Po sprejetju predloga zakona o drugem tiru s strani vlade so predlog že poslali v obravnavo in sprejetje po nujnem postopku v državni zbor. Projekt mora vlada namreč prijaviti na razpis za evropska sredstva, ki se izteče julija.

V skladu z vladnim predlogom zakona, se bo gradbeno dovoljenje za drugi tir preneslo na družbo 2TDK, s pripravljalnimi deli pa bi lahko začeli letos, je vlada objavila na twitterju.

Predlog vlade sicer temelji na javno-javnem partnerstvu in predvideva sodelovanje ene ali več zalednih držav pri financiranju.

Investitor drugega tira, družba 2TDK, bi investicijo izvedla v svojem imenu in na svoj račun. Za čas trajanja koncesije bi bila lastnica infrastrukture, medtem ko bi lastnica zemljišč pod infrastrukturo ostala država.

Čuš vložil svoj zakon o drugem tiru

Svoj predlog zakona o istem tiru je sicer vložil tudi nepovezani poslanec Andrej Čuš. Gre za identičen zakon, kot ga je predlagala civilna iniciativa Sveta za civilni nadzor projekta Drugi tir. »Projekt, ki ga koalicija predvideva, nima predvidene finančne konstrukcije in je skrpucalo od zakona. Očitno se bližajo volitve, ker tako leva kot desna tranzicijska elita potrebujeta denar za financiranje kampanje,« je prepričan Čuš. Svoj predlog zakona je vložil, ker je po njegovem mnjenju ta zakon »strokovno bolj dodelan, ima pomembne podlage in številke, ki jih vladni predlog nima«.

Pred poslanci se bosta tako znašla dva predloga. Med možnostmi je, da bodo poslanci enega od njih, najverjetneje Čuševega, ocenili kot neprimernega za nadaljnjo obravnavo ali da bodo poslanci obravnavali hibrid obeh predlogov.

Erjavec: Že 25 let nismo zgradili ničesar novega

V DeSUS in SD so po dogajanju ponovno pozvali k pogovoru s civilno iniciativo in Luko Koper. Predsednik stranke DeSUS Karl Erjavec upa, da ne bo prišlo do blokade realizacije tega projekta. Izpostavil je, da za slovensko gospodarstvo dolgoročno ne bo dobro, če Slovenija drugega tira ne bo zgradila.

Oster je tudi do splošnega družbenega vzdušja: »Slovenija v 25 letih praktično ni ničesar novega zgradila. To je družba, ki je povsem zavozlana, razni parcialni interesi poskrbijo za to, da se nič ne zgodi.«

Povedal je še, da smo v Sloveniji uspeli »zgraditi avtocestni križ, pa vemo, koliko smo ga preplačali, in na Spodnji Savi delamo elektrarne«.