posebno študijo posodobitve gradnje odseka tretje razvojne osi na relaciji Slovenj Gradec–Dravograd–Holmec. Ta naj bi bila končana do decembra, le ena od možnosti v njej pa obravnava nadaljevanje sprejema DPN tam, kjer je ta leta 2013 obstal. V mladinski iniciativi poudarjajo, da bi morala biti vsaj do Dravograda zgrajena štiripasovnica, saj da je to smiselno in da to omogoča tudi prostor.

Različna stališča koroških županov

Da se je tudi minister za infrastrukturo Peter Gašperšič s podpisom protokola zavezal k zgraditvi hitre ceste vse do Holmca in ne le k rekonstrukciji obstoječe ceste, je spomnil tudi ravenski župan Tomaž Rožen, župan Slovenj Gradca Andrej Čas pa, da se je z umeščanjem štiripasovnice vse do Dravograda strinjala tudi lokalna skupnost v Slovenj Gradcu.

Osebno Čas bolj zagovarja ureditev ceste po obstoječem koridorju, pa čeprav je stališče za gradnjo hitre ceste enotno podprl svet koroške regije. Tudi zato v mladinski iniciativi ocenjujejo, da bo za podporo hitri cesti odločilno, kakšna stališča bosta glede umeščanja zavzeli občini Slovenj Gradec in Dravograd. »Glede na doslej slišano naših aktivnosti očitno še ne bo konec in bo treba vzpostaviti tvorno sodelovanje tudi z novim predsednikom sveta koroške regije Alanom Bukovnikom,« ocenjuje Verhovnik.