Ko smo ga nazadnje videli, je bil nesrečen, razočaran in žalosten. Prepričan, da so za vse slabo v njegovem življenju krivi odvečni kilogrami. Približno leto kasneje smo znanca srečali ponovno in kar žarel je od zadovoljstva. Bil je skorajda neprepoznaven, oblečen modno in s pričesko, ki je nadgrajevala njegovo samozavest. »Shujšal sem,« je bil prvi stavek, ki pa mu ga ne bi bilo treba izreči, saj je bilo to vidno že na prvi pogled.

Da lahko shujševalna kura močno spremeni življenje, smo vedeli, saj ni bil prvi, ki se je zanjo odločil. »Tudi naš avto je shujšal,« so v polomljeni angleščini glasno in ponosno dejali japonski razvojniki ob predstavitvi nove generacije suzukija swifta, ki je izgubil občutnih 120 kilogramov in se mu je teža ustavila pri 840. Shujšal je seveda z razlogom: njegova podoba je postala precej bolj skladna in mišičasta ter posledično všečna, manj kilogramov pa naj bi se mu odločno poznalo tudi pri voznih zmogljivostih. In to smo seveda preverjali v živo.

»Joj, kako je luštkan tale malček,« je bila navdušena domačinka v Nici, kjer smo četrto generacijo swifta vozili. Malček? Velika neumnost, ki pa smo ji jo hitro oprostili, saj je bila tako prekleto čedna. Res je, da je novi swift centimeter krajši od predhodnika, toda dolžinska mera 3,84 metra se v praksi izkaže za presenetljivo prostorno, sploh daljše medosje se z 2,45 metra odločno pozna na zadnji klopi, kjer ljudje povprečnih mer ne bodo imeli težav s sedenjem. Tako še največja zamera leti na prtljažnik, ki je z osnovnimi 265 litri krojen po meri dveh potnikov, pa čeprav so nam zaupali, da je četrtino prostornejši od predhodnika. In če smo realni: kako pogosto pa se bosta v swiftu peljala več kot dva?

Novi swift ima življenjsko priložnost, da (končno) postane ikona, nekaj podobnega, kot je na primer mini, ki povsod, kjer se pojavi, že od leta 1959 poskrbi za navdušenje naključnih opazovalcev, lastniku pa dviguje ugled. Ta je seveda povezan tudi s ceno, saj modne ikone niso poceni, toda naš štirikolesni prijatelj denarnice potencialnega kupca ne bo izpraznil do konca, saj kot začetno ceno omenjajo mamljivih 10.500 evrov. Nimate otrok, ste športen tip in užitkar? Potem je swift kot nalašč za vas. Ob mestnih ulicah je njegovo naravno okolje tudi ovinkasta cesta. Nanjo je prilepljen podobno kot dojenček na mamine prsi, marsikomu pa nehote prikliče spomin na dneve, ko je prvič sedel v gokard. Doživetje je lahko na nek način celo ekstatično, že skorajda orgazmično. Kako močan bo orgazem oziroma bo do njega sploh prišlo, pa je odvisno od motorizacije. Pozabite na osnovni motor, ki sicer diha z večjimi pljuči. Prava izbira je namreč 1-litrski turbo trivaljnik, katerega 111 iskrivih konjičkov (82 kW) komajda čaka, da jih poženete v dir. Vse do maksimalnih 195 km/h, če vam seveda to razmere na cesti in zakonodaja omogočajo. Francozi temu odločno pravijo ne, zato smo glede maksimalne hitrosti razvojnikom verjeli na besedo, smo pa bili zato hitrejši med ovinki, kjer nam je bil v pomoč 5-stopenjski ročni menjalnik z dovolj kratkimi hodi, za pozitivno presenečenje pa je poskrbel potovalni računalnik, ko nam je pokazal povprečje porabe 5,3 litra. Nato pa smo zastrigli z ušesi. Izvedeli smo namreč, da za prihodnje leto napovedujejo še bolj športno različico, v kateri naj bi se vrtel 138-konjski bencinar, sposojen iz vitare. Prepričani smo, da bodo lastnika zmogljivosti vrgle na zadnjico, a se zna zgoditi, da bo morebitna ljubezen draga. Dvakratno. Tudi zato, ker bo voziti v skladu s hitrostnimi omejitvami še težje, kot sitemu pojesti kos čokoladne torte. To je bilo namreč že z 1-litrsko različico presneto težko.

Najbolj smo bili razočarani nad notranjostjo. Seveda je sodobna, tudi z velikim zaslonom na dotik, toda od potencialne ikone bi pričakovali nekaj več. Nenavadnih stikal, barvnih vzorcev na sedežih in armaturni plošči. Tako pa je bilo vse obarvano v klasično črnino. Toda pri Suzukiju vendarle ponujajo nekaj več, samo svojemu prodajalcu morate zaupati želje biti drugačen. In kako drugačen je lahko tak swift? Pravijo, da zelo. Žal bomo odgovornim morali verjeti na besedo, saj na testnih vožnjah swift z dodano vrednostjo ni bil na voljo, kot tudi ne s streho, ki je obarvana drugače kot preostala karoserija. Lahko je v črni ali sivi barvi. Na fotografijah deluje atraktivno.

Vzburjeni? Na vrhunec boste morali še malce počakati, in sicer do konca aprila, ko bo novi swift, tokrat le petvratni, tudi uradno zapeljal na slovenske ceste. Da z njim mislijo še kako resno, pa pomeni tudi napoved, da bo ponujal dobrote, ki so nam sicer znane iz številke ali dveh večjih štirikolesnikov. Na primer pametni tempomat, ki pa žal ne deluje pod hitrostjo 30 km/h, samodejno zaviranje v sili in opozorilo pri zamenjavi voznega pasu. Na to, ali bo velika prodajna uspešnica ali pač ne, pa zna vplivati tudi testno trčenje EuroNCAP. Na zadnjem leta 2010 je prejel maksimalnih pet zvezdic za varnost. Ob ponovitvi se zna zgoditi, da bomo priče pravemu virusu ljubezni…