BMW kot grešni kozel

Trumpa vsekakor močno moti, da je na primer lani nemški izvoz v ZDA pomenil 107 milijard evrov (od tega so četrtina avtomobili), nemški uvoz iz ZDA pa samo 57 milijard evrov. Merklova namerava Trumpu razložiti, kolikšne koristi imajo ZDA od dobrih odnosov z EU, še posebej z Nemčijo, ki tretjino vseh investicij v tujino namenja ZDA. Kanclerko bosta v ZDA spremljala Jo Kaeser, glavni direktor Siemensa, in Harald Krüger, glavni direktor BMW. Merklova upa, da bo Trump prisluhnil vsaj njima. Vsekakor Krügerja čaka pomemben pogovor s Trumpom, ki grozi s 35-odstotnimi carinami na avtomobile BMW, če bo bavarski as zgradil novo tovarno v Mehiki. »Avtomobilski koncerni in druga podjetja, ki prodajajo pri nas, morajo spet začeti proizvajati pri nas,« je januarja dejal Trump. Toda za grešnega kozla med nemškimi proizvajalci avtomobilov si je izbral ravno enega najboljših investitorjev v ZDA!

Samo lani je namreč BMW v Južni Karolini izdelal 411.000 terenskih vozil, kar je veliko več, kot proda vseh avtomobilov v ZDA. Z vsemi svojimi dobavitelji BMW v ZDA daje delo 70.000 ljudem. Kar 70 odstotkov vseh avtomobilov, ki jih BMW izdela v ZDA, je namenjenih izvozu. Bavarci so z 9,5 milijarde evrov celo največji izvoznik avtomobilov v ZDA. »ZDA imenujemo tudi naš drugi dom,« je nedavno dejal Krüger, ki ne razume, kako lahko Trump tako grozi in izsiljuje. Če bi Trump že hotel nemške proizvajalce avtomobilov prizadeti z visokimi carinami, bi bila to lahko Audi in Volkswagen, ki v ZDA malo proizvajata, prodata pa več kot 200.000 avtomobilov, izdelanih v Nemčiji. A tudi njim bo Merklova poskušala pomagati.