Še devet občin bi se lahko v kratkem pridružilo okoli 65 lokalnim skupnostim, ki že pripravljajo ali imajo izdelane celostne prometne strategije za vzpostavitev okolju prijaznega oziroma trajnostnega prometnega sistema v občini. Na razpis ministrstva za okolje in prostor, ki občinam za sofinanciranje strategij iz podnebnega sklada ponuja skupno 400.000 evrov, so se prijavile občine Muta, Črna na Koroškem, Ormož, Žiri, Cerkno, Turnišče, Naklo, Sežana in Pivka.

Če so zaprosile za najvišje možne zneske sofinanciranja, denarja za vse ne bo dovolj. Razpisana vsota zadošča za osem celostnih prometnih strategij za občine z manj kot deset tisoč prebivalci, ki lahko na razpisu pridobijo največ 50.000 evrov. Ormož in Sežana, ki imata med prijavljenimi kandidatkami edini več kot deset tisoč prebivalcev, lahko računata na največ 60.000 evrov pomoči. Ministrstvo mora o prijavah odločiti v dveh mesecih, pri tem pa bodo imele prednost občine z več prebivalci.

Lokalne skupnosti sicer praviloma po besedah Polone Demšar Mitrovič z ministrstva za infrastrukturo celostne prometne strategije (CPS) izdelujejo s pomočjo države. »Samo Nova Gorica in Ljubljana sta po mojih podatkih celovito prometno politiko zasnovali brez naše pomoči, vsem drugim občinam smo finančno pomagali oziroma so pridobile evropska sredstva. Kajti izdelava celostne strategije veliko stane, saj zahteva sodelovanje cele palete različnih strokovnjakov, veliko vključevanja javnosti, delavnic, analiz na terenu…« je povedala.

Prvi razpis za sofinanciranje strategij v skupni višini 3,75 milijona evrov je njeno ministrstvo izvedlo leta 2015, na njem pa je uspelo 63 od 85 prijavljenih občin. Pet občin – Šoštanj, Medvode, Velenje, Črnomelj in Ljutomer – je strategije že izdelalo, preostalih 58 jih mora po pogodbi z ministrstvom končati do julija letos.