Na »Grossmannu«, najbolj sproščenem filmskem festivalu v Sloveniji, bo med 11. in 15. julijem v Ljutomeru prikazanih kar 41 celovečernih filmov različnih žanrov, predvsem grozljivk. Logično, vendarle gre za festival fantastičnega filma in vina, ki se lahko pohvali tudi s svojimi zombiji. Povsem po naključju bo enako tudi število predvajanih kratkih filmov, torej 41, kar po besedah programskega direktorja festivala Tomaža Horvata znese največ filmskega programa na festivalu doslej. Filmi prihajajo iz 29 držav, pestra pa je tudi reprezentativnost držav, ko gre za goste.

Hudi in hrupni maček

V tekmovalnem programu se bo za nagrado hudi maček potegovalo šest filmov, ki, kot napoveduje Horvat, segajo od trilerja in najbolj krvavega hororja do črne komedije. To so norveška srhljivka SlaSeverina Eskelanda, komedija Ron Goossens, nizkoproračunski kaskader nizozemskega dvojca Steffena Haarsa in Flipa Van der Kuila, nemško-kanadska koprodukcija v stilu Davida Cronenberga Nadomestitev režiserja Norberta Kella, španska Deviška nočGuillerma Guerrera, ki so jo kritiki pokombinirali kot zmes Lynchevega Braindeada in Almodovarjevih filmov, artistični horor Gozd izgubljenih duš, ki v režiji Joséja Pedra Lopesa prihaja iz Portugalske, in ameriška grozljivka Notranje zlo režiserja Andrewa Gettyja.

Med igranimi celovečerci Slovenija nima svojega predstavnika, dva slovenska filma pa najdemo v drugem tekmovalnem sklopu, v katerem se bodo za nagrado hrupni maček potegovali glasbeni dokumentarci. To sta Pokrajine spominovNoémie De Pas in Tita Breclja ter v Ljubljani že predstavljeni dokumentarec v režiji Varje Močnik Glasba je časovna umetnost 2, LP film Buldožer – Pljuni istini u oči. Za hrupnega mačka se bosta merila z danskim dokumentarcem Nasum: Poslednji koncert, argentinskim Dnevom, ko so The Beatles prišli v Argentino, avstrijskim Bluesom poznega razcveta, belgijskim Spit'n'Split, češkim Malignant Tumour: The Way of Metallist in francosko Industrijsko glasbo za urbani propad.

Retrospektive in zombiji

O najboljših filmih bosta v omenjenih sklopih odločali mednarodni žiriji, filmi iz retrospektiv in spremljevalnega programa pa bodo prepuščeni volji in presoji publike. Retrospektivi bosta letos posvečeni osrednjima gostoma, belgijskemu režiserju Harryju Kümelu in italijanskemu mojstru posebnih učinkov Sergiu Stivalettiju. Poleg režiserjev, ki se še uveljavljajo, v Ljutomer prihajajo tudi nekateri stari festivalski znanci, med njimi srbska filmarja Djordje Kadijević in Slobodan Šijan ter finski režiser Timo Vuorensola. Ta je v Sloveniji še najbolj znan po filmu Jekleno nebo, za katerega je glasbo prispevala skupina Laibach.

Vuorensola bo na Grossmannu vodil svoj master class, dogajanje pa bo pestro tudi na drugih, manj filmskih področjih. Tako bosta v četrtek, ko gre za glasbeni program, nastopila Klemen Klemen in N'toko, v petek pa francoski gore'n'roll band Banane Metalik. Poleg vinskih dogodkov za odrasle in filmsko-spremljevalnega programa za otroke ne bo šlo brez tradicionalne sekcije Torture garden oziroma B-maratona krvi, akcije in čudaštev ter balkanskih neodvisnih žanrskih filmov, pa seveda niti brez parade zombijev, medtem ko doslej tradicionalni moderator festivala Jure Longyka žezlo prepušča komiku Tinu Vodopivcu.