Prek kratkim je na Netflix prišla nova sezona serije Chef's Table, kulinaričnega dokumentarca, ki je lani proslavil tudi slovensko kuharsko mojstrico Ano Roš. In to tako, da je Roševo in z njo Slovenijo postavil na svetovni kuharski zemljevid, saj gre konec koncev za največjega ponudnika videovsebin na svetu, ki ga uporablja ne samo praktično vsak Američan, ampak v še 200 drugih državah po svetu.

Kobariška kuharska mojstrica je bila ena od šestih predstavljenih mojstrov z vsega sveta, da gre res za veliko priznanje, pa dokazuje izbor imen iz prve in druge sezone. Med 12 mojstri iz dveh sezon smo med drugimi spoznali osebne in kuharske zgodbe Massima Botture iz Osterie Francescane, Granta Achatza iz Alinee, Dominique Crenn iz Atelierja Crenn, Magnusa Nilsson iz Fävikena, Alexa Atale iz D. O. M in Gaggana Ananda iz Bangkoka, zdaj pa je na vrsti nova šesterica.

Od menihinje do člana tolpe

Avtor dokumentarne serije David Gelb, ki je zaslovel z dokumentarnim celovečercem Jiro Dreams of Sushi, v katerem se posveča s tremi Michelinovimi zvezdicami nagrajenemu mojstru sušija Sokijabašiju Džiru, je nabral zanimiva kuharska imena z različnih koncev sveta, ki pa niso tudi enako zanimiva. V novi, tretji sezoni lahko spremljamo zgodbe menihinje Jeong Kwan, ki jedi pripravlja v južnokorejskem templju Baekjangsa, Vladimirja Mukhtina, ki vodi kuhinjo v Belem zajcu v Moskvi, Nancy Silverton, ki bedi nad Mozzo v Los Angelesu, Ivana Orkina, ki pripravlja juhe ramen v restavracijah Ivan Ramen v New Yorku in Tokiu, Tima Raueja iz restavracije Tim Raue v Berlinu in Virgilia Martineza iz Centrala v Limi. Najzanimivejše epizode, ki zbujajo tudi največji apetit, so tiste, v katerih lahko spoznamo Jeong Kwan, Nancy Silveryon in Ivana Orkina. Prva pripravlja hrano za menihe, ki je brez mesa in ki naj bi zadovoljila tako duha kot telo, druga je ob svoji obsedenosti s testom, mocarelo pa tudi perfekcionizmom oziroma tem, da vsako stvar izpili do konca, postala mojstrica pic in sirov, tretji pa je s svojimi izvedenkami juhe ramen navdušil celo domovino ramena Japonsko.

Ista estetika, nove zgodbe

David Gelbb tudi v tretji sezoni nadaljuje svojo vizualno estetiko, ki zna biti pogosto moteča. Upočasnjeni posnetki in artistični bližnji plani hrane, ki so zaradi svoje pogostosti zmotili tudi v epizodi z Ano Roš, dominirajo vso serijo, enak ostaja tudi pristop do zgodb, ki jih Gelbb želi povedati o kuharskih mojstrih in z njimi upravičiti svojo odločitev, zakaj jih je izbral. Skoraj vedno gre za zmagovite zgodbe o uspehu, do katerega njegovi protagonisti pridejo po raznih vzponih in padcih. Orkinu denimo umre žena, Nancy Silverton se spopada s posledicami ločitve, Raue pa do svoje restavracije pride po tem, ko premaga težko otroštvo in pristane celo v tolpi, ki vandalizira Berlin. Nekje Gelbbu uspe bolje, nekje slabše, je pa dejstvo, da gre še vedno za eno najzanimivejših kulinaričnih serij, ki kaže novo plat kuharjev in tudi novo plat priprave hrane, ki v seriji zasije v vsej svoji veličini.