Delavci družb Kolektor Koling, CGP in CPG so med minulimi prazniki nasuli nasip, podlago za podvozje železniškega tira ter začeli gradnjo nadhodov čez načrtovani izvlečni tir med Dekani in Koprom. Zgradili bodo še dodaten most čez Rižano, začenjajo pa tudi že polagati tirnice. Izvlečni tir je sicer prvi odsek, začetni del drugega tira, med tovorno postajo Koper in elektronapajalno postaje Dekani, dolg 1,2 kilometra. Ta tir naj bi omogočil »boljšo manipulacijo z vlaki« ter razbremenil preobremenjeno tovorno postajo v Kopru.

Zdaj morajo namreč vlaki zaradi preobremenjenosti na tovorni postaji v Kopru tik pred vrati pristanišča na sprostitev čakati v Divači, saj enotirna proga, ki povezuje Koper z Divačo, onemogoča srečevanje vlakov. Ko bo zgrajen izvlečni tir – to naj bi bilo v drugi polovici prihodnjega leta – pa bodo lahko pripravljeni vlaki zapustili tovorno postajo nekoliko prej in s tem sprostili prostor za nove vlake. Na območju tovorne postaje v Kopru je namreč vsega 16 tirov, še 18 tirov pa je na pristaniškem območju, ki sledi tovorni postaji, kar pa je za število vlakov, ki vsako noč prihajajo in odhajajo od tam, premalo.

Investicija je vredna 27 milijonov evrov, država pa je pridobila 20,56 milijona evrov evropskih sredstev iz nacionalne ovojnice mehanizma za povezovanje Evrope CEF, preostanek, 5,9 milijona pa je za investicijo primaknila iz proračuna.

Obeta se nov vhod v pristanišče

Toda zgolj med 60 in 70 odstotkov tovora v pristanišče in iz njega pripotuje po železnici, preostanek pa po cestah. Zato izvlečni tir ni edina pomembna investicija na območju povezav v pristanišče.

V naslednjem tednu ali desetih dneh bodo v Luki Koper objavili tudi razpis, s katerim bodo iskali izvajalca, ki bo zgradil nov vhod v pristanišče za tovornjake, tako imenovani serminski vhod. Kljub temu se gradbena dela ne bodo začela, dokler država z občino Ankaran in javnim podjetjem Marjetica ne reši lastništva parcel (jih odkupi ali zamenja), kjer bo zgrajen nov vhod, poudarjajo v Luki Koper. Slednja je sicer že leta 2007 pridobila gradbeno dovoljenje za cestno navezavo na vhod Sermin, ki je predviden tudi v državnem prostorskem načrtu. Del ceste, nasipov in viadukt čez tire so že zgrajeni, zaradi deponije gradbenih odpadkov na trasi novega vhoda pa gradnje niso mogli nadaljevati. Luka Koper je s podjetjem, ki je to lokacijo uporabljalo, lani jeseni vendarle dosegla dogovor o umiku deponije. V Luki Koper danes ocenjujejo, da bo nov vhod končan do konca leta. Nov kamionski vhod bi obstoječega razbremenil tudi za do 60 odstotkov.