Če že nikoli ne vemo, ali danes govorimo o Puff Daddyju, P. Diddyju, Diddyju, Seanu Combsu ali Seanu Diddyju Combsu, kakor je svoje ime skozi leta spreminjal Sean John Combs, eno ni bilo vprašljivo nikoli. Combs ima talent za posel, to pa vedno znova dokazujejo podatki o njegovih zaslužkih, ki ga redno uvrščajo na vrh različnih lestvic. Od prvega mesta med najbogatejšimi hiphop glasbeniki do prvega mesta med največjimi zvezdniškimi zaslužkarji lanskega leta. Ta naziv je Sean Combs dobil ta teden, ko je revija Forbes izračunala, da je lani zaslužil 130 milijonov dolarjev. Njegovo bogastvo, s katerim si kupuje stanovanja, hiše in jahte, tako kot si mi kupujemo nove pralne in pomivalne stroje, je doseglo že dobrih 820 milijonov dolarjev, kaže pa, da se še ne bo ustavilo pri tej številki.

Ima nos za žgane pijače

Nekdanji praktikant pri založbi Uptown Records, ki se je povzpel do podpredsednika družbe, nato pa ustanovil svoje založniško podjetje Bad Boy, ima prste povsod, kjer zavoha dobro poslovno priložnost, pa naj gre za glasbo, po kateri je najbolj znan, žgane pijače, vodo, medije ali oblačila. Zadnje je poleg njegove ameriške turneje tudi glavni razlog, da je letos skočil na vrh lestvice z lanskega 22. mesta, potem ko je za 70 milijonov dolarjev prodal tretjinski delež blagovne modne znamke Sean John, ki jo je spravil na noge in ji poslovne škode niso naredile ne govorice o izkoriščanju delovne sile ne obtožbe o uporabi pasjega krzna.

Moda in glasba, s katero je začel in mu je prinesla tudi grammyja, lani pa še nekaj dodatnih milijonov s turnejo po Združenih državah Amerike, sta le kaplja v morje njegovih poslovnih podvigov. Dobro je služil tudi z drugimi glasbeniki, ki so podpisali pogodbo z njegovo založbo Bad Boy, poleg lastne televizije Revolt TV, iz katere prek vključevanja družbenih omrežij hoče narediti MTV za nove generacije, pa si za nekaj milijonov lahko nazdravi tudi s pijačo. Vodka ciroc je, odkar je leta 2007 stopil v pakt z britansko multinacionalko Diageo in se pogodil za 50 odstotkov dobička od prodaje, preplavila ZDA, prodaja pa je v desetih letih poskočila s 120.000 prodanih zabojev steklenic na dva milijona na leto. A to, ko gre za pijače, še ni vse. Diddy je nato svoje prste namočil še v tekilo in kupil butično blagovno znamko DeLeón, za konec pa okus poplaknil z alkalno vodo znamke Aquahydrate, s katero je kot večinski lastnik na trg stopil skupaj z igralcem Markom Wahlbergom in milijarderjem Ronom Burklom ter ustvaril najhitreje rastočo blagovno znamko vode v ZDA.

Kombinacija umetnosti in trgovine

Voda aquahydrate ga je, ko mu jo je v roke po boksarski tekmi pred leti prvič stisnil Wahlberg, menda popolnoma prerodila, povrhu pa je najboljša voda, kar jih je kdaj okusil. Resnica ali prodajna strategija? Pri Diddyju verjetno slednje. »Sem kombinacija umetnosti in trgovine. Pozornost posvečam poslovnim potrebam, občutljivosti svojih partnerjev in temu, kako delati s proračunom, ter znam tržiti odličen izdelek,« je nekoč dejal Diddy, ki je v resničnostni oddaji MTV I Want to Work for Diddy (Hočem delati za Diddyja), v kateri je iskal pomočnika, kot šef pustil popolnoma drugačen vtis od tistega, kakršnega imajo o njem njegovi podrejeni. Pred kamero je kandidate za službo 24 ur na dan maltretiral, žalil in jih pošiljal na neumne naloge, kot je iskanje sirove torte po mestu, v resnici pa menda kupuje hrano iz avtomata, ki stoji v prostorih njegovega podjetja, in zaposlene spodbuja, naj ga, če dobijo kakšno idejo ali slišijo zanimivo pesem, kadar koli pokličejo na njegovo osebno številko.

Med prvimi desetimi dve ženski, med stotimi pa le 16

Ameriškim glasbenikom gre glede na lanske zaslužke tudi sicer precej dobro, saj kar polovico prve deseterice na Forbesovi lestvici sestavljajo prav oni. Poleg Diddyja še kanadski pevec Drake (94 milijonov dolarjev zaslužka), skupini Coldplay (88 milijonov) in The Weekend (92 milijonov) ter Beyonce, ki je prišla do drugega mesta s 105 milijoni dolarjev zaslužka zaradi turneje Formation in albuma Lemonade.

Beyonce in pisateljica J. K. Rowling, ki je na krilih filma Magične živali in gledališke igre Harry Potter in otrok prekletstva zaslužila 95 milijonov dolarjev, sta postali edini ženski med prvo deseterico (med prvimi stotimi pa jih je le 16). Avtor kriminalk James Patterson (87 milijonov), ki je podpisan pod 130 knjižnih naslovov in velja za najbolje prodajanega živečega pisatelja, pa je poleg Rowlingove edini pisatelj. Dva v prvi deseterici sta športnika, nogometaš Cristiano Ronaldo, ki so mu 93 milijonov dolarjev prinesli brcanje žoge, dosmrtna pogodba s podjetjem Nike ter linija spodnjega perila in džinsa, in košarkar LeBron James (86 milijonov), ki poleg metanja na koš v NBA v dresu Clevelanda reklamira Nike, Coca-Colo in slušalke znamke Beats by Dre, med njiju pa je padel radijec Howard Stern, ki je podpisal petletno pogodbo z radiem Sirius XM in s svojim lanskim zaslužkom tako pristal pri 90 milijonih. Ni slabo za obračanje jezika.