Sinoči se je s podelitvijo nagrad v Cankarjevem domu začel 12. slovenski bienale ilustracije. Nanj se je prijavilo 137 ilustratorskih projektov, žirija pa je na razstavo uvrstila 67 avtorjev, največ v dvajsetletni zgodovini tega dogodka, na katerem so se ob znanih umetnikih od nekdaj uveljavljali tudi mlajši avtorji. Ti so vsak po svoje vnašali nove likovne rešitve, prenavljali slikarske tehnike, uvajali elemente filma, stripa, animiranega filma, elektronskih medijev in drugih sodobnih tehnologij ter tako razvili osebne avtorske poetike, so zapisali organizatorji.

Nagrajen opus Marjana Mančka

Marjanu Mančku, ki ima že desetletja posebno vlogo pri vzgoji in izobraževanju najmlajših, so podelili nagrado za življenjsko delo. Le kdo se ne spomni njegovih kultnih ilustracij v knjigah, kot so Mojca Pokrajculja, Pedenjped, Zlata ribica, Peter Klepec, Kozlovska sodba v Višnji Gori in Kraljična na zrnu graha? »Odlika njegovih risanih in z živimi barvami izslikanih likovnih pripovedi je njegova posebna pronicljivost, s katero humorno, tu in tam hudomušno in včasih kar satirično nadgradi literarno vsebino. Mančkova ilustracija je vedno sveža in aktualna v svojem času, hkrati pravljična, a z vrednotami nadčasovnosti,« je o nagrajencu med drugim zapisala umetnostna zgodovinarka Tatjana Pregl Kobe.

Opozorila pa je tudi na njegovo delo za odrasle, saj je med drugim ilustriral pesmi Daneta Zajca in Saše Vegri, s karikaturami je opremil knjige Janka Messnerja in Janeza Kebra, njegove animirane filme pa so prikazali na pomembnih svetovnih festivalih kratkega in animiranega filma.

Pomen individualnega pristopa

Nagrado Hinka Smrekarja je za ilustracije v knjigi Arsenij! domov odnesel Damijan Stepančič, ki ilustratorsko prakso pogosto dopolnjuje z elementi slikarstva, grafike in stripa. Ilustratorki Suzi Bricelj in Tina Dobrajc sta za učinkovito in domiselno delo – prva za Möderndorferjevo antologijo za otroke Pesmi in pesmičice, druga za delo Kurent Aleša Štegra – prejeli plaketi Hinka Smrekarja.

Priznanje Hinka Smrekarja je žirija namenila Andreji Peklar za igrive ilustracije za otroško knjigo Ferdo, veliki ptič ter našemu dolgoletnemu sodelavcu Mateju Stupici za naslovnico Dnevnikove priloge Objektiv, posvečene migrantski krizi. Kot je zapisala žirija, je njegove ilustracije mogoče razumeti kot likovni komentar sodobnega umetnika na žgoča vprašanja našega časa, Stupica pa ob tem dodaja še, da tovrstna angažirana časopisna ilustracija nima samo funkcije dopolnjevanja novinarskega članka, temveč mora biti tudi prispevek s samostojnim sporočilom. »Prav zato sem vsako ilustracijo tudi na slogovni ravni poskušal prilagoditi aktualni tematiki časopisa, trudil sem se, da se ne ponavljam. Del izziva in odgovornosti ilustratorja vidim v individualnem pristopu k vsaki zadani nalogi,« pove Stupica.

Pohvale žirije za mladega ustvarjalca je bila sinoči vesela Sanja Zamuda, ki je poskrbela za ilustracije v knjigi Plankton: majhni organizmi velikega pomena, posebno pohvalo pa je prejela Ana Zavadlav za ilustracije v knjigi Zadnja pomlad Janeza Menarta. Pohvalo žirije za izvirno izvedbo knjige je dobila Marija Prelog za knjigo umetnika Ptice, skrite v papirju.