Leto dni kasneje je pred vladno obravnavo spet predlog, s katerim bi Slovenija zaprla meje pred begunci, tokrat s spremembo zakona o tujcih. Brglez napoveduje, da tudi tokrat ne bo mižal: če bo v parlament prišel zakon, ki ne bo skladen z ustavo in mednarodnim pravnim redom, bo storil vse, da bo tak postal. Če mu to ne bo uspelo, bo pritisnil tipko proti, še prej pa bo javno pojasnil svoj glas. Ko gre za človekove pravice, se ne smemo spraševati, ali je nekaj popularno ali ne, poudarja.

Sicer pa podpredsednik SMC Milan Brglez meni, da bo sedanja koalicija obstala. Tudi zato, ker ji prvak SDS nenehno napoveduje skorajšnji konec. Janez Janša namreč ohranja obstoječe razmerje v političnem prostoru in v SDS.

Gospod Brglez, kaj boste počeli 2. januarja?

Počival bom. Doma.

Predlog, da 2. januar spet postane dela prost dan, ste utemeljevali z besedami, da je treba ljudem vrniti tisto, kar jim je bilo po krivici odvzeto. Toda ta krivica ni bila nič manjša pred letom dni, ko se je za vrnitev prostega dne zavzemala Združena levica, SMC pa je temu nasprotovala.

Krivica je bila pred letom dni enaka kot letos, smo pa tedaj vzpostavljali nov državni praznik, dan suverenosti, in o tem, ali uvesti nov prosti dan ali ne, v SMC nismo razmišljali. Zdaj smo ljudem vrnili tisto, kar jim je bilo treba vrniti. Nismo več v obdobju, da bi potrebovali takšno varčevanje.

Torej ste pred letom dni naredili napako?

Seveda, in to sem že večkrat priznal.

Vrnitev prostega dne ste sprejeli na vrat na nos. Več kot očitno je, da je želela največja vladna stranka zaradi težav pri pogajanjih s sindikatom zdravnikov Fides in z drugimi sindikati javnega sektorja ter zaradi problemov z zdravstveno reformo… ljudem ponuditi nekaj, s čimer bi se jim vsaj nekoliko prikupila.

Na neki način ste opisali razpoloženje poslancev SMC pred mesecem dni. Tudi zaradi tega jim je bil predlog o 2. januarju kot dela prostem dnevu zelo všeč.

Torej je bil ta predlog podan zato, da…

... da popravimo katero od napak, ki jih je v svojih odnosih z drugimi naredila druga veja oblasti.

Katero napako vlade imate v mislih? Podpis sporazuma s sindikatom Fides?

Glede na tip vlade zaporedje dogovarjanja s sindikati ni bilo ustrezno. Zdaj se je vse uredilo, kar je čudovito. Tedaj pa ni kazalo tako.

Pravite, da so se stvari čudovito uredile. Toda rešitev je draga.

Presodili so, da si jo očitno lahko privoščimo. Je pa zanjo odgovorna vlada, in ne državni zbor.

Od kod pa naenkrat vladi toliko denarja? Še pred nekaj meseci ga na primer ni našla za to, da bi razširili krog otrok, ki bi prejemali brezplačna šolska kosila, zdaj pa ga bo namenila SDH, DUTB, zdravnikom, javnim uslužbencem, prvak DeSUS je znova pristavil svoj lonček za upokojence… Ministrica za finance za zdaj še ni prišla na dan s konkretnimi izračuni.

Del izračunov je povezan s tem, da se bo nekaj denarja, ki bo odšel iz državne blagajne, vanjo vrnilo. S spodbujanjem potrošnje se namreč krepi gospodarska rast. Seveda pa se ne sme pretiravati. Prav tako se uveljavlja drugačna filozofija: v preteklih letih je bila ta zgolj varčevalna, zdaj se poskuša nekoliko zajadrati na obstoječih valovih ter izkoristiti gospodarsko in drugo ugodno situacijo. Obstaja pa ogromno neznank in ni mogoče vnaprej vedeti, kako se bodo stvari obnesle.

Bi lahko to novo filozofijo imenovali kar predvolilna filozofija?

Ne gre za predvolilno filozofijo. Treba je spodbujati tisto, kar je dobro. Pozitivni gospodarski kazalniki vzbujajo pri ljudeh optimizem in na tem optimizmu je treba graditi.

Ampak kako to, da je vlada kar naenkrat in tako na široko odprla mošnjičke?

Najverjetneje so ti mošnjički že obstajali, so pa bili dobro skriti.

Je to povezano tudi z zamenjavo na čelu finančnega ministrstva? Bi bivši minister Dušan Mramor dopustil tolikšno radodarnost?

Prehod s filozofije enega ministra na filozofijo drugega ministra ni bil nepomemben. Konec koncev pa je treba razumeti tudi notranjo koalicijsko dinamiko.

Se nič ne bojite, da nas bo zaradi te najnovejše radodarnosti bolela glava?

Dokler ostanemo znotraj fiskalnih omejitev, se tega ne bojim. Če bi šli prek njih, pa bi me moralo skrbeti, saj bi ponovno tvegali, da bi nas kdo nadziral tam, kjer ni treba.

Ste tudi predavatelj pri predmetu evropsko varstvo človekovih pravic na ljubljanski fakulteti za družbene vede. Kako se počutite, ko sedanja vlada na meji postavlja bodečo žico, ko se ob Kolpi sprehajajo vojaki s policijskimi pooblastili, ko je tik pred vladno obravnavo zakon o tujcih, s katerim bi zaprli meje pred begunci?

Osebno počutje ni nekaj, o čemer bi politik veliko razpravljal. Vsekakor poskušam narediti vse, da bom lahko še naprej predaval o evropskem varstvu človekovih pravic. Naj ponazorim. Prvo predavanje v lanskem študijskem letu sem imel dan po tem, ko smo v državnem zboru sprejemali zakon o mednarodni zaščiti. Ker je bilo besedilo, ki smo ga sprejeli, skladno z ustavo in mednarodnim pravom, sem lahko še naprej predaval ta predmet. V nasprotnem primeru me ne bi bilo v predavalnico.

Če bi bilo sprejeto besedilo zakona, kakršnega je želela notranja ministrica Vesna Györkös Žnidar in po katerem begunci v Sloveniji skorajda ne bi več mogli vlagati prošenj za azil, torej ne bi več predavali o evropskem varstvu človekovih pravic?

Če ne bi naredil vsega, da je bil sprejeti zakon o mednarodni zaščiti usklajen z mednarodnim pravom, tega predmeta ne bi več mogel predavati. Na vso srečo je bila takrat ta uskladitev uspešna.

V kratkem naj bi prišel v proceduro predlog zakona o tujcih, ki prav tako ni v skladu z ustavo in mednarodnim pravnim redom.

Če ne bo skladen z njima, bom storil vse, da bo tak postal. Če mi to ne bo uspelo, bom glasoval proti zakonu.

In če bo ta vendarle sprejet, ne boste šli v predavalnico?

V predavalnico ne bi smel iti, če bi glasoval za sporen zakon.

Se strinjate z navedbami nevladnih organizacij, da tako radikalnih protibegunskih ukrepov, kot bi jih prinesel sedanji predlog zakona o tujcih, ni sprejela nobena druga država Evropske unije?

Ne vem, katera verzija zakona bo prišla v državni zbor. Osnutki, ki sem jih videl doslej, pa so zelo blizu tem navedbam.

Po teh osnutkih bi lahko poslanci odločitev o zaprtju meje sprejeli, če bi bil zaradi migracij resno ogrožen javni red ali notranja varnost naše države.

Edina situacija, ki po naši ustavi poleg vojne omogoča začasno ukinitev določenih človekovih pravic, so izredne razmere, nekaterih pravic pa ni mogoče nikoli odpraviti, niti v vojni ne. Pravico do azila je mogoče ukiniti zgolj v izrednih razmerah, nevračanje beguncev pa spada v korpus tistih pravic, ki jih ni mogoče nikoli odpraviti, saj je povezano s prepovedjo mučenja in nečloveškega ravnanja.

Zakaj pa naj bi naša država možnost suspenza pravice do azila sprejemala na zalogo, torej še preden bi prišlo do izrazitejšega povečanja števila beguncev na mejah?

Obstajata dva razloga. Prvi je, da imamo sicer zelo lepo ustavo, postopki pa niso bili dorečeni, zato zelo pogosto tavamo v temi. To še zlasti občutim na funkciji, ki jo opravljam. Drugi razlog je vztrajanje pri določenih rešitvah, ki so med ljudmi v sedanjem času bolj zaželene. Toda ko gre za človekove pravice, se ne smemo spraševati, ali je nekaj popularno ali ne. Z ustavo se ne moremo pogajati. Če bi zadeve postavili zunaj njenega okvirja, bi delali neko drugo državo, ki bi imela drugačno filozofijo, kot jo ima sedanja.

Torej želi ministrica za notranje zadeve delati neko drugo oziroma drugačno državo?

Težko bi rekel, da to želi, je pa prepričana, da mora na svojem področju narediti vse, in ne upošteva širšega, tudi mednarodnopolitičnega konteksta. Res pa je, da je reševanje begunske problematike v celotni Evropski uniji shizofreno in da so stvari začele nekoliko delovati šele, ko smo vzpostavili kanale sodelovanja med posameznimi državami.

Imate v parlamentu toliko vpliva oziroma somišljenikov, da lahko preprečite sprejem zakona, ki bi bil v nasprotju z ustavo oziroma mednarodnim pravnim redom?

Dejstvo je, da se zakonodaja sprejema v parlamentu in da so bili dosedanji poskusi, ki so šli zunaj ustavnega okvirja, na koncu postavljeni znotraj njega. Ne moreš pa nikoli vnaprej reči, kako se bodo stvari iztekle. Konec koncev o takšnih zadevah razsoja ustavno sodišče, če to ni dovolj, pa evropsko sodišče za človekove pravice.

Zakon o nalogah in pooblastilih policije in zakon o nadzoru državne meje, s sprejemom katerih bi po oceni informacijske pooblaščenke uzakonili množični nadzor oblasti nad civilnim prebivalstvom, ste poslanci SMC v prvem branju podprli.

Pri prvem branju gre zgolj za obravnavo osnutka besedila, kar pomeni, da poslanci posameznih členov in utemeljitev ne spreminjajo. V drugem branju se nato preverja vsak člen posebej, z amandmaji jih je mogoče popraviti in spraviti znotraj ustavnih okvirov. Če predlog, ki ga je predložila vlada, parlament v prvem branju zavrne, ji s tem skorajda izreče nezaupnico. Zato ga poslanci v tej fazi praviloma vedno potrdijo, pri nadaljnji obravnavi pa poskušajo narediti tisto, kar mislijo, da je prav. Konec koncev je zakonodajalec državni zbor, in ne vlada.

Torej boste predloga zakonov o policijskih pooblastilih in o nadzoru državne meje poslanci spremenili z amandmaji?

Pri spornih členih bodo gotovo vloženi amandmaji. Sicer obstaja tudi človekova pravica do varnosti, a v primeru, ko gre za osebno varnost. Drugi vidiki varnosti niso na isti stopnji, kot so človekove pravice. Naša ustava je postavljena tako, da so v ospredju človekove pravice, nato pa pride na vrsto država; vključno s koncepti, ki so z njo povezani. V prejšnjem sistemu je bilo ravno obratno.

Kje pa vidite mejo med varnostjo posameznika in drugimi človekovimi pravicami? Bomo zaradi varnosti povsem žrtvovali osebno svobodo, nas bo lahko Veliki brat nenehno nadzoroval?

Ta meja se zgodovinsko spreminja in je odvisna od družbenih bojev. Mislim, da lahko tudi v sedanji situaciji najdemo neko ravnotežje med poseganjem v pravice zaradi varnosti na eni strani in ohranjanjem človekovih pravic, torej tudi določene stopnje zasebnosti, na drugi. Sum pa vsekakor ne more biti dovolj velik razlog za poseganje v človekove pravice.

Le redke občine pri nas so pripravljene sprejeti begunce. Mnogo pogostejša je slika, ko občani protestirajo že ob sami omembi možnosti, da bi begunce naselili v njihovi bližini; in to celo v primerih, ko gre za mladoletnike brez spremstva. Kakšna družba postajamo?

V politiki sem doživel že marsikatero razočaranje – eno od njih je povezano prav z omenjenim ravnanjem ljudi. Zavedam pa se, da je treba strahove ljudi odpravljati tako, da z njimi vzpostaviš neposreden stik in jim prisluhneš. V nasprotnem primeru ostane zgolj strah in v imenu strahu so ljudje pripravljeni marsikaj narediti. Tudi stvari, katerih posledic se ne zavedajo.

Ste si ob vstopu v politiko predstavljali, da je ta takšna, kot jo doživljate zdaj?

Ne. Ko sem šel v politiko, si nisem predstavljal, da bomo soočeni z izzivi, ki so lahko tako usodni za prihodnost države. Če bi naša opcija naredila korake, ki bi bili preveč restriktivni ali bi pomenili odstopanje od protifašističnih temeljev Evrope, bi bilo to zelo, zelo težko popraviti.

Torej ima levica v sedanjem trenutku precej večjo odgovornost, kot jo ima desnica?

Vsekakor ima večjo odgovornost, da ne zbezlja, tako kot je zbezljal drugi del Evrope.

Kam gre torej Evropa?

Evropa izgublja svojo vest. Vest Evrope je Svet Evrope oziroma evropsko sodišče za človekove pravice, vse več tudi zahodnih držav pa odločitev tega sodišča ne spoštuje. Na srečo med njimi ni Slovenije. Naša država poskuša izpolniti njegove razsodbe, hkrati pa ne želimo ponoviti zgodb, kakršna je bila na primer zgodba z izbrisanimi, ko je treba reševati stvari za dvajset let nazaj, trpljenja ljudi pa ne moreš nikoli v celoti popraviti.

Evropska unija ne premore niti minimalnega skupnega humanitarnega in solidarnostnega imenovalca. Lahko sedemindvajseterico povežejo gospodarska rast, delovna mesta ter notranja in zunanja varnost?

To ni dovolj. Takšne zveze vedno potrebujejo neko vezivo. Vprašanje človekovih pravic na ravni Sveta Evrope je vprašanje minimalnih skupnih standardov, torej najmanjšega skupnega imenovalca.

Predsednik države Borut Pahor je dejal, da bo Evropska unija federalna ali pa je ne bo. Kako vi vidite prihodnost EU?

Že sama omemba besede federalna pomeni mahanje z rdečo cunjo pred bikom; ne samo pri nas, temveč tudi v številnih drugih državah. Vsekakor je treba Evropsko unijo utrjevati in širiti, bojim pa se, da prihodnje leto, ko bodo v številnih pomembnih državah članicah volitve, kakšnega napredka na tem področju ne bo.

Osrednji projekt sedanje vlade je zdravstvena reforma…

Zdravstvena reforma je eden njenih osrednjih projektov, bodo pa jo ljudje najbolj občutili. Tako v primeru, če nam bo uspelo, kot tudi, če nam ne bo.

Koliko pa je sploh možnosti, da je kakšna resna reforma v sedanjem mandatu uspešna? Do volitev je le še leto in pol.

Zdravstvena reforma bo lahko uspešna, če bodo pomembni akterji – zlasti zdravstveno ministrstvo in zdravstvena zavarovalnica – igrali isto igro. Če je ne bodo, možnosti za uspeh ni.

Državni zbor bo v začetku prihodnjega leta odločal o predlogu za imenovanje Marjana Sušlja, ki začasno vodi zdravstveno zavarovalnico, na mesto generalnega direktorja ZZZS. Menite, da bosta Sušelj in ministrica Kolar-Celarčeva lahko igrala isto igro in ga bo torej SMC podprla?

Glede na to, koliko pomoči je bila ministrica deležna pri pripravi zdravstvene zakonodaje, mislim, da je situacija zdaj boljša, kot je bila v času prejšnjega vodje zdravstvene zavarovalnice Sama Fakina.

Je ministrica za zdravje pri pripravi zdravstvene reforme dovolj učinkovita? Osrednji reformni zakon o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju je doslej pripravila le v obliki izhodišč, priložila ni nobenih izračunov.

Če hočemo, da bo zdravstvena reforma vsaj do neke mere izpeljana, nam ne preostane nič drugega, kot da podpremo ministrico Kolar-Celarčevo. Kakršnakoli drugačna odločitev bi pomenila, da smo se že predali.

Je to glavni razlog, da premier Cerar ministrico tako odločno podpira?

Da. Premier Cerar ima dva ključna projekta: eden je drugi tir, drugi pa zdravstvena reforma. Narediti mora vse, da bo zadeve premaknil z mrtve točke.

Če bo ministrica vendarle prišla s predlogom zdravstvene reforme, se bodo težave šele zares začele. Na dan bodo prišli najrazličnejši interesi. V intervjuju za Objektiv pred letom in pol ste dejali, da je na področju energetike znotraj SMC vsaj pet različnih lobijev. Koliko pa jih je na zdravstvenem področju?

Mislim, da v SMC lobijev na zdravstvenem področju ni. Dejstvo pa je, da je v zdravstvu zelo veliko akterjev in da je zelo težko stvari premakniti, če delaš proti volji vseh.

Menite, da so druge koalicijske stranke z lobiji na tem področju močneje povezane?

Recimo, da imajo nekateri akterji na zdravstvenem področju večjo podporo v drugih koalicijskih strankah. V SMC podpiramo ministrico.

Katere akterje imate v mislih? Predsednika zdravniške zbornice Andreja Možino, ki je pred dnevi Slovenijo zatožil evropski komisiji?

Najverjetneje je gospod Možina kateri drugi politični opciji bližje kot nam.

Kaj lahko zdravstvena reforma prinese SMC?

Z njo bi predvsem izpolnili dano zavezo, da bomo skrajšali čakalne vrste. Te so problem in njihovo skrajšanje bi vsi opazili. Dobri gospodarski kazalniki so zelo abstraktna zadeva, rešitve v zdravstvu pa bi bile zelo konkretne.

In bi lahko pomembno vplivale na rezultat SMC na prihodnjih volitvah?

Seveda. Na zdravstvenem področju je treba omeniti še ministričino odločno vztrajanje pri javnem zdravstvu. Pri tem ima sicer podporo znotraj koalicije – vsaj na načelni ravni, pri konkretnih zadevah pa je nekoliko drugače. Tako so se razlike na primer pokazale pri zakonu o lekarniški dejavnosti.

Parlament je na decembrski seji razširil krog upravičencev do brezplačnih šolskih kosil. Čeprav so takšno rešitev predlagali poslanci Združene levice in jo je SMC podprla šele po odmevnem pozivu nevladnih organizacij, zdaj vaša stranka glasno izpostavlja svoje zasluge.

Problem največje koalicijske stranke je, da običajno pokasira vse negativno, ker pač mora slediti glavni liniji v vladi. Ker pa je končni razplet odvisen od nje, odločitve spreminja hitreje kot druge stranke in je to tudi bolj opazno. Noben ukrep ne more biti izpeljan, če se največja stranka s tem ne strinja, razen v primerih, ko poskušajo vsi drugi v parlamentu glasovati proti SMC. Zadnje takšno glasovanje je bilo glasovanje o predlogu sodnega sveta za imenovanje Aleksandra Karakaša za vrhovnega sodnika. Na koncu je bila zgolj SMC tista, ki je poskušala ravnati odgovorno.

Kje v slovenskem političnem prostoru je SMC? Pravzaprav največja vladna stranka še vedno nima neke jasno prepoznavne identitete.

Po ideološki opredelitvi je SMC socialno-liberalna stranka. Torej ni klasična liberalna stranka, ki bi prisegala zgolj na trg, nikakor pa ne želi biti neoliberalna stranka. Socialni del je pomemben in morda ga najbolj nazorno pojasnjuje naš prispevek k vpisu vode v ustavo. Pomembno je, da so vodni viri javno dobro v upravljanju države. Nihče si jih ne sme lasti: niti država niti korporacije. Če obstaja višek virov, pa je te mogoče tržiti, saj so lahko tudi strateška dobrina.

V samem izhodišču naše vizije razvoja države je pravna država. Veste pa, kakšen vik in krik zganjajo nekateri pri tem vprašanju in kako daleč od pravne države smo po javni percepciji – tudi zaradi delovanja nekaterih sil v našem političnem prostoru. Pomemben poudarek naše stranke so človekove pravice, kjer pa za uskladitev stališč potrebujemo nekaj več časa. Še zlasti imamo težave pri razumevanju manjšin, a smo na koncu doslej še vedno sprejeli pravilno odločitev.

Zakaj pa ni SMC pobudnica teh pravilnih rešitev? Pri izenačevanju pravic raznospolnih in istospolnih parov ste na primer z veliko težavo podprli predlog Združene levice.

SMC je stranka, ki je nastala relativno hitro in torej potrebuje več časa za notranje usklajevanje. Poleg tega gre za veliko stranko, znotraj katere je potrebno več dogovarjanja kot pri stranki oziroma zvezi, ki ima šest poslancev. Pritiski in prehitevanja nikomur ne koristijo, saj brez glasov SMC takšnih zakonov ni mogoče sprejeti. Sicer pa se je v opoziciji veliko laže poenotiti, saj lahko v takšni vlogi predlagaš tudi nemogoče stvari.

Prvak SDS Janez Janša že dve leti napoveduje skorajšnji padec Cerarjeve vlade.

To pomeni, da bo ta obstala.

Torej Janša ohranja levico?

Ohranja obstoječe razmerje v političnem prostoru in v SDS.

Če ne bi bilo Janševih Slovenskih demokratov, bi se verjetno pojavila kakšna nova desna stranka, ki bi bila morda še bolj radikalna, kot je SDS.

Saj se tudi zdaj pojavljajo. Primčevo Gibanje za otroke in družine je v številnih pogledih bolj desna stranka, kot je SDS. Tako desna, da celo nasprotuje nekaterim načelom in vrednotam, ki jih varuje slovenska ustava.

Bi bila povezava Janševe SDS in Primčevega gibanja lahko nevarna kombinacija?

Upam, da takšna kombinacija v parlamentu ne bo nikoli dobila ustavne večine. Zavedam se namreč, da se desnica ni sposobna samoomejiti. Levica se je to doslej še vedno bila.

V zadnjem času je celo Ljudmila Novak jasno povedala, da NSi ne bo šla v koalicijo s SDS, če bo na njenem čelu Janez Janša. Lahko to napove tudi SMC ali bi bila vendarle možna koalicija SMC – Janševi Slovenski demokrati?

Če lahko to napove Ljudmila Novak, najverjetneje lahko to rečemo tudi mi.

Kako trdna je sedanja koalicija? Pri pogajanjih s Fidesom se je prvič zazdelo mogoče, da bi ta razpadla.

Koalicija je toliko trdna, da lahko zruši samo sebe, ne more pa je zrušiti opozicija.

Torej jo lahko zruši Karl Erjavec?

Razmerja sil v koaliciji poznate. Mislim, da je Karl Erjavec sam ne more zrušiti – strinjati se mora vsaj še enajst njegovih poslancev. To pa vendarle ni tako preprosto.

Bi kateri od strank ustrezale predčasne volitve?

Razen tisti, ki volitve kar naprej kliče, verjetno ne.

Bi Janši predčasne volitve ustrezale?

Morda bi bil po njih, če bi zmagal, nekaj časa na čelu svoje stranke trdnejši.

Janša predvideva, da bo sedanja koalicija še izvolila ustavne sodnike, potem pa je botri iz Foruma 21 ne bodo več potrebovali.

V naslednjem letu čaka državo še kar nekaj pomembnih projektov in bilo bi zelo neodgovorno, če ne bi imeli delujoče vlade.

So se pogovori o novih ustavnih sodnikih že začeli?

Ja. Iskreno upam, da bodo kandidati čim boljši in da bo predsednik države Borut Pahor, če bo ocenil, da na listi manjka kdo od zelo kakovostnih pravnih strokovnjakov, tega nagovoril h kandidaturi.

Menite, da bi moralo biti ustavno sodišče, kolikor je pač mogoče, politično uravnoteženo?

Predvsem je pomembno, da so ustavni sodniki pokončni ljudje in da so na ustavnem sodišču zastopani posamezni vidiki prava. Da torej sodniki, ki so strokovnjaki za kazensko pravo, gospodarsko pravo, mednarodno pravo, evropsko pravo, ustavno pravo…, dobijo v razpravah, ki se nanašajo na njihovo področje, večjo težo.

Prihodnje leto bodo predsedniške volitve. Nekateri v SMC želijo, da bi bili kandidat največje vladne stranke vi.

Funkcijo predsednika državnega zbora nameravam še naprej opravljati stoodstotno. Tisto, kar ta trenutek vem, je, da bom razpisal volitve predsednika republike. Nisem se še odločil, kdaj jih bom razpisal, je pa ta odločitev v moji pristojnosti. Drugo prepustimo času. Mislim, da sem na sedanji funkciji tako za SMC kot za koalicijo pomembnejši, kot bi bil na tisti drugi, z odhodom na katero bi se me morda kdo hotel znebiti.

Sedanji predsednik Borut Pahor je že napovedal ponovno kandidaturo za predsednika države. Je razlog, da se ne boste podali v predsedniško tekmo, tudi zelo majhna možnost, da ga premagate?

Se vam zdim šleva oziroma človek, ki beži pred izzivi? Prej obratno. Rad se spopadam z njimi. A kot sem dejal: sem predsednik državnega zbora in to funkcijo želim opravljati še naprej v korist ljudi. Torej trenutno nimam časa za volilno kampanjo.

Kako vidite parlament v prihodnjem letu? Bo SDS nadaljevala z dosedanjim tempom vlaganja interpelacij in poslanskih vprašanj, pričakujete še kakšen predlog za vašo razrešitev s čela državnega zbora?

To so pričakovane zadeve. Pogoji zanje so zdaj lažji, kot so bili na začetku mandata. SDS ima sicer premalo poslancev za sklic izrednih sej, odkar imamo nepovezane poslance, ki ji pri nekaterih zadevah pomagajo, pa je lovišče odprto.

Dejali ste, da ne bi šli več v predavalnico, če bi podprli sporno besedilo zakona o mednarodni zaščiti. V katerem primeru pa bi rekli, da se ne greste več politike?

To je težko vprašanje in o njem še nisem razmišljal. Verjetno bi politiko zapustil, če bi absolutno zmagali tisti, ki jih skrbijo zgolj njihovi interesi. Drugače pa na aktualni funkciji ni počitka in se grem politiko na polno, vsak dan.