Zamisel za ustanovitev gejevske različice platforme airbnb se je pred štirimi leti porodila Francozu Matthieuju Jostu po tem, ko sta s partnerjem potovala v Barcelono in tam najela sobo za eno noč. Potem sta ugotovila, da lastnik stanovanja ni bil pripravljen oddati sobe dvema moškima, ki bi si delila posteljo. Leto dni pozneje je Jost s tremi poslovnimi partnerji ustanovil podjetje Misterbnb za posredovanje kratkoročnega najema sobe, stanovanja in hiše za homoseksualce. Po treh letih delovanja se prek platforme misterbnb, ki ima tudi aplikacijo za pametne telefone in objavlja za geje zanimive in uporabne informacije, oddaja 100.000 stanovanj v 135 državah. Največ, 700, jih je v Parizu, v Barceloni jih je na voljo 380, v New Yorku in Londonu po 160, najti jih je mogoče tudi v Nepalu in na Filipinih. V Sloveniji se prek misterbnb oddajajo sobe in stanovanja v Ljubljani, Kopru in Križevcih. Povprečna cena je 60 evrov na noč.

Osnovna ideja Matthieuja Josta, izvršnega direktorja Misterbnb, je bila zgraditi platformo, ki bi članom skupnosti LGBTQ omogočila varno in udobno potovanje, bivanje po sprejemljivi ceni in povezovanje z enako mislečimi potniki. Najučinkovitejša rešitev je bila spletna stran, ki bi gejem zagotavljala varne namestitve, da bi lahko za počitnice najemali nepremičnine brez strahu, da bodo zavrnjeni zaradi svoje spolne pripadnosti. V dveh letih je Misterbnb postal največji gejevski hotelir na svetu in ena najbolj prepoznavnih gejevskih blagovnih znamk.

»Medtem ko je sodelovalna ekonomija na področju kratkoročnega najema nepremičnin rasla, so bili gejevski potniki in ponudniki prostorov negotovi, prevečkrat so se počutili nezaželene,« je pojasnil Jost po tem, ko so prejšnji mesec s pomočjo dveh berlinskih skladov tveganega kapitala zbrali 7,5 milijona evrov vlagateljskih sredstev. V zagonskem podjetju bodo denar porabili za nadaljnjo širitev posla s ciljem, da postanejo osrednja platforma za gejevska potovanja. »Veselimo se, da bomo lahko razširili storitve in da se bodo pripadniki skupnosti LGBTQA povezovali ter potovali po vsem svetu, pri tem pa se bodo počutili varne in dobrodošle,« pravi direktor Misterbnb.

Gejevski turizem cveti

Obljubo, da je platforma prijazna do istospolnih, je v resničnosti težko preverjati, čeprav doslej gosti niso imeli težav. Jost se skupaj s šestnajstimi zaposlenimi trudi, da bi imeli nad obširno ponudbo nepremičnin čim boljši pregled. »Naše podjetje je istospolno in naši gostitelji so prijazni do gejev,« pravi Jost. »Edina spletna stran smo, ki lahko to zagotavlja.« Pri tem pa ne gre le za varnost, ampak tudi za povezovanje in druženje istospolnih.

Platforma Misterbnb poskuša z objavljanjem informacij in nasvetov uporabnikom omogočiti, da se v mestu, v katerem najamejo stanovanje, počutijo kot doma in da se lahko povežejo z lokalno gejevsko sceno. Spletna stran tudi oglašuje gejevske destinacije, na primer Soho v Londonu, Marais v Parizu in Le Village v Montrealu. »Nasveti iz prve roke o zabavah, lokalih in dogodkih so veliko več vredni od spletnih oglasov za gejevske turiste,« pravi redni uporabnik portala Misterbnb. Tudi Benoit Breton, poslovni direktor pariškega portala, meni, da imajo uporabniki – poleg tega, da se želijo izogniti nelagodju in diskriminaciji – več upravičenih razlogov, da poiščejo namestitev pri gejevskih ponudnikih. »Geji radi vedo za najboljše možnosti za druženje, ponudniki nepremičnin pa dobro poznajo lokalno sceno. Obenem se srečevanja neznancev in začasnih sostanovalcev pogosto iztečejo v trajna prijateljstva.«

Presenetljivo pa misterbnb ne uporabljajo le istospolni, saj je približno deset odstotkov gostov (heteroseksualnih) žensk. »Za ženske je največja prednost tega portala varnost,« pravi Adelaide Kauffman, ki v podjetju Misterbnb skrbi za kakovost storitev. Lansko poletje sta s prijateljico na tak način gostovali v Barceloni. »Počutili sva se bolje, saj sva vedeli, da gostiteljev ženske ne zanimajo in da z njimi ne bova imeli težav,« pravi Adelaide.

Vrednost trga svetovnega gejevskega turizma ocenjujejo na 200 milijard dolarjev, gre za premijski segment, saj geji potujejo v povprečju dvakrat več od »navadnih« turistov. Delež potovanj pripadnikov skupnosti LGBTQ se povečuje zlasti v zadnjih letih, odkar posamezne države v Evropi in ZDA uzakonjajo istospolne poroke. Po oceni tržnih strokovnjakov bodo v ZDA na ta račun letos zaslužili štiri milijarde dolarjev več.