Ko se je na štajerski avtocesti voznik tovornjaka s telefonom v roki zaletel v tovornjak pred seboj in so mu policisti napisali nekaj sto evrov kazni, je bilo to poučno in hkrati zadostno za zgražanje javnosti nad milimi kaznimi za tak primer. Ko se je voznik tovornjaka v okvari ustavil na viaduktu, oblekel odsevni jopič, šel pogledat, kaj je s tovornjakom narobe, in je vanj trčil drug tovornjakar, da je prvega vrglo čez ograjo v smrt… Kaj je bilo to? Tragedija. Ko se je tovornjakar zaletel v avto, ki se je pred njim začel v običajni prometni gneči ustavljati, in je zgrmel čez ograjo na Tržaško cesto ter umrl… Kaj je bilo to? Tragedija. Ko se je tovornjakar zaletel v tovornjakarja pred seboj, ki se je ustavljal v gneči na avtocesti, in so ga morali iz zverižene pločevine rezati gasilci, ki so mu verjetno s tem rešili življenje – kaj je bilo to? Sreča v nesreči. Ki se je v četrtek ponovila dvakrat v enem samem dnevu, v razmaku nekaj ur in v oddaljenosti nekaj kilometrov. Ko se javnost navadi, da skoraj vsak teden poročamo o tem, da se neki tovornjakar zaleti v stoječega pred seboj, odgovorni pa se niti zganejo ne, je to znak za rdeči alarm.

Kolone ubijajo, kajne? Sploh ko se zjutraj peljete v mesto v službo in se pred vami nenadoma iz povsem neznanega razloga začne gostiti promet in se znajdete v deset kilometrov dolgi koloni. To človeka enostavno ubija. Žal tudi dobesedno.

Zadnjič smo v Dnevniku pisali o tem, da je ljubljanska obvoznica tako obremenjena, da že vsak najmanjši (ne)pričakovan dogodek povzroči popoln kaos ne samo na obvoznici, pač pa na štajerski in primorski avtocesti ter vseh mestnih vpadnicah. Podobno do samega limita so obremenjene tudi avtoceste. In potem nastajajo kolone vsakič, ko imajo naši sosedje kakšen praznik. V kombinaciji z neprespanimi, pijanimi in brezbrižnimi tovornjakarji je to potem, žal spet dobesedno, smrtna kombinacija. Na avtocestah. Ki bi morale biti najbolj varne ceste. In kjer se zdaj počutimo najbolj ogrožene.

Rešitve? Gradnja novih avtocestnih pasov. Vprašajte politiko, če je za. Seveda je, samo žal je neuresničljivo, kajne. Kot drugi tir. Pa bi potrebovali še tretjega, da bi nanj spravili vse tovornjake z avtocest. Drastično povišanje cestnin za tovornjakarje, da bi jih potem spravili na vlake? Glej zgoraj omembo drugega tira. Kaj še ostane? Politiki očitno nič drugega, kot da na avtoceste pošlje policiste, da v »poostrenih nadzorih« kontrolirajo promet. In da pride z idejo o ukinitvi vinjet in plačevanju cestnine po prevoženih kilometrih. Ste eden tistih, ki se recimo iz Kranja vozi v službo v Ljubljano? Kje se boste vozili, ko bodo ukinili vinjete? Ja, skozi Medvode. Res super za pretočnost, varnost in varovanje okolja.

Dovolj imamo, da na tempirane bombe v prometu opozarjamo le mediji. Zganite se tudi tisti, ki ste za to odgovorni. Ker vi bojda kot pravi Slovenci ne jamrate tako kot mi običajni vozniki, ki nas kolone ubijajo. Vi iščete rešitve.