Na direkciji za infrastrukturo napovedujejo, da bodo še ta mesec objavili javni razpis za izbor izvajalca, ki mu bodo zaupali gradnjo novega železniškega postajališča na Dolgem mostu v bližini občinskega parkirišča tipa parkiraj in presedi (P+R). Gradnja omejenega parkirišča je ena od 34 zavez, ki sta jih vlada in Mestna občina Ljubljana opredelili v lanskoletnem dogovoru.

Vlak hitrejši kot avtobus

Omenjeno postajališče je za mestno občino precej pomembno zaradi bližine najbolj priljubljenega parkirišča P+R, na katerem je prostora za 350 osebnih vozil, 11 avtobusov in 11 avtodomov. Možnost prestopanja iz osebnega vozila na vlak bo za marsikaterega voznika, ki dela v središču mesta, še boljša rešitev kot mestni avtobus. Vlak namreč vozi bistveno hitreje kot avtobus, ki se mora s preostalim prometom gnesti po Tržaški cesti in drugih mestnih ulicah. Od glavne postaje v prestolnici do postajališča Brezovica, ki se nahaja še štiri kilometre dlje kot parkirišče na Dolgem mostu, potrebuje le slabih deset minut. Toda vozniki bodo pri prestopanju na vlak morali biti pozorni na njegov urnik, saj ta ne vozi tako pogosto kot avtobusi na liniji 6.

V skladu z dogovorom med vlado in občino bi direkcija z gradnjo tega postajališča morala začeti že v lanskem letu. Na direkciji so objavo javnega razpisa za izbor izvajalca napovedovali že za lani jeseni. Sprva so načrtovali, da bodo postajališče gradili sočasno z gradnjo bližnjega podvoza pod železniškimi tiri, ki ga je financirala mestna občina. Toda ker so na koncu ugotovili, da postajališča ne morejo graditi sočasno, so morali novelirati izvedbeni načrt in s tem so pridelali več mesecev zamude. Na direkciji so zagotovili, da je izvedbeni načrt zdaj nared in da pripravljajo tudi načrt prilagoditve signalnovarnostnih naprav na prehodu železniških tirov med Ljubljano in Sežano z Viško cesto.

Postajališča februarja 2018

V vmesnem času je sicer prišlo do še ene spremembe. Na direkciji za infrastrukturo so se odločili, da združijo več načrtovanih razpisov za izbor izvajalca v enega. Tako bodo v razpis za gradnjo postajališča na Dolgem mostu vključili še gradnjo postajališč na Lavrici in v novomeškem Šmihelu ter ureditev več obstoječih ljubljanskih postajališč, kar je bila tudi ena od točk lansko leto podpisanega dogovora.

Gre za postajališča Tivoli, Litostroj, Brinje, Ježica, Vodmat, Stegne in Medno, ki bodo po novem opremljena »s tipskimi zavetišči za potnike, koši, klopmi, informacijskimi in varnostnimi oznakami, stojali za kolesa in tako dalje«. Na postajališču Stegne bodo uredili še podhod, v Mednem pa razsvetljavo, so zagotovili na direkciji. Pričakujejo, da bo izbrani izvajalec z gradnjo in urejanjem postajališč začel avgusta letos, dela pa naj bi bila zaključena februarja prihodnje leto.