Na hrvaškem spletnem portalu Index.hr so v več jezikih opozorili turiste, naj se izogibajo avtocestam, in jih pozvali, naj se raje vozijo po regionalnih cestah, dodali pa še navodila za brezplačne poti. Zapisali so, da ima v državi, v kateri je turizem najpomembnejša veja gospodarstva, dviganje cestnin dva učinka: hranjenje lopovov, ki živijo na grbi davkoplačevalcev in zavračanje turistov, ki za razliko od lopovov, zares prispevajo k celi državi.

Hrvate moti državni upravljavec avtocest, saj je namreč njihova obnova obremenjena z vrsto korupcijskih škandalov. Tunele naj bi na primer večkrat brez potrebe barvali, zato pa so se porabili milijoni kun. S pobudo Ne damo naših avtocest državljani želijo sporočiti, da avtocest ne želijo prepustiti koncesionarjem, ampak jih obdržati v državnem lastništvu.

Novi cenik

Po novem ceniku, ki je v uporabi od 1. julija letos, se povečanje cestnin za 10 odstotkov nanaša na sledeče dele: A1 Zagreb-Dugopolje, A1 Zagreb-Karamatići (Ploče), A1 Zagreb-Karlovac, A1-A6 Zagreb-Rijeka (Grobnik), A4 Zagreb-Goričan, A3 Zagreb-Lipovac, A3-A5 Zagreb- Osijek, A11 Mraclin-Lekenik, Bregana, Tunel Sveti Ilija in Krški most.

Povratno vožnjo od Zagreba do Splita boste plačali toliko, kolikor ponekod v Evropi plačajo celoletne vinjete

Stroški prevoza od Zagreba do Splita, seveda brez upoštevanja porabe goriva, zdaj znašajo skoraj 27 evrov. Za primerjavo pa na primer v Švici letna vinjeta stane okoli 37,42 evra, v Bolgariji in na Slovaškem 50 evrov, v Avstriji pa 86,40 evra. To pomeni, da nas bo vožnja od Zagreba do Splita in nazaj, stala približno toliko, kot Bolgare in Slovake stane vožnja po avtocestah celotne države čez celo leto.