Kaj je novega pri omenjenem bencinskem motorju?

Novi 1,5-litrski agregat je nadaljnja razvojna stopnja že znanega 1,4-litrskega motorja in bo v prihodnje na voljo s 96 oziroma 110 kilovati, torej 130 in 150 konji. To povsem zadošča za potrebe sodobnih voznikov. Sicer lahko govorimo o razvojni stopnji, a je pri tem motorju toliko novosti, da smo dejansko na začetku nove poti. Vsekakor je zdaj bolj učinkovit, manj je notranjega trenja, ima variabilno oljno črpalko... Veliko pozornosti smo namenili toplotnemu menedžmentu, zato je hlajenje boljše oziroma usmerjeno v določene dele motorja v določenem režimu delovanja. Pri zagonu hladnega motorja ima zdaj tako v celoti izklopljeno hlajenje in se zato hitreje ogreje na delovno temperaturo, nato pa se hlajenje vklaplja po korakih. Na tak način smo dosegli višjo delovno temperaturo, ta znaša 105 stopinj Celzija.

Kakšna bo strategija znamke oziroma koncerna pri bencinskih motorjih?

Dosedanjo ponudbo pri motorjih z manjšimi delovnimi prostorninami bosta zamenjala dva, enolitrski trivaljnik in že omenjeni 1,5-litrski. Ta dva bosta na voljo tudi v drugih modelih, recimo v polu ali passatu.

Motor sam pa ni dovolj, verjetno mora pri tem sodelovati tudi prenos moči.

Seveda, novi sedemstopenjski menjalnik DSG naredi svoje, to razvijamo kot celoto. Sicer bo za šibkejši 1,5-litrski motor malce drugačen, ker mora biti prilagojen vsakemu motorju posebej. Menjalnik je pomemben del za popoln izkoristek motorja, pri novem golfu na primer, ko voznik odvzame plin, v celoti izklopi pogon motorja. A ko voznik doda plin, mora takoj reagirati, ne sme biti zakasnitev, ker je sicer vožnja neudobna. Tak sistem bomo v prihodnje videvali še pogosteje, a zdaj smo prvi, ki ga imamo v povezavi s klasičnim bencinskim motorjem.

Golf je za vas pomemben model, torej si pri uvajanju novih tehnologij ne morete privoščiti napačnih potez.

Seveda ne, golf je za nas tisti avto, ki je obraz celotne palete modelov. In zanj je samo najboljše dovolj dobro. Nič nismo eksperimentirali pri uvajanju novih tehnologij, igrali smo na varno karto, in šele ko so bili sistemi dovolj preizkušeni in dognani, smo šli v predstavitev na trgu. Golf je prepomemben, da bi bil eksperimentalna platforma.

Kaj torej delate drugače od tekmecev?

Golf je dejansko zelo robustna osnova, ki je preizkušena skozi čas in so jo s svojim zadovoljstvom potrdili številni kupci. Zato bomo nadaljevali v tem slogu, a res je tudi, da moramo iti v korak s časom. Še največji korak bomo lahko naredili pri elektroniki in tekmeci bodo imeli težave, da bodo držali korak z nami, o tem sem prepričan. az